Tinus,
Geloof me vrij. Enige motief is wraak.
Zijn enig doel is zen ex vrouw raken waar het pijn doet, door ze te scheiden van haar zoon waar ze al 5 jaar voor zorgt.
Hijzelf kijk er niet naar om, ziet zijn zoon 2 a 3 keer per jaar en dan moet mijn vrouw hem nog naar Kiev brengen. Niet naar hem maar naar zijn moeder die er dan 2 weken voor zorgt.
Op een akkoordje gooien gaat enkel al er gepraat kan worden. hebben we enkele malen geprobeerd. We hadden een voorstel dat zijn zoon elke vakantie (4x per jaar dus) naar Oekraïne mocht komen. Onze advocaat heeft geprobeerd met hem te praten. Na 2 pogingen wist ze ons te melden dat er met hem niet mee te praten viel. Zowel in Kiev (Child Care) als Kirovograd hebben ze in de Commissia beslist dat haar zoon thuishoort bij de moeder, in gezin, dat de vader niet capabel is om een kind op te voeden. Wat de rechter beslist zal idd in het voordeel van het kind zijn. Deze uitspraak zal idd zijn dat de zoon het land mag verlaten en dus naar Belgie mag verhuizen. Haar ex zijn volgende stap om het proces te rekken is dus in beroep gaan tegen die beslissing. Dan ben je opnieuw 6 maanden verder. Opnieuw dat de zoon 6 maand in Oekraine is, gescheiden van zijn moeder. Zonder dat het zijn vader zal zien. Dus geloof me vrij het is enkel revenge omwille van een scheiiding.
Intussen ben ik al stevig op de hoogte van het Oekrainse recht en hebben we andere mogelijkheden ontdekt. Mogelijkheden om de zoon nog voor het einde van het proces uit het land te krijgen, zonder toestemming van de vader. Het proces moeten we wel laten lopen, de uitspraak van de rechter moeten we wel krijgen, anders lopen we kans op vervolging wegens ontvoering van minderjarige.
Vandaar dat ik Gerrit terug wou contacteren,ook hij heeft dezelfde problemen
Oekrainse vrouw, met kind, vader die niet wil dat het kind het land verlaat.
Denk dat er nog meer mensen in deze situatie zitten, meer dan je beseft.
In elk geval als zijn zoon het land uit is heeft hij ook geen reden meer om in beroep te gaan natuurlijk
Rudi