Hoe krijg ik haar hier in NL.....

• Arthur

Beste allemaal,

Aangezien er mensen zijn die hier meer ervaren in zijn graag uw advies.

Aankomende zomer wil ik mijn vriendin naar Nederland laten komen om te kijken of het hier net zo klikt als wanneer ik in Kiev ben.

Niet dat ze staat te springen om in Nederland te komen wonen maar toch.

Aangezien nog niks officieel is natuurlijk zou het volgens mij gewoon op toeristenvisum kunnen toch?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Ik heb een normale vaste baan dus garant staan is geen probleem.

Alvast bedankt!!!

Groeten,

Arthur

• Marcus

Hoi Arthur,

Je moet een “garantie verklaring” bij de gemeente waar je woond ophalen.

Kost ongeveer 12 euro.

Op de website van het “IND” kun je formulieren downloaden, deze invullen en opsturen naar het IND. Moet ook een pasfoto bij.

Kosten zijn tussen de 50 en 60 euro.

(ik was het allemaal aan het uitzoeken, hoefde het al niet meer ;), bleek zij ook nog een “Algarijnse” vriend te hebben ;(

Opassen met dames daar !!!!!, ik hoor het de laatste weken meer op internet.

Veel dames doen alsof ze je leuk vinden, ik kan het weten ;)

Marcus..

• Gilbert

De persoon in kwestie dient over de volgende bescheiden te beschikken:

- Originele garant- / herbergement verklaring gemeente waar jij woonachtig bent;

- Ingevuld applicationformulier. Te downloaden op de website van de Nederlandse Ambassade in Kiev;

- 1 pasfoto;

- Laatste 3 salarisstroken van jouw (deze mag je ook rechtstreeks naar de Ambassade faxen);

- Daarnaast moet zij een verzekering afsluiten voor de periode dat zij in Nederland verblijft;

- Kopie van jouw paspoort;

- Haar internationale paspoort;

- Indien zij studente is, dient zij een verklaring mee te nemen waaruit blijkt dat zij gedurende de reisperiode gemist kan worden;

- Idem indien zij ergens werkzaam is;

- Indien zij voor het eerst naar een Schengenland reist dient zij meestal een ticketreservering te overleggen en dient zij een intervieuw te ondergaan;

De aanvraag van het touristenvisum dient plaats te vinden bij het VAC. Deze zijn gevestigd aan de Frunze straat 60, Kiev. (afspraak kan online gemaakt worden)

Een eventueel interview dient bij de Ambassade te worden afgenomen, Kontraktova Plocha 7, Kiev.

• Anna

Alles staat heel duidelijk op de site van da Ambassade.Lees het door en hou het in de gaten.Af en toe verandert er wat, dus gewoon bij de officiele bronnen kijken dan weet je dat het goed komt.

• Willem

Er zijn er natuurlijk die willen profiteren van Nederlanders, maar in de regel gaat het goed, niet iedereen is er op uit om er een slaatje uit te slaan.

Jammer dat sommigen het altijd verpesten. Hoop dat je snel een andere leuke, serieuze vriendin vind Marcus!

• Marcus

Bedankt Willem,

Ja, ben al weer flink aan de chat met een dame uit Dnjeperpetrofsk of zoiets.

We zien wel ;) wat wordt er niet altijd gezecht geen hand VOL maar een land VOL mooie dames ;)

Marcus..

• Eloy

Hoe heet die chat?

• Frank

Heren,

Het spijt me dit te moeten lezen. Ik wilde eerst niet reageren maar nu vind ik toch dat ik mijn zegje moet doen. Begrijp me niet verkeerd. Maar waar geluk is niet te vinden op een chat pagina of is te koop. De websites doen je dit wel geloven. Veel dames uit het oostblok willen graag naar Westeuropa en zullen altijd leuk en aardig zijn. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er een persoon in een relatie niet gelukking zal worden, jij zelf of je “gevonden” partner. Hij of zij kan wel spelen dat het allemaal leuk en prachtig is maar zal van binnen diep en diep ongelukkig zijn. Wil je dit voor je eigen “geluk” of voor het geluk van iemand anders. Liefde of geluk moet je niet zoeken dit treft je vanzelf hoe harder je zoekt hoe langer het duurt voordat je iemand vind. De perfecte partner bestaat niet. Uiterlijk is leuk maar inerlijk daar zal je veel gelukkiger van worden, iemand die je kan uitdagen in gesprek in ideeen gedachtes en comunicatie. Ik scheer niemand over een kam maar bedenk goed, Wie wil ik gelukkig maken!!!

• marcus

Ja klopt ook wel een beetje ;)

Maar ben het gedeeltelijk met jou eens, hoeveel site's als LEXA, Relatieplanet, etc…etc…. zijn hier alleen al in Nederland ;)

Denk dat daar ook menig een relatie uit is voortgekomen, anders bestonden ze niet !!! (als jij ze allemaal 1 euro moest geven die nu een relatie via die site hebben ben jij ARM) ;)

In Nederland hebben wij mannen gewoon de pech dat hier in verhouding weinig vrouwen zijn, heb soms het idee 70% man tegen 30% vrouw.

Dus je raad het al, op die Nederlandse site's wordt het voor mannen best lastig ;)

Soms vind ik het net een sollicitatie, want de vrouwen kunnen kiezen ;)

Ukraine ligt dit anders 60% vrouw tegen 40% man.

Dus voor de dames daar is het ook moeilijk een man te vinden ;)

En veel Ukraieners (mannen) zijn onbeschoft en geen mannieren, hier passen die dames voor.

Dus hoe je het went of keert gewoon oppassen, en niet gelijk toehappen.

Ik ben er zelf achtergekomen in de verkennings fase ;)

Op iedere manier kun je een dame tegen komen dat weet ik ook wel.

Prettig weekend allen.

Marcus..

• Rina

Wat een vraag om informatie al wel niet kan doen aanwakkeren, maargoed terug naar de vraag van Arthur… Is het niet zo dat je gewoon via de gemeente waar je woont een formulier in kunt vullen en daar betaal je ongeveer 10 euro voor. Je stuurt inderdaad een kopie van je paspoort op en salaris stroken, in mijn geval moest ik, om vrienden uit te nodigen, ook een kopie van mijn vaste contrakt op sturen. Vervolgens moet degene die naar nederland wil dit alles bij de ambassade indienen, met het bewijs dat je inderdaad werk hebt en terug zal keren (alsof dat een garantie is) ook moet je kunnnen aantonen dat je genoeg geld hebt om in Nederland te vertoeven. Zo was het in iedergeval in 2006, Je had in 2006 ook nog de plicht om na aankomst van je genodigde deze te melden bij de vreemdelingendienst, binnen drie werkdagen. Ik weet eigenlijk niet of dat nog zo is. Je doet er verstandig aan om dit zeker na te vragen omdat als het wel moet je daar niet in moet verzuimen omdat een volgend bezoek dan wel eens afgewezen kan worden. Ik weet natuurlijk niet hoe het nu is.Verder hoop ik dat iedereen gelukkig zal zijn met de partner van zijn keuze. In elk land wonen mensen die zich anders voordoen dan dat ze zijn. Ik leef al 9 jaar met een man uit oekraine en ben daar zeer gelukkig mee!! Arthur voor jou hoop ik dat het lukt en dat jullie een fijne tijd zullen hebben.

groet, Rina