Informatie Zhulyany Airport

  • Marcel

    Ik ben benieuwd of er al mensen op Zhulyany zijn gevlogen.

    Ik ga zelf begin mei en zal dan doorvliegen naar Simferopol. Dan met de bus naar mijn vriendin om haar verjaardag te vieren en een beetje vakantie te houden.

    Ik zou graag weten wat er allemaal te vinden is op het vliegveld, aangezien ik er een aantal uurtjes zal doorbrengen.

    De internet site van het vliegveld verteld eigenlijk niks, omdat die nog in ontwikkeling is.

    Ik zal in elk geval een aantal foto's nemen en proberen een beschrijving te geven als ik er ben.

    Hoor graag van mensen die al ervaring hebben met dit vliegveld.

    Groet Marcel

  • Marcus

    Ik ben (landt) er volgende week, vanaf 11 april post ik mijn ervaring hier.

    Marcus

  • Gilbert

    Ik ben in het verleden een aantal keren vanuit Zhulyany gevlogen voor een binnenlandse vlucht. Er is niets! :) Als je meer dan 2 uur tijd hebt, pak de bus of stop een auto aan de kant van de straat en laat je naar het centrum rijden. Je koffer kun je tegen een fee achterlaten bij het vliegveld.

    Je kunt ook even om de hoek lopen. Er ligt een militaire academie en een politieschool een straat verder. Als je geluk hebt zijn ze een parade aan het oefenen. is wel grappig. :)

    Groeten

  • Marcel

    Ik ben benieuwd naar je ervaringen Marcus.

    Ik land zelf pas rond 11 uur 's avonds, dus een tripje centrum heeft niet veel zin denk ik.

    Volgende ochtend om 6 uur vlieg ik dan naar Simferopol.

    Hoop dat ik ergens nog wat kan eten in de buurt. Misschien maar richting trein station..

  • Gilbert

    Er zijn behoorlijk wat restaurants 24 uur open. Deze liggen toch in of tegen het centrum. Als je naar het treinstation wilt gaan kun, je ook naar het centrum gaan. Midden in de nacht is dit nog geen 5 minuten verder.

    Op wat voor een dag verblijf je de nacht in Kiev?

  • Marcel

    Ik kom dinsdagavond aan ron 23:20. Zal de volgende morgen om 06:00 doorvliegen. Dus moet rond 4 uur weer op het vliegveld zijn, ga ik vanuit.

    Misschien een stoeltje zoeken en een paar uurtjes de ogen dicht.

  • Gilbert

    Als je om 23:20 land ben je om uiterlijk 00:00 in het centrum. Als je om 5 weer bij het vliegveld bent, ben je ruim op tijd! Het vliegveld is zeer klein. Misschien net een kwart van vliegveld Maastricht, als je dat iets zegt. :)

    Ben er eerlijk in, ruim 5 uur op een verlaten bankje of stoeltje is geen optie. Ga dan liever naar het centrum, rustig wat eten en vervolgens ergens in een loungebar bankhangen. Ik denk dat je dan meer rust hebt.

  • Marcus

    Ohhhhhh, dan is het wel erg klein ja, en Maastricht is al niet groot :)

    Zal vanaf 11 april ook mijn eigen bevindingen hier plaatsen en kijken of er ook restaurants en wat te kleppen valt op de airport.

    Wel ben je nu eerder in het centrum, Borispol was altijd zo'n takken eind vond ik altijd van Kiev :)

    Marcus

  • Marcel

    Inderdaad een klein vliegveldje dus.

    Kan het dus vergelijken met Eelde. Ben wel vaker in Kiev geweest, dus zal een leuk plekje zoeken, hopelijk met Wifi.

    Maar dat hebben ze al op veel plaatsen.

    Jij gaat door naar Lviv Marcus? Station is idd lekker dichtbij nu. moet in 10 minuten te doen zijn.

    We gaan hier uiteindelijk meer informatie terug vinden dan op de website van de “luchthaven” zelf. LOL

    Marcel

  • Rudi

    Ik vlieg meestal op Boryspol.

    Met de “polit” bus ben je op een uurtje in centrum Kiev, dit kost je haast niets.

    Vandaar is de trein richting zuiden veel leuker dan opnieuw lang wachten op een binnenlandse vlucht.

    Wel iets langer rijden maar je kan er gerust een dutje doen.

    Grts

    Rudi