Hoe krijg ik haar hier in NL.....

• joost

Arthur ik weet niet waarom je het nodig acht om anderen hier als “trieste figuren” te bestempelen en ik denk dat het absoluut mogelijk is om meer van een land te weten zonder er geweest te zijn dan iemand die er misschien al 50 keer is geweest. Verder denk ik dat geluk wel degelijk maakbaar is en dat toeval vaak wordt overschat.

Veel geluk met je nieuwe ‘aanwinst’!

• Julia

Joost,

Waarom denk je zo slecht over de Oekrainse dames ?

En waarom heb je geen respect voor de Nederlandse mannen wie met die Oekrainse meisjes zijn getrouwd of willen nog trouwen ?

Ik woon in het Nederland en ik ben met een blonde, mooie en intelligente Nederlandse man getrouwd.Ook ben ik nog nooit in de Oekraine arm geweest en ik ben in Nederland niet om de armoede te ontvluchten. Bovendien ben ik wel over het inkomen van mijn man tevreden. Maar dat was niet het belangrijkste punt voor mij geweest om naar Nederland te vertrekken.Verder ben ik hier niet om die “permanente Nederlandse verblijfsvergunning” te krijgen!

Je zegt dat de Oekrainse meisjes trouwden met laag opgeleide Nederlandse mannen ??.

Volgens mij ben je ook niet zo hoogopgeleid ! En ik weet zeker dat je geen bekende wetenschapper, of een bekende arts, of een minister van het Europese parlement of een bekende advokaat in Nederland bent!

Een intellegente persoon zou beetje anders schrijven en eigen mening uitleggen.Ook hoor je niet bij de bekende Nederlandse schilders,bekende Nederlandse zangers . Ze zijn beleefd en netjes overal!

Ik weet zeker dat je geen enkele woord in het Oekrains, Russisch of Polisch kan uitspreken !

Wij : Russen, de Oekrainers kunnen het Nederlands wel een beetje beheersen, maar je zou nooit in de Oekrainse en Russische taal normaal kunnen spreken of schrijven !

Je vind de Oekrainse meisjes arm en mijn Oekraine ook arm???!.

Maar met wat wil je mij in het Nederland verbazen??

- Over de kleine flatjes, over behoorlijk kleine Nederlandse tuinen, over je grote Nederlandse belasting, of over de dure Nederlandse auto's en de rijke kleine huizen van de bank of misschien over polders, eilandjes en dijken…???.

Noem je dat rijkdom ???.

De Oekrainse en Russische meisjes zijn niet zo dom, zoals je over hun denkt en schrijft ! Ze kennen het Nederlands beter dan jij het kent. ! De Europese mannen zoeken ook geen arme of laag opgeleide vrouwen in onze landen.Mooie blonde intellegente vrouw, met vrouwelijke orientatie, goede moeder in de toekomst , misschien, met een eigen winkeltje, de apotheke of een paar hektaren grond in de Oekraine, met rijke ouders en het Oekrainse paspoort hebben die buitenlandse mannen nu ook nodig!

Hier, in het Nederland ben je thuis, maar daar in de Oekraine ben je niemand !

En je geld, wat je in je land hebt, die “permanente verblijfsvergunning ” voor ons is helemaal niet belangrijk!

Wij zijn trots op onszelf, onze ouders, onze echtgenoten, onze kinderen, de Oekraine en op ons Oekrainse nationaliteit!

En blijf maar beter in Nederland, dan zouden wij wat rustiger en nog gezelliger van de Oekraine genieten!

• joost

Hoi Julia,

Ik denk dat je me niet helemaal hebt begrepen en dat ik mijn gedachtengang van gisteren nog eens moet verklaren. Ik heb gelezen dat er tegenwoordig veel mannen zijn die denken dat ze makkelijk een mooie en intelligente vrouw in Oekraine kunnen vinden en ik denk dat je me daar niet helemaal ongelijk in kunt geven. Helaas heb ik die mannen gisteren allemaal over een kam geschoren en als je iets verder had gelezen dan had je kunnen zien dat ik dat inmiddels berouw en me hier ook voor heb verontschuldigd.

Er zijn vrouwen die achteraf spijt hebben dat ze hun eigen land hebben verlaten voor een man met minder kwaliteiten dan henzelf omdat ze dachten het hier beter te krijgen. Ik dacht toch wel voldoende te hebben omschreven dat het hier niet beter is en in veel opzichten zelfs slechter. Daarom raken sommige vrouwen dan ook teleurgesteld en willen ze na verloop van tijd weer naar hun eigen land terug.

Ook heb ik nergens beweerd een bekende Nederlander te zijn en/of ergens in uit te blinken. Ik probeer, net als de meesten, mijn steentje bij te dragen en dat zal ik ook doen als ik jouw land bezoek. Ik heb veel over jouw land gelezen en ik weet dat het een mooi land is met trotse mensen die in de loop van de geschiedenis het nodige hebben meegemaakt. Ik had zelf de indruk dat ik juist sympathiseerde met deze vrouwen maar dat is dan waarschijnlijk niet goed over gekomen.

• joost

Julia ik heb enkele kwaliteiten van jullie land en inwoners genoemd om aan te tonen dat jullie dat hier zouden missen en met de laatste helft van je schrijven bevestig je dat zelf. Ook heb ik nergens geschreven dat deze meisjes dom zijn maar zelfs het tegenovergestelde: namelijk dat ze vaak intelligenter en beter ontwikkeld zijn! Zou je me a.u.b. niet willen beschuldigen van dingen die ik niet heb beweerd; ik heb gisteren ook al die fout gemaakt en achteraf heb je daar dan alleen maar spijt van!

• Mikaeli

Joost,

Met al respect voor Julia, denk ik, dat ze niet helemaal door heeft, wat jou uitgangspositie was in je berichten, die je in deze forum postte. Het is een kwestie van misverstaand en mensen moeten niet alles letterlijk en figuurlijk aannemen en wat hier wordt gezegd geldt natuurlijk niet voor iedereen en allen. Oekraïne is en blijft een prachtig en mooi land, en we moeten niet vergeten, dat mensen, die daar wonen, maken het land zo mooi.

• shar0n

Ik weet er niet het fijne van.

Maar wij hebben ook informatie lopen zoeken op het internet.

En het toeristenvisum is alleen voor mensen die dus in hotels enz. verblijven.

Een visum voor privé is dus als ze bij jou in huis komt.

En dat is vaak het geval omdat het ongelovelijk veel geld kost.

Dus word het een visum voor privé

• torro9

Update…….

Visum is tijdens mijn laatste bezoek in orde gemaakt.

Gewoon op prive basis en over 3 weken ga ik haar ophalen.

Heel erg simpel allemaal en nergens problemen mee gehad!

Groeten,

Arthur

• marcel2

Hallo allemaal,

Ik heb 4 jaar samengewoond met een Russische vrouw, die ik overigens in Nederland heb leren kennen. Een lieve knappe meid. We waren gek op elkaar de eerste jaren. Echter het laatste jaar ging het niet meer. Ze voelde zich ongelukkig in Nederland. Ze miste haar familie en de russische cultuur. Ik zal nooit vergeten dat ze vertelde Nederlanders zijn zacht van buiten en hard van binnen. Bij Russen is dat net andersom.

Ook ik zat niet lekker in mijn vel. Werk, familie en onzeker over mijn relatie. Uiteindelijk is de relatie kapot gegaan.

We zaten niet op dezelfde golflengte. Dat was jammer. Beiden hebben we gestudeerd. We hadden veelal dezelfde interesses. We hadden veel ruzie en we hadden inmiddels beiden een muur om ons heengebouwd. We kwamen er samen niet meer uit. Ze wilde niet in Nederland blijven. Ze heeft haar baan opgezegd en is uiteindelijk terug naar Rusland gegaan. Triest verhaal en ik mis haar nog steeds.

Ik ben inmiddels jaren verder. Ik ben getrouwd en het gaat goed met mij. Ik ben nota bene getrouwd met een Thaise. Dat had ik nooit gedacht. We hebben elkaar ontmoet op vakantie (met mijn ouders) in Bangkok waar ze woonde. Ze is hoog opgeleid, intelligent en charmant. We zijn samen een bedrijf begonnen in Duitsland. Het gaat goed met onze relatie en met ons bedrijf gaat het boven verwachting goed.

Mijn huidige vrouw staat met haar beide benen op de grond. Mijn ex vriendin was destijds nog jong en stond veel minder stevig in het leven en had de steun van haar familie nog hard nodig. Het is moeilijk om met (soms) te nuchtere hollanders om te gaan ver van waar je wieg heeft gestaan.

groet

• rik

Hoi Marcel,

Kan ik aannemen dat jij ook in Dld woont?

Hoe moet je het aanpakken als je een Russische vrouw hierheen wil halen?

• marcel2

Beste Rik,

Officieel woon ik in Nederland. Ik verblijf echter ook veel in Duitsland (grensgebied). In de toekomst gaan we wel emigreren. Ik heb mijn toenmalige vriendin via de gebruikelijke route van de IND, naar Nederland laten komen. Inmiddels is dat niet meer mogelijk zonder dat de persoon in kwestie een basiscursus in het land van herkomst doet en een voldoende voor de toets heeft behaald. Daarnaast zijn nu de inburgeringskosten voor eigen rekening. Je mag je nog eens 840 euro leges aftikken en de kosten van een verblijfsvergunning komen daar nog eens bovenop. Zie de site van stichting buitenlandse partners. Wij hebben destijds 6 maanden op een uitspraak moeten wachten. Het was een puinhoop bij de IND. Er was veel fout gegaan. Nu hebben ze de zaken beter op orde, maar zijn een stuk strenger geworden als het gaat om het toelaten. Het is voor Belgen en Duitsers een stuk eenvoudiger om een buitenlandse partner hier heen te halen heb ik gehoord. In Duitsland moet welliswaar ook een inburgeringscursus worden afgelegd. Daar zijn de kosten echter veel lager.

Ik adviseer om te kijken naar de Belgie route of Duitsland route. Via Nederland is het lastig geworden om een buitenlandse partner over te laten komen. Het kost ook veel geld. Dus zorg ervoor dat je in ieder geval zeker bent dat het geen bevlieging is en een goed beeld van elkaars leven hebt. Ik kende mijn ex onvoldoende toen we besloten samen te gaan wonen. Ze was mooi, jong, lief en ik was na haar 4 maanden elk weekend over de vloer te hebben gehad verkocht.

Misschien helpt het jullie om mijn verhaal te vertellen.Ik vindt het in ieder geval prettig om met mensen te delen.

Los van het feit dat we gewoon niet voor elkaar bestemd waren, had ze denk ik gehoopt dat ik haar een luxer leventje kon bieden. Daar moet je toch echt wel voor werken, lijkt mij. Zij heeft daarmee mijn ego destijds behoorlijk geschaad .Na deze relatie gaf me dat in ieder geval de motivatie om geen genoegen meer te nemen met een modaal inkomen.

Nu we zijn gaan ondernemen, ziet ons inkomensplaatje er een stuk vrolijker uit en ben ik trots wat we bereikt hebben. Ironisch eigenlijk. Ik denk dat mijn ex niet veel afwijkt van die andere jonge vrouwen uit die regionen die een Westerling aan de haak willen slaan. Mijn ex vriendin is weggegaan uit Nederland met een gebroken hart. Ze had hier ook kunnen blijven, ze had immers een baan en een verblijfsvergunning. Maar ze was echt klaar met mij en met Nederland. Mijn huidige vrouw is totaal anders. Die twee zijn niet te vergelijken in geen enkel opzicht.

Soms kijk ik terug naar de tijd met mijn ex. Ze is een hartverwarmende vrouw, oprecht en intelligent. Ze is anderzijds een produkt van de tijd en plaats waarin zij is opgegroeid, namelijk tijdens en na de val van het communisme in de Sovjetunie en de chaos die daarop volgde met de bijbehorende onzekerheid of salarissen werden uitbetaald om te kunnen eten. Ze heeft twee hard werkende ouders die wanneer ze in Nederland hadden gewoond met hun opleidingsniveau en baan tot de hogere middenklasse behoren. In Rusland wonen ze nu in een flatje en hebben ze uitzicht op een lullig pensioentje. Ze is opgegroeid in een maatschappij waar criminelen hun kans grepen en waar iedereen van iedereen profiteert. Hard werken is voor de dommen. Integriteit voor de intellectuelen zonder macht en geld.

Maar ook is zij opgegroeid in een rijke cultuur en een prachtige natuur. Het zien van mooie toneelstukken, ballet, verhalen, russische sprookjes en het lezen van russische boeken van grote schrijvers. In de winter de besneeuwde bossen in met vrienden en in de zomer naar de Datscha en op vakantie naar Yalta. Haar vriendschappen zijn minder oppervlakkig dan die van mij lijkt het. Feesten worden echt gevierd. Ze kon geen plezier beleven aan de nederlandse verjaardag (stoelen in een kring en lullen). Nee er moet gefeest worden en gedanst en gezongen worden. Super! Ik dacht een behoorlijke stapper te zijn, maar ik ben een ander soort feestvierder dan zij bleek al snel.

Haar fantasie en verbeeldingskracht was zoveel groter dan die van mij. Ze is elegant, en ze heeft een zeer warme persoonlijkheid, ze kon stralen, ze was gigantisch gepassioneerd. Ze was voor mij een regelrechte betovering. Het was al snel duidelijk dat ik haar niet kon aanvullen in deze manier van leven. Naast de vele ruzies en misverstanden die niet leuk waren, vergeet ik haar nooit. Ze is en blijft voor mij een bijzonder mooi mens. Ik zie het zo dat de tijd die zij in Europa heeft gewoond, haar horizon heeft doen verbreden en dat zij steden als Londen, Parijs, Amsterdam en Barcelona heeft kunnen bezichten waar haar moeder het zoveel over heeft gehad in haar jeugd. Maar het leven in Nederland was voor haar geen pretje. De taal vond zij afschuwlijk lelijk, het weer is nat en de vrouwen weten zich niet te kleden. Ze lopen als koeien, vond ze. En ja nu ik er op let, dat is ook zo. Daarnaast werkte ze onder haar opleidingsniveau. En ik was niet de prins op het witte paard….

Waarschijnlijk herkenbaar voor velen van jullie die vallen voor een Russische of Oekrainse. Dus bereid je goed voor op elkaar wanneer je een knappe, intelligente vrouw uit Rusland of Oekraine aan de haak hebt geslagen. Maak niet dezelfde fout als ik, smoor haar dromen niet met je hollandse nuchterheid en pak de signalen op die ze afgeeft wanneer haar iets niet zint. Daarin had ik nog echt wat te leren. Hollandse vrouwen zeggen veel sneller wat er loos is en die kunnen polderen. Compromissen sluiten, alles zo degelijk. Vergeet dat maar met je Russin of Oekrainse!! Die moet het gevoel hebben dat haar wil uiteindelijk wet is. Ze wil bemind worden. De vrouw is de baas thuis. Als laatste was zij behoorlijk jaloers. Ookal was ze echt een schoonheid. Misschien zijn er ook minder gecompliceerde Russinnen en Oekrainse vrouwen, maar ik ben benieuwd of mensen zich herkennen in mijn verhaal. Nu ik dit schrijf snap ik waarom zo enorm verliefd op haar ben geworden en hoe het zo vreselijk fout heeft kunnen gaan. Achteraf gezien heeft ze me enorm geholpen om verder te komen in het leven en daarvoor ben ik haar zeer dankbaar.

groet Marcel2