Beste Arthur,
Als dit jou manier is om met mensen om te gaan die vraagtekens plaatsen bij de bedoelingen van anderen dan spijt me dat voor jou. Ik heb er moeite mee dat er mensen zijn die gebruik maken van een situatie die voor andere mensen minder florisant is en dit probleem wordt inmiddels in de Oekraine zelf ook erkend. Vrouwenbewegingen organiseren demonstraties in Kiev en een groot deel van de bevolking voelt zich in de etalage gezet.
Meisjes van het platteland trekken uit armoede naar de steden om zich daar te verkopen om zo wat geld naar huis te kunnen sturen en zo wordt een steeds groter deel van de bevolking afhankelijk van het sextoerisme. Ik wil niet beweren dat alle vrouwen economische motieven als drijfveer hebben maar ik weet wel zeker dat niet alle vrouwen kiezen voor een west Europeesche partner omdat ze zo knap, aardig of ontwikkeld zijn.
Ik wil geen moreelridder zijn en ik ben misschien wat fel in mijn bewoordingen geweest en het spijt me als ik daardoor mensen te na ben gekomen, maar sta er wel een keer bij stil dat er in dat land armoede heerst en dat het nogal respectloos over kan komen als je je geld eenzijdig aan vrouwen en uitgaansleven besteedt, iets waar ze zelf absoluut niet toe in staat zijn.
Toerisme is ongeveer 10% van het BNP van Oekraine en is sterk groeiende; het zou jammer zijn als er mensen zouden wegblijven vanwege de slechte reputatie want dat geld komt indirect ook bij de armsten terecht (helaas te weinig).