visa voor Nederland

• kees

Ja , je moet een schriftelijke en gemotiveerde beschikking krijgen. Ik heb helaas ook vernomen dat ze die meestal heel laat versturen of helemaal niet , zodat men niet meer in beroep kan gaan. De periode dat je in beroep kan gaan is immers maar vier weken. De mensen van de ambassade zeggen dan wel dat ze het op tijd verstuurd hebben en zeggen dat de schuld bij de post ligt. Ik heb dit vernomen van kennissen van mijn vriendin.

• Gerben Erfmann

Ik heb nog helemaal niks gehad, er zijn nu toch bijna 3 weken om. Ik wacht even af wat mijn vriendin wil, ik heb het per e-mail aan haar gevraagd, ik denk dat het toch weinig zin heeft omdat ze toch nu niet kan komen. Ik wil toch voor de MVV gaan, ik hoop dat, dat dan wel allemaal goed gaat.

• Arnold

Degene die het visum aanvraagt behoort dit te krijgen.

De complete tekst:

Wat kan ik doen bij de weigering van een visum?

Bij de weigering van een visumaanvraag zal aan u een schriftelijke en gemotiveerde beschikking worden uitgereikt of toegezonden. Tegen deze beschikking kunt u binnen 4 weken na uitreiking bezwaar maken op het adres dat in een bijlage bij de beschikking staat vermeld. U kunt in Nederland ook iemand machtigen die namens u bezwaar tegen de beslissing kan maken en/of namens u op een eventuele hoorzitting het woord kan doen. Die persoon (meestal de referent) dient in het bezit te zijn van een schriftelijke en door u getekende machtiging, in het Nederlands, Frans, Duits, of Engels.

• Gerben Erfmann

Ik heb mijn vriendin niet gehoord over een schriftelijke toelichting en ik kan haar momenteel moeilijk bereiken om het te vragen, ze kan mij in een week tijd toch niet meer machtigen en al zou ze nu een visum krijgen kan ze er toch geen gebruik van maken ivm haar moeder. Dus ik ga maar gewoon verder met documenten van haar verzamelen en een MVV aanvragen.

• Joop

Ja, inderdaad ze vragen salarisstroken i.v.m. prostitutie werkzaamheden wat daar veel voor komt.

Als deze leuke dames hierheen komen en vervolgens na een paar jaar hun man verlaten om vervolgens weer in de prostitutie te gaan werken.

Dat willen ze voorkomen, dus is ook een stukje zekerheid voor de man.

Hoe vaak komt het voor, men ziet zelf dat er zoveel dames uit andere landen in de prostitutie terecht komen… dit zijn allemaal dames die al een verblijfsvergunning hebben en dan voor de big money gaan !!!