Advokaat in Kiev

  • Ruud

    Ziet er goed voor je uit, ik begrijp dat je de procedure al bent gestart?

    Mevr. Lelyuk was een goede keuze?

  • Gymbo

    Procedure is idd opgestart.

    We zijn nog bezig met verzamelen van alle documenten die in ons voordeel kunnen zijn.

    Eigendoms akte huis, ziekte en hospitalisatie verzekering, loonbrieven, bewijg dat ik me voor hen borg stel, foto's van huis en school, noem maar op.

    Dan gaan ze praten met de vader en proberen compromis te vinden.

    Vandaar zullen ze de nodige stappen ondernemen, aktes opstellen enzo

    Ziet er idd goed uit

    Hoewel het een dure operatie is, zitten we wel met hele goede advokaat, krijgen degelijke uitleg en zitten we met een 99% zekerheid dat we zullen winnen

    @ Ruud hoe kan ik je via e mail bereiken? Dit voor iets helemaal anders

  • Ruud

    radejong13@gmail.com

  • Fred2

    Beste,

    man man man

    waar jij aan begint.je moet veel courage hebben

    ik begrijp dus dat uw vrouw nog niets eens in belgie was.je bent ginds getrouwd, onder welk recht bijgod? ik hoop dat je goede advocaat had van belgie?

    Tuurlijk laat die vent zijn kind niet gaan, hoe zou je zelf zijn?

    Dat kind zal hier vanaf zero moeten beginnen aan nederlands…

    En uw vrouw unief, zeer goed, maar hier devaluatie.Die zal 2tal jaartjes moeten bijstuderen, en dan what?? nederlands leren?? voor een carriere te laat….

    of je moet ze zelf werk kunnen geven zoals ik

    anders hoop ik dat je veel verdient, of je wordt armoezaaier total. Met 1 loon 3 man financieren…liever u dan ik…je moet zeker 3000 a 4000 euro netto hebben /maand.of armoede troef

    nooit huwen zonder eerst 3 maand in belgie geinviteerd te hebben!!!! Voor die goede raad heb je geen advocaat nodig hoor.

    Mvg, Fred

  • Gymbo

    Fred,

    Als je alles op voorhand weet is het heel simpel.

    Om te beginnen kan mijn vrouw niet naar Belgie komen met touristenvisum, dat was eerst de bedoeling hoor, maar als de man tegenspartelt en zijn zoon geen toestemming geeft kan mijn vrouw ook niet vertrekken daar.

    Waarom? Heel simpel wie moet er op haar zoon passen??

    Haar ex man wil niet, kijkt er niet naar om en betaald geen cent allimentatie, haar moeder werkt.

    De enige die voor Daniel zorgt is dus mijn vrouw.

    De enige mogelijkheid dus om mijn vrouw toch hier te krijgen is dus via gerechtelijke weg, niet dat ik daar voorstander van ben maar met de vader is geen compromis mogelijk.

    Ne enkele gesprekken was het al heel duidelijk dat de lokale autoriteiten Daniel enkel zouden vrijgeven als hij in een gezinssituatie zou terecht komen dus trouwen.

    Daar hebben we dan ook voor gekozen, en zijn daar dus getrouwd 6 weken geleden.

    Is het makkelijk? Nee zeker niet.

    We hebben de advokatenkwestie lopen en de visaprocedure waarbij de Belgische ambassade stevig tegenwerkt, oa omdat mijn vrouw dus nog nooit in Belgie is geweest.

    Uit ervaring weet ik , een kind van 4 past zich nog snel aan, zal ook heel snel nederlands leren, dus dat zal het probleem niet zijn. Hoe ouder hoe moeilijker het zal worden en krijgen ze een leerachterstand die ze nooit meer wegwerken.

    Hij kan naar dezelfde school als mijn 2 dochters en zal dus ook thuis continue nederlands te horen krijgen. Hetzelfde voor mijn vrouw, ze is reeds bezig met Nederlands te leren en haar Engels bij te schaven in functie van haar toekomst hier (als we ooit die visa voorbij ambassade en dienst vreemdelingenzaken krijgen)

    Ivm werk hoeft ze zich geen zorgen te maken, ikzelf werk in een grote multinational met redelijk inkomen, mijn vrouw zal daar ook zonder problemen terecht kunnen om de contacten met Rusland/Oekraine mee op te volgen.

    Met 2 zullen we dus een ruim inkomen hebben.

    Voor mezelf heb ik al uitgemaakt, als mijn vrouw geen visum krijgt volg ik de omgekeerde route en trek ik richting Oekraine, mijn vrouw is daar akkoord mee, we willen gewoon samen zijn, het land is zelfs niet belangrijk. In Kiev kan ik als buitenlandse universitair die meertalig is (nederlands, frans, duits engels en nu ook russisch) aardig men boterham verdienen.

    Zoals je in sommige ander berichten van me kan lezen, mijn vrouw en ik hebben voor elkaar gekozen uit liefde voor elkaar, niet omdat ze per se naar Europa wil of voor het geld of voor het zogenaamde goede leven in west europa.

    In Kiev is het zo slecht nog niet hoor, hoge lonen, lage prijs voor apartementjes en voeding, veel cultuur en vrije tijd en veel minder stress.

    Ik weet alvast waar ik mijn laatste dagen wil doorbrengen, NIET in dit apenland geloof me vrij

  • Fred2

    Beste, ikzelf ben ook ingenieur, so what.

    wat kan u ginds gaan doen? competeren met de oekrainers zelf?

    veel mensen emigreren ja, zoals die ruud, an andere.puur financieel, ginds ben je rijk in vergelijking en een vrouw kikt daarop.

    ik was in kiev 4 times, ken het daar vrij goed ja, mooie stad vol rare toestanden.maar dat is oekriane niet hé, leuk voor ons, 100euro in toprestaurant voor 2, so no problem

    ik geloof er geen bal van dat uw vrouw hier makkelijk werk gaat vinden op niveau tenzij u zelf de baas bent van een bedrijf. Het zou de eerste zijn.Ze moet competeren met mensen die goed nederlands , frans, engels kennen en met erkend diploma, begin maar

    ik heb eens iemand meegenomen naar ukriane, die is naar chernigov geweest, kreeg geen visum, hij ging ook ginds trouwen…2de maal kreeg hij wel visum maar eens dat mens hier was heeft hij ze na 1.5 week op de vlieger gezet uit pure misery.

    leeftijdsverschil was ZERO, ze was zelfs 1 jaar ouder.dusja.

    liefde was snel over, en alles was ook al geregeld hoor , hondje ging meekomen etc, verhuis was al geregeld, tot 1x hier en het was direct gedaan.

    ja beter dat je emigreert als je kan, dan neem je minder risico's.

    maar je bent al getrouwd, zonder te inviteren hier, tja amai.good luck

    op mijn persoonlijk mailadres heb ik contacten met 20tal mensen die gehuwd zijn, je wil het niet weten…

    eens hier veranderen die meestal, en ik zie het nog omdat ze op kosten van man alles komen kopen zonder dat de man het weet.Handtasje cavalli, schoenen van 200euro, cash.bereid u maar voor.

    mijn ex vriendin was ook zo, 4jaar leeftijdsverschil maar, ginds poesje, hier tijgerin ook al met handtas van 400euro

    dus uit misery stopgezet, die kan geen groot vermogen beheren,

    doe de test ginds: geef 2000euro en zie wat ze ermee doen, is na 1 maand alles op aan alles wat men nooit had, forget it.

    succes en courage

    ja belgische ambassade wordt alsmaar moeilijker ja

    mvg, fred aus belgien, eerder vlaanderen

  • Gymbo

    Klopt, ginds ben je in hun ogen rijk.

    Voor velen toch.

    En ook ik ken de verhalen van daar een lieve meid, hier een kreng die geen euro kan beheren.

    Heb ook eerder conacten gehad met meisjes die enkel op uit waren om het beter te hebben, dat heb je na 3 mails al wel heel duidelijk door.

    Ze zijn heel lief, op 3 mails stapelverliefd en smeken je bijna om even langs te komen zodat je ze beter kan leren kennen.

    Makkelijke prooien dus voor de mensen die enkel naar daar willen om een weekje lol te beleven.

    Ik ben altijd vertrokken met het idee een vaste relatie op te bouwen en eventueel te trouwen, het is wel veel sneller verlopen dan gepland maar heb er geen spijt van.

    Ik heb al gesprekken gehad op mijn werk met personeelsdienst en die hebben me al laten weten dat ze mag langskomen, dus dat zit wel goed

    Om even jouw test te ondermijnen, ze heeft een bankkaart van me, staat ruim genoeg op om in de verleiding te komen, er gaat raar of zelden geld af.

    Haar maandelijkse huur, kosten om eten te kopen en af en toe richting Kiev te trekken. Zelfs dan gaat ze per bus, niet met de trein, reden? Bus is goedkoper.

    Er bestaan blijkbaar uitzonderingen.

  • Fred2

    Beste,

    bedankt voor uw reactie

    1.kijk, mijn ex vriendin ziet nog altijd alles zitten hoor. Die trien heeft me al fortuin gekost.Was 3x in belgie. Amai amai, iemand normaal had ze na 1 week op de vlieger gezet.

    in het kort ginds alle testen gedaan hé: wou ik handtas kopen van 100euro, ze wou ze niet; idd met bus, taxi wist ze goedkope manier in kiev etc.jaja.Eens hier veranderde dat al vrij snel hoor naar me want champagne, me want this and me want that and me ill hé.

    ze zijn zijn ginds all ill denk ik.Nu al die vliegtuigen hebben mij in elk geval minder gekost dan een echtscheiding maar wel een kleine mercedes ja, om uit te vinden dat het hopeloos was.Maar i was de best hé, dixit haar words, jaja. Het princesgevoel komt hier pas boven.want je gaat naar ukraine, en hoe komt dat? je wil mij, dusja dat wordt betalen hé,me want present hé.ginds niet nee, ginds willen de slimme geen cadeau, wordt hun ook afgeraden op internet hé, vraag nooit cado's , maar hier man, kan snel keren hoor

    zoals iemand me schreef: het oostblok probleem: niemand kan met geld omgaan.soit.maar smijt zo'n mensen eens een zwaar vermogen in hun handen eens je dood valt?? die verbrassen alles.

    2.als je kunt emigereren, beter dat dan, ikzelf ben maar 37 dus ja, en ik zit hier vast totaal.

    3.ik blijf bij princiepe: hoe moeilijk het ook is, eerst inviteren naar hier, desnoods 6x, leer eens 3maand samen te zijn etc.zie hoe ze reageren op andere cultuur etc.Ok ambassade doet moeilijk, ik ben daar eens van mijn oren gaan maken zelfs, maar die willen ons beschermen tegen onszelf.Recht over ambassade prachtig complex, avalon, kan zijn dat naam veranderd is nu, moet je eens gaan.

    4.kleine 2 weken terug was ik in ukriane, en allez , aan kandidates geen gebrek hoor voor trouw.maar ja.haha.die ruiken geld hé, en ik hou mezelf zeer bescheiden. eerlijk gezegd dat ik een uurwerk aanheb van 10000euro zien ze niet eens, ze kennen het niet.maar best ook.

    ik zeg iets van ik doe iets in zaken , 1 winkelke.en ze komen al af zoals vliegen op een ….

    een vriend van me zit ginds nu, tja , voor een madam van 20jaar jonger met kleine tja.Cultuurverschil noemt men dat.als ik in die plaats rondloop zie ik dergelijke leeftijdsverschillen niet, enkel in kiev met wat zotte american en probably krim en odessa zie Ruud

    in gewoon boeregat of provinciestad zie je dat niet

    maar dat zal je zelf ook wel weten, je bent verstandig genoeg

    blijkbaar zit half belgie daar…dus in de embassy is dat lachen hé, en vraag maar aan uw advocaat slechts 25% van die huwelijken houdt stand.spijtig maar is zo.

    kan er ook niets aan doen

    dus best alle voorzorgen te nemen.Beter totale scheiding en ze 50000euro te geven dan gezien te zijn achteraf.

    maar soit.

    mvg, de fred

  • Gymbo

    Dit is een eindeloze discutie natuurlijk.

    Heb je gelijk, misschien wel, misschien niet.

    Dat zal de toekomst uitwijzen.

    Bij de Belgische vrouwen lopen ook een hoop rond die enkel je portefeuille zien hoor, dus veel verschil is er niet dan.

    Op dit moment loopt alles vlot en ik kan enkel hopen dat zij dan toch een van die uitzonderingen is.

    Blijkbaar liepen we dan op hetzelfde moment in Ukraine rond Ik ben in Kiev geland 14 juni, na het bezoekje aan de ambassade 16 juni heb ik 6 dagen in Lviv gezeten om op 23 juni opnieuw in de ambassade te staan, de Avalon is er trouwens nog steeds.

  • Fred2

    hi,

    mr de ingenieur

    tja ik hoop uiteraard ook het beste voor u. Hoe viel liev mee?

    ik was in ukriane van 10 tot 14juni.maar niet in kiev,

    straten vol putten en 10u in een lada gezeten olé, avontuurlijke toestand.

    ja ik heb geen tijd voor week te gaan, bij mij is het kort en krachtig.Teveel werk hier, miss ga ik nog eens terug in august, anders direct oktober vrees ik, maar weet niet goed waarheen hoor.

    in die provinciesteden amper engels, in kiev citygirls die zware eisen stellen , ja dusja , momenteel heb ik het ginds zowat gezien eerlijk gezegd.mocht je een goed idee hebben, is welcome, liev dat is 450km ofzo van borispol?of nog verder?

    mvg