Advokaat in Kiev

  • Gymbo

    Hoi allemaal,

    Is er toevallig iemand hier die een goeie advokaat heeft/kent in Kiev?

    Best iemand die op de hoogte is van personen en gezinsrecht, ervaring met voogdij enzo.

    Situatie is dat ik binnenkort in het bootje stap in Oekraine.

    Mijn toekomstige echtgenote heeft een zoontje van 4 jaar.

    Zij werkt niet en zorgt dus al sinds de geboorte voor haar zoon.

    Na ons huwelijk willen we een leven opbouwen in Belgie (waar ik nu woon en werk)

    Zij kan hier met haar universitair diploma aan de slag. Het zoontje zijn school ligt ook al vast

    Dus alles perfect. Bijna toch.

    Enige wat ons nog dwarszit is de vader van haar zoon.

    Die wil geen toestemming geven dat zijn zoon het land mag verlaten.

    Nu zijn er 2 opties.

    Ofwel smokkelen we hem het land uit ofwel vechten we hem aan via de rechtbank.

    Iemand ervaring met een van de 2?

    Het liefste willen we gewoon toestemming van de vader om haar zoon mee te brengen naar Belgie, of via rechtbank toestemming verkrijgen om hem naar Belgie te brengen.

    Een goeie advokaat is dus handig

    En natuurlijk ook informatie van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of in dezelfde situatie zitten.

    Binnenkort ben ik in Kiev

    Thnx

    Rudi

  • Ruud

    Rudi,

    Ik heb wat contacten in Kiev, advocaten op zakelijk gebied, maar deze kennen misschien wel een geschikte collega.

    Ik zal eens navragen.

  • Ruud

    Beste Rudi,

    Zoals beloofd de betreffende informatie.

    Family Law Group (www.familylaw.com.ua), contact persoon mevrouw Anna Leliuk (chief lawyer).

    Indien ze vragen hoe je bij hun terecht bent gekomen kan je naar mij en naar dhr. Alex Frishberg refereren.

    dhr. Frishberg is een advocaat in Kiev op zakelijk gebied en heeft een samenwerkingsverband voor familierecht met de Family Law Group.

    Mevrouw Valery Fedichin is een advocate in Kiev, hun kantoor doet ook familie recht.

    Email: Valery.Fedichin@baibarzafedichin.com

    www.baibarzafedichin.com

    Je kan naar mij verwijzen (Rudolf de Jong)

    Op het eerste gezicht zou mijn voorkeur naar de Family Law Group gaan, omdat ik dhr. Fishberg persoonlijk ken en hij een goede reputatie heeft, maar uiteraard ligt de keuze bij jou.

    Ik ken de tarieven niet, dus maar even gaan shoppen als dat een issue is.

  • Gymbo

    Hoi Ruud,

    Volgende week vertrek ik opnieuw voor 10 dagen naar daar. Ook enkele dagen naar Kiev

    Met deze info kan ik hen alvast contacteren en een afspraak maken, horen wat de mogelijkheden zijn.

    Dank je

    Rudi

  • Ruud

    Graag gedaan.

    Het is overigens dhr.Valery Fedichin.

    Succes

  • Ruud

    Nog wat aanvullende info

    mr. Valery Fedichin

    Partner

    Baibarza Fedichin

    №9, Gusovskogo 11/11

    Kiev, 01011, Ukraine

    Email: valery.fedichin@baibarzafedichin.com

    Phones: + (38 044) 220 00 18 (ext. 103)

    + (38 067) 245 44 04

    Fax: + (38 044) 220 00 19

  • Ruud

    Rudi,

    Nog een adres van een derde advocatenkantoor.

    Lawfirm Solvid LLC has experts with relevant experience (especially in establishment of paternity and custody for a child).

    Also we may assist with facilitation of the custody establishment process.

    Contact:

    Denis

    +38 068 1976570

    dshchegolkov@gmail.com

  • Ruud

    Laat eens weten wat jouw ervaringen zijn met de advocaten.

  • Ruud

    Hoe is het gegaan?

    Wat zijn de ervaringen met de advocaten?

  • Gymbo

    Ben sinds gisteren terug uit Oekraine.

    Ik heb vorige week een afspraak gehad met Anna Lelyuk van de Family Law Group.

    De Oekrainse wet geeft de vader de autoriteit te beslissen over de verblijfplaats van de kinderen.

    In dit geval beslist de vader dat zijn zoon het land niet uit mag, reden: wraak omdat zijn vrouw van hem gescheiden is.

    Hij wil dat zijn ex-vrouw in Oekraine blijft om voor de zoon te zorgen, ofwel dat de zoon bij zijn moeder gaat wonen. Zelf werkt hij en heeft dus geen tijd om voor de zoon te zorgen.

    Indien we beslissen om er een rechtszaak van te maken is de kans volgens Mevr Lelyul echter heel groot dat we deze zaak winnen omdat we gehuwd zijn en een gezin vormen. Hierdoor beslist meestal de rechtbank om het kind in een gezin onder te brengen omwille van de stabiliteit en zekerheid. Ook belangrijk is dat ik een stabiel inkomen uit arbeid en eigen huis heb, dit zijn opnieuw pluspunten voor de rechtbank om Daniel wel toe te laten naar Belgie te komen.

    Mevr Lelyuk spreekt over een termijn van 3 maand om een uitspraak te bekomen. Omdat we willen dat de de zoon de schoolstart in september niet zou missen kan ze dit als argument gebruiken om de rechtbank tot wat spoed aan te manen.

    Ruud, nogmaals bedankt voor deze adressen.