Hallo allemaal…vrienden van de Marcus
Ben net terug uit Kiev, heel leuk weekend gehad, alleen zijn de prijzen momenteel EXTREEM hoog !!
Zhulyany Airport is…mmmmm…wat moet ik ervan zeggen, stelt weinig voor .
Is een kleine luchthaven die uit 2 compartementen bestaat.
Het eerste gedeelte waar je doorheen loopt is vrij nieuw, en doet aan als een sport(voetbal)kantine, veel groter is ook niet
Daarna moet je via een binnendeur buitenom naar de hoofdingang van de airport, is wel een beetje goedkoop allemaal, maar dit is nu ook weer Ukraiene, en begrijpelijk natuurlijk.
Omdat wij pas tegen 24.00 uur aankwamen toch maar even wat geld gewisseld in het hokje links in de hoek.
Pakte 250 Euro uit de knip, en zag dat de koers 11,35 was bij aankoop.
Dus een snel rekensommetje leerde mij dat ik ruim 2800 Hrivna moest krijgen.
Helaas…..ik dacht toen ik het geld ging tellen dat ze wel een erg hoge provisie hanteerden
Bleek ik maar iets van 2000 Hrivna te krijgen !!!
Toen ik hem hiermee confronteerde bleek dat hij mijn Euro's had aangezien voor USA Dollars
Dus mensen opletten, en altijd je geld natellen !!!!!, blijkt dus wel weer.
Voor de rest is er weinig te doen daar, en ik zou ook terug gaan naar Kiev om daar 5/6 uurtjes te wachten.
Toch is de trip met de taxi vanaf Zhulyani toch minimaal 20 minuten.
En regel van tevoren een Taxi, want eenmaal daar aangekomen spelen de taxichauffeurs allemaal met elkaar onder 1 hoedje. Ze beginnen gewoon met belachelijke prijzen, vragen gewoon 30 dollar….mmmmm….
Na veel afdingen, en proberen weg te lopen, toch akkoord gegaan met 150 Hrivna, wat natuurlijk ook veel te duur is voor zo'n klein tripje. Maar het regende vrijdag pijpenstelen, waardoor we niet wilde lopen om een geel busje (machoetkra) te vinden, die je voor 'n paar cent brengt
Doe er jullie voordeel mee.
Marcus.