Advokaat in Kiev

  • Fred2

    addendum

    m.i., en met wat ik ginds zie:

    ik zie geen cultuurverschillen hoor.Ja ok die mannen zuipen en men werkt veel met bloemen

    maar die shit die men vertelt

    vrouwenoverschot, doe mij niet lachen,

    leeftijdsverschil van 20 of 10 jaar, doe mij niet lachen, in normale stad zie je dat ginds niet

    vrouwen minder geemancipeerd, forget it, eens hier,, verandert snel en ginds ook trouwens.

    allemaal verhaalkes voor in de boekskes

    kijk sommigen denken:

    leeftijdsverschil ok

    en we drijven de prijs op, enfin moeilijkheidsgraad, we nemen er nog ne kleine bij

    staat wel serieus prijskaartje tegenover

    alle kosten x2

    ik ken zo een verhaal dat je niet wil horen, die man heeft meer aann die dochter dan aan zijn vriendin, want dat mens is te lui om voor haar eigen kind te zorgen, jaja en ginds alles ok hé

    zeg ik denk wel dat er verschil is in werklust, working like a horse, dat betekent soms 2weken werken, dan 2w eken niet, ja hey, wij zijn toch wel wat meer gewend hé, moet men dan niet komen zagen dat men maar 1800hryvna heeft en difficult life; als men ginds geen zak doet, zal het hier nog minder zijn.

    voor mij is kiev het knokke van ukraine, samen met nog andere steden ja, vol modellen. In andere steden is het eerder normaal zoals hier hé

  • Ruud

    Na het volgen van de discussie kan ik alleen maar het volgende zeggen;

    Laat je niet ontmoedigen door de negatieve verhalen hier.

    In tegenstelling tot Fred2 ken ik een aantal mensen die gelukkig getrouwd zijn, zowel in Oekraine als in Nederland.

    Je moet inderdaad niet de dames hebben die in de disco's op zoek zijn naar buitenlanders.

    Voor mijn huidige relatie heb ik een aantal kortstondige relaties met dames uit Moldavie, Oekraine en roemenie gehad.

    Geen slechte ervaringen gehad.

    Ik kan ook niet voorspellen wat de toekomst brengt, maar ik heb goede hoop dat dit de ware is.

    Ik heb in ieder geval een zeer prettig leven.

    Voor de goede orde; ik ben niet officieel geemigreerd naar Oekraine.

    Na 3 maanden moet ik het land uit, maar zo lang duurt mijn verlof toch nooit en anders ga ik even op familie bezoek in Nederland.

  • Ruud

    Fred,

    Ons leeftijd verschil is zeker geen 20 jaar, maar 12 :))

    Ik kom met mijn dame regelmatig op sociale events in Odessa, waar bon tout Odessa zich presenteerd.

    10-20% van de zakenmannen hebben dames bij zich die 10-20 jaar jonger zijn.

    Het wekt geen opschudding of omzien :))

    Een goede vriend van ons heeft een blonde schoonheid van 28, terwijl hij 51 is.

    Zijn al jaren samen en zij is gewoon een aardige vrouw.

    Zo zijn er meer voorbeelden in onze kennissenkring.

    Kortom, ik kan mij niet vinden in al die negatieve verhalen, maar mischien heb ik geluk gehad.

  • Fred2

    Beste Ruud,

    message understood. Odessa zit toch ook vol van de americanen?

    in benelux kan leeftijdsverschil ook, mits geld.no problem.

    een vriendin in ukriane? makkelijk.

    en zoals u doet: risicoloos, ginds 2x 3maand, ideaal, voor als je op pensioen gaat ja.

    voor alleman die het niet gelooft= zie scheidings% , doe navraag bij advocaat hier AUB.

    wat die meneer hier doet : trouwen zonder invitatie is BELACHELIJK EN BIJZONDER RISICOVOL!!!

    onder welk recht bent u dan getrouwd? oekrains? soit, maakt niets uit

    u gaat courage nodig hebben + pak geld om alles te financieren.

    maar breng ze eens hier haha, zoals u al scheeff dat wil ze ook niet en u ook niet, dus u hebt hier geen belangen blijkbaar.

    vroeger ging men naar utaly voor goedkope liefde, nu richting rusland hé, lets be honnest

    in een gat als vinnitsa zag ik nul de ballen leeftijdsverschil my friend. Ja een rijke oekrainier zal jongere vrouw hebben ja, iemand modaal forget it: ga je mij dat wijsmaken ofzo hahahaha

    doe mij niet lachen man.

    ik zit nu met russin in dienst, 6talig en nog een verkoopsterke, forget it dat ze makkelijk werk vinden, enkel als je connecties hebt of ze zelf werk kan geven,maar of ze dat voldoende op niveau zullen vinden is ander verhaal hoor.

    see ya

    jaja ruud, als ik wil heb ik 3 vriendinnen ineens vanuit vinnitsa, belachelijk,en moest ik zeggen wie ik ben hé, dan wilt 30% van die dames mij daar …voor het geld ja….

    en de ex vriendin wil ook nog terug hé, bende geldwolven ginds, nog erger dan hier, niet normaal

    Fred2

  • Ruud

    Fred,

    Inderdaad zit Odessa vol met luidruchtige Amerikanen en overigens ook Europeanen.

    Wel grappig en zielig tegelijkertijd, een meisje van 18-20 met een dikke Amerikaan van 50-55, uiteraard met een vertaalster erbij.

    Zij zit te giechelen en is voornamelijk in de kado's geinteresseerd, kan er verder niets van verstaan, behalve wat de vertaalster tegen haar zegt.

    Die mannen zijn echt niet goed bij hun hoofd, denken ze nu echt dat zo'n meisje in hun geinteresseerd is?

    Wij hebben onderling niets geregeld.

    Ik betaal wat aan de huishoudelijke kosten mee als ik bij haar verblijf.

    Als we uitgaan dan delen we zo'n beetje de kosten.

    Voor Oekrainse begrippen heeft ze een zeer ruim inkomen, zelfs voor Odessa en zit ze niet op mijn financiele bijdrage te wachten.

    Maar om een goede verhouding te houden is het goed om bij te dragen in de dagelijkse kosten en dat ik niet op haar zakken teer.

    Als ze mij op een dag zat is dan kiepert ze me zo het apartement uit, maar ik heb daar dan ok niets staan, behalve wat kleding e.d.

    In geval van nood kan ik altijd een paar nachtjes bij vrienden vertoeven en dan weer terug naar Nederland :))

    De enige vrouw die mij handen vol met geld heeft gekost is mijn Nederlandse ex-echtgenote.

    Die heeft er werkelijk alles aan gedaan om mij te strippen.

    Voor mij dus geen huwelijk meer, hooguit een samenlevingscontract, met een goede exit strategie :)

    Maar goed, we zijn al een paar jaar samen en het gaat goed zo, dus ik heb geen klagen.

    Volgende week gaan we een paar dagen naar Nederland op familie bezoek, vindt ze altijd erg leuk.

    Gaat ze gelijk op bezoek bij haar Nederlandse voormalige studiegenoten, oude herinneringen ophalen en carrieres vergelijken.

    Mijn ouders komen in het najaar naar Odessa en verblijven dan bij ons, de zomer vinden ze te warm.

  • Gymbo

    Lviv is best leuke stad. Mooi wat architectuur betreft. Kan je wel enkele dagen in kwijt.

    Hangt allemaal af wat je zoekt, In mijn geval is dat, tijd met vrouw en zoon doorbrengen, stad verkennen, leuke dingen doen, wandelen, relaxen.

    Daar zijn wel hoop cafeetjes restotjes in uitgangsbuurt maar heb geen discotheken gevonden ofzo, ze zullen en wss wel zijn maar ben daar niet naar op zoek.

    Is idd goeie 500 km van Kiev 9 uur treinen ongeveer (ideaal om te slapen op trein)

    Ook dagje in Truskavets gezeten op ongeveer 2u met bus, is beetje relax oord, waterbronnen, relax en massages, welness. leuk voor een dag pure verwennerij maar dat is ook alles.

    Zolang mijn vrouw het land niet uitkan probeer ik zoveel mogelijk daar te zijn, zal dus eerste week augustus zijn (eerts 2 weken werken, dn 2 weken met men eigen dochters doorbrengen)

    Waarheen die week nog geen idee. Ofwel bij men vrouwtje op haar apartementje ofwel de trein op richting zuid

    Misschien weekje Odessa, misschien Mariupol. Zien we wel op dat moment.

  • Gymbo

    Een positief verhaal met groot leeftijds verschil.

    Heb ook al ondervonden dat het in sommige streken wel moeilijk kan liggen, zeker in de kleinere dorpen.

    Mijn vrouw en ikzelf hadden iets van liefde is belangrijker dan enkele grijze haren of wat rimpels.

    Heb ook vrienden die met russische dames getrouwd zijn. Hun advies, jonger OK maar niet meer dan 10 jaar tot maximum 15 jaar verschil.

    Soms kruipt liefde waar het niet gaan kan.

    Heb ook met meerdere contacten gehad, maar met haar was het van dag 1 alsof we elkaar al jaren kenden, zaten in vele facetten op 1 lijn, verstonden elkaar heel goed.

    Hebben eerst ruim 3 maand elke dag op Skype gezeten, veel praten, uren aan een stuk soms tot 2 a 3 u snachts. Men eerste bezoek aan haar was enkel bevestiging van wat we al lang wisten, dit zit goed. Heb men maatje gevonden.

    Ben eerder getrouwd geweest, men vrouw (belgische) was 10 jaar jonger, na de scheiding wat aangemodderd (enkel belgische) zowel meiden 20 jaar jonger als vrouwen van zelfde leeftijd, wat trouwens een grote ramp was. (voelde me bij hen helemaal niet thuis of gemakkelijk, wat een zeurkousen zeg).

    Nu wel, bij haar voel ik me thuis, kan tot rust komen, we praten vlot en lijkt alsof we elkaar al jaren kennen. Het zijn misschien goeie toneelspelers maar intiutief voel je dat wel aan.

    En ja ze is jonger, 17 jaar om juist te zijn, ze is geen supermodel maar gewoon een leuke vrouw met een leuke zoon. En we voelen ons heel gelukkig met elkaar. En hoop dat dit heel lang zo mag blijven

    Zo simpel is het

  • Fred2

    Beste Ruud,

    de tekst was wat warrig van mijn kant uit, het was bedoeld voor die belg.

    maar ik volg u reeds jaartje

    kijk er is een verschilpunt

    -u snapt wat ik wens te zeggen, idd samenlevingscontract of huwelijk met scheiding

    -u mag uw situatie niet vergelijken met iemand die via inviaties hier een relatie tot stand te brengen

    dit heeft volgende knelpunten:(oa)

    -cultuurverschillen, soms heimwee na aantal jaar of aanpassingsproblemen totaal

    -men komt soms vanuit een boeregat in een verziekte maatschappij terrecht en verandert o.i.v. russinnen of eigen karakter

    -ginds pussy, hier tijger is spijtig genoeg in 80% van de gevallen het geval.In begin doen beide partijen zich uiteraard beter voor

    enz

    wat deze ingenieur doet begrijp ik totaal niet,

    hij werd tegengewerkt door de ambassade vermoedelijk en door die ex en dan wordt er ginds maar getrouwd

    sorry maar mij lijkt dat dodelijk voor 70%

    dit is niet realistisch

    de ambassade werkt zo scheidingen gewoon in de hand

    beter ware geweest dat de man gewoon die vrouw eens 2x3maand /jaar uitnodigde en eens echt samenleefde ermee. Ginds voor 2 weken of maand ernaartoe…alles loopt wel goed

    het is de ervaring die leert dat je mekaar pas na aantal maanden SAMEN geleefd te hebben goed kent

    ik geef toe: ik ben op zoek naar eerlijke vrouw ginds, met geen groot leeftijdsverschil,

    maar ik heb geduld, en zal mij niet (weer) laten pluimen.

    en ik zoek miss best eerst nog eens in belgie ook

    dat is in feite wat ik wou zeggen…ga niet te overhaast te werk met invitaties en trouw

    ruud: uw geval is anders, jullie zitten ginds, dat kan je niet vergelijken

    idd zotte americanen et co, zag het ook in kiev, belachelijke toestanden

    mvg,

    Fred uit belgie

  • Ruud

    Fred,

    Verstandelijk heb je helemaal gelijk.

    Maar soms moet je zonder zwembandje in het diepe durven te springen, om het geluk te vinden.

    Niet alles in het leven kan beredeneerd worden.

    Groeten,

    Ruud

  • Ruud

    Ik nogmaals, goed voor jullie en maak er wat van.

    Succes