Wie weet of de geld automaten nog geld leveren? Anders neem ik meer geld mee dan andere keren Henk
afgelopen weekend en maandag en dinsdag nog ruim geld eruit kunnen halen in Kiev (ieders keer tussen de 1000 en 1500 grivna).
Was heel leuk in Kiev, alleen een beetje koud nu
Veel gezien daar, zelfs wezen skien in de stad, maar binnen 2 minuten ben je weer onder
Wel lekker goedkoop daar, omgerekend 2 uurtjes skien, incl. materiaal voor 2 personen 200 Grivna (dus 10 euro p.p). Skipas kost ook geen drol, geloof voor 20 grivna wordt je 10x de berg op getrokken
Ook in de mooie stads bios geweest in oud Kiev.
Echt het was weer gezellig.
En natuurlijk de bevolking weer wat toegestopt, want ze hebben het heeeeeeeeeeeeeel moeilijk momenteel.
Alle banken zijn zowat omgevallen, en spaartegoeden weg, heb je in 10 jaar 10.000 dollar gespaard is nu alles weg en niemand die je helpt in die maffia staat !!
Marcus..
Waarom brengt iemand vanuit nederland dit niet naar buiten , zodat iedereeen kan zien dat het in Ukraine echt slecht gaat met de bevolking. Je ziet tegenwoordig veel hulpprogramma;s, maar dat is allemaal “zo ver van mijn bed show”. Ukraine is echt dichtbij, en dit kan toch zomaar niet?? Wie weet worden er wel kamervragen overgesteld!
Graag reactie!!!
Ik zit nu ook in het niet zo heel warme Kiev………..
Tis inderdaad erg met die banken hier.
Als ze omvallen ben je je geld kwijt en als ze nog niet omgevallen zijn dan kan je aankomende 2 jaar niet aan je spaargeld komen………….
Ik moet zo nog pinnen. Normaal (2 weken geleden) was het geen probleem.
Normaal pin ik 2500. Bij de bank naast de Golden Gate.
Die geeft het meeste. Veel andere automaten gaan maar tot 1000 of 1500.
Kamervragen over Ukraine? Je droomt zeker?
Daar worden ze in Den Haag toch niet beter van? Het is geen deel van Europa en men denkt dat hier alleen maar maffia zit. Daarbij zien ze Ukraine nog stees als een deel van Rusland. In Den Haag denken ze alleen aan zichzelf hoor!!!!
Daarom help ik ze hier maar zelf persoonlijk een handje……… ;-)
Groeten uit Kiev!
Arthur
Klopt helemaal Arthur,
Alleen snap ik de bevolking ook niet helemaal, waarom komen ze niet in opstand met z'n allen ?
Dit kan toch niet zomaar, er lopen rechtszaken tegen banken dat wil je niet weten.
Maar ik zeg tegen mijn vriendin (van een kale kip kun je niks plukken).
Dus een advocaat in de hand nemen helpt volgens mij niet, die kost ook geld, en nog maar zeer de vraag of je wel iets terug krijgt, dus eigenlijk weggegooid geld aan advocaat kosten !!
Nee, als je ook ziet hoe de mensen bedelen, en groentes verkopen, overal proberen ze een paar grivna's te verdienen.
Echt mensen het gaat heel slecht in Ukraine, ook personeel kan niet meer betaald worden, mijn vriendin heeft al 3 maanden salaris achterstand (en ze verdiend al niet veel). Soms krijgt ze van haar baas 200 grivna toegestopt (maar wat is dat nou) is nog geen 20 euro momenteel, wel moet ze 1500 grivna huur betalen, en eten en drinken, dan snappen jullie het wel he
Help waar je helpen kunt !!!!!
Marcus…
Bedoel je het bericht dat het hele gebied (dus al die banken bij elkaar) 25 mlrd als lening krijgt?
Echt heel erg gaaf. Vooral als je bedenkt dat een van onze hoge heren in Den Haag alleen al van 1 (!) bank (gelukkig in NL) waardeloze USA hypotheken “overneemt” voor 27 mlrd (ook mijn belastingcenten!)…….. Maar goed, we dwalen af. Alle hulp is welkom natuurlijk.
Het valt mij inderdaad op hier dat ik veel meer mensen zie bedelen. Dat zag ik normaal heel weing of alleen buiten het centrum.
Gelukkig zijn de mensen niet, zoals in Nederland (ja ik ben er ook 1 van), van die klagers. Ze zijn bedrukt maar blijven vriendelijk en ,als je ze eenmaal kent, erg gastvrij en dergelijk. Ook al hebben ze het nier ruim het is niet maar 1 koekje bij de koffie….. ;-)
Nou, mijn vriendin komt zo weer dus ik ga zo de plaatselijke middenstand weer helpen…….. ;-)
Fijne dag allemaal en heads up!
Cheers,
Arthur
In opstand komen?
Doen we in Nederland ook niet……………
Ook al bakken ze er niks van, komen ze aan pensioenen, kijken ze waar de burger nog meer belasting over kan betalen, gaat de ziektekosten premie omhoog en krijg je geen bonus (euro 250) meer terug en tegelijk ook een eigen bijdrage (euro 150) aan je broek …… en noem maar op. Dus in 1 jaar tijd boren ze Euro 400 door mijn neus. Hoezo lasten verlichting????
Een vriend van mij is pas overleden aan kanker. Was alleen op de wereld. Kreeg geen thuishulp niks. Na 2 maanden nog steeds niks maar toen was het al te laat………. ok, ik stop met klagen………
Maar goed, als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld hier dan hebben we het zo slecht nog niet.
Over op de leukere dingen! Ze is in aantocht!
Poka,
Arthur
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?