Ik zeg niet dat alleenstaande vrouwen het daar beter hebben dan hier. En natuurlijk willen er een hoop dames deze kant wel op, zeker als je met een paketje geld zwaait, er zijn hier ook zat vrouwen te vinden die voor geld wel bij een man willen blijven en andersom…. dan noem je het alleen anders….
De oudere die hun waar op stations en langs de kant van de weg verkopen hebben doorgaans meer geld op zak dan dat je kunt bedenken. Dit gebeurt nl al van oudsher. Net als het bijelkaar inwonen is in oekraine ook de normaalste zaak van de wereld, de familieband is doorgaans ook veel sterker waardoor dat makkelijker is. Wij zijn het alleen niet gewend. Er zijn genoeg vrouwen die alleen naar het buitenland vertrekken (ook in onze vriendenkring) denk maar aan Italie, ze werken daar en verdienen op die manier hun eigen geld. Hebben daar ook geen man voor nodig, sterker nog als ze al met een man daar wonen zijn dat meestal oekrainse mannen.Italie is nl minder streng in het verschaffen van werkvergunningen. Ik wil zeker niet zeggen dat mensen het daar makkelijk hebben maar dat hebben heel veel mensen op de wereld niet. Tot slot wil ik graag kwijt dat ik zeker niet uit ben op een felle discussie over het wel of niet hiernaar toe halen van mannen of vrouwen, dat is een ieders eigen keus!!
gr, Rinakees schreef:
>
> Dus daar hebben aleenstaande vrouwen het beter als hier?
> Waarom staan die oudere vrouwen in de sneeuw bij het station
> groenten en fruit te verkopen, hobby zeker. Veel oudere
> vrouwen hebben nog 2 of meer kinderen waar ze in gaan wonen
> als ze oud zijn want van een pensioen van 80 euro kun je niet
> alleen wonen. de vrouwen die nu 35 zijn en 1 kind hebben
> zullen het over 20 jaar iets moeilijker hebben want dat land
> komt de eerste 20 jaar niet vooruit. Ik weet veel meer van
> oekraine dan de meeste, hier in Nederland wil men niet meer
> werken, maar daar helemaal niet meer. In Ukraine draait alles
> om geld,hetzelfde als iemand die gewicht wil verliezen, die
> denkt ook altijd aan eten. Heb je weleens geld gewisseld op
> een markt? gr. kees.