Hallo Fred & Kees & anderen!
Voor alle duidelijkheid, ik wil hier geen strijd leveren tussen de pro en de contra's van agency exclusive. De waarheid zal wel niet zwart / wit zijn. Als je de ware gevonden hebt en de relatie zit goed, dan speelt de manier waarop geen rol en zal je wel meer door de vingers zien. In het andere geval blijf je kritischer en dat moeten we wel zijn. Maar dezelfde praktijken gebeuren ook in België: danadating (weet niet of ze nog bestaan) en luckyluck.be. Zij zijn geen haar beter en verstoppen zich aan een wettelijk ‘typecontract huwelijksbemiddeling’ maar daar stopt het eerlijke ook: Vlaamse M*FF*A . Lees meer hierover: http://www.mayalubov.com/nl/rw_huwelijksbureaus.htm
Of Vladimir beter is laat ik in het midden maar hij was soms blij dat hij even alleen een sigaretje kon gaan roken buiten… Zij was ronduit IMPOLITE! Tegenover iedereen! Voor hem bracht ik wel telkens nederlandse boeken mee zodat hij zijn Nederlands kon uitbreiden. Vova's woorden die me bijbleven zijn: in Oekraiene speelt voor een vrouw jonger dan 30 geld geen rol want zij laat haar leiden door de liefde, een vrouw ouder dan 30 speelt alleen het geld een rol, of haar man nu 35 is of 70, het kan haar niet schelen … dus dat was eigenlijk ook geen reclame voor zijn business.
Maar idd, ze zouden beter zeggen, voor onze diensten vragen we bv €50 en dan doen we wat we beloven ipv maar nu en dan eens 20 euro te vragen en daarna je te bedriegen met het zogezegde schrijven met dames/ bloemen / taallessen.
Fred, het was een Natalie die ik wel vertrouw want we hebben nog steeds contact af en toe. Wel liep onze levensweg ondertussen verschillend. Het meisje is heel impulsief te werk gegaan en zo wat in haar ongeluk gestapt nu… Ik was er toen 36.
Verder had ik nog met een Olga afgesproken maar het klikte met die Natalie waardoor ik geen andere dames meer wou ontmoeten, tegen de wil van Tatyana in.
Heeft er iemand ervaring met het agentschap ‘Aljance’, een vrouw afkomstig uit Vinnitsa die nu in Nederland woont en van daaruit een bureau runt? Daar staan er vrouwen op die ‘married’ zijn maar op andere site nog ‘single’ zijn … dus zijn zij dan beter (geïnformeerd)?
Verder mannen die met Elenasmodels geslaagd zijn (die als een gold list staat van http://jimslists.com)?
Het is idd niet gemakkelijk: taal, afstand, leeftijd, misverstanden en vaak corrupte bureaus…
Of we een dame willen? Ja, heel graag, en of die nu uit België, Nederland, Oekraïne of Tuvalu, het maakt niet uit. Zolang het maar op realistische basis, liefde en wederzijds respect gebaseerd is. En dergelijke bureaus doen het land geen eer aan, ondanks ik nog altijd een voorliefde heb voor Oost-Europa en Rusland…
Zo heren, mss moeten we volgende jaar gewoon eens in groep een strandvakantie plannen in de Krim of Odessa. Daar zijn er in de vakantie waarschijnlijk honderden vrije Oekraïense dames die wel te vinden zijn voor een man met goede bedoelingen? Spontaner zou haast niet kunnen. Ik dacht er aan dit jaar alleen naar de Krim te gaan maar ik denk dat ik daar veel te veel op me zelf zou zijn vandaar dat ik straks maar naar Tsjechië op reis zal gaan.
We horen wel! Ondertussen gaat het jullie goed!
Niels