visa voor Nederland

• Gerben Erfmann

Ik weet niet of er naar de degene die garant staat word gekeken, ik geloof er niks van, ze nemen die beslissing op de Ambassade en daar kennen ze mij helemaal niet. IK sta garant, ik geef mijn salaris strookjes mee, ik heb een goede baan, een vast contact, ik werk al 12 jaar bij de zelfde baas, ik verdien meer dan 1,5 x modaal, ik ben nooit met justitie in aanraking geweest, ben oud genoeg 46 jaar, gescheiden, wat willen ze nog meer. Het enigste veschil met de vorige keer was, dat ik er toen bij was op de ambassade en ze had toen een baan, maar volgens mij maakt het een groot verschil als er zelf bij bent, ze waren toen heel aardig en ontspannen er was geen enkel probleem en nu zonder mij wilden ze van niks weten en wezen zonder pardon het verzoek af.

• kees

Wat je zegt over zelf aanwezig te zijn bij de visumaanvraag is zeer gewenst. Dit is mij al vaker verteld door mensen die dit ervaren hebben. Dit bewijst natuurlijk ook weer dat een relatie serieus is. Dit is wel belangrijk voor de mensen van de ambassade. Ik denk dat je genoeg bewijsmateriaal meegeeft om je relatie aan te tonen, zij makkelijker een visum afgeven. Wat jij zegt om maar gelijk een MVV aan te vragen was ik eigenlijk ook van plan maar heb nu de pech dat ik werkeloos ben geworden. Mijn vriendin heeft werk, maar haar baas wil geen papieren opmaken die nodig zijn. Dus ik had haar voorgesteld om ontslag te nemen omdat ze toch van plan is om bij mij te komen wonen, maar ze moet daar maar even mee wachten om dat te doen.

• Gerben Erfmann

De vorige keer kreeg mijn vriendin de opmerking van wil je maar zo kort, 2 weken, blijven bij hem, wil je niet langer blijven? Toen was ons antwoord dat het niet anders kon vanwege haar werk. NU had ik tegen haar gezegd stop maar met je baan, want ze kon ook geen vrij krijgen om van haar vorige visum gebruik te maken en elke keer waren er problemen met vrij krijgen als ik naar haar toe wilde komen en haar ontmoeten, waardoor alles alleen maar veel langer duurde. De vorige keer chekten ze ook helemaal niet of ze wel echt werk had, ze gingen gewoon op je woord af volgens mij, dus ik vraag me af of je wel echt een verklaring nodig hebt, zal wel weer willekeur zijn waarom ze de een wel en de ander niet vragen naar de verklaring.

• kees

We delen dezelfde ervaring. De ambtenaren van de ambassade mogen waarschijnlijk zelf de regels samenstellen wat ze nodig vinden om een visum af te geven. Ik denk wel dat je in beroep gaat dat ze wel een visum krijgt.Maar ik wil maar direct een MVV aanvragen als ik weer werk heb, dan ben je teminste niet afhankelijk van de mesen op de ambassade. Ik will graag vragen aan andere lezers of ze hier ook ervaring me hebben.

• Gerben Erfmann

Ik heb informatie voor MVV aanvraag gehaald vanaf de site van de ind; www.ind.nl

en je kunt ook veel te weten komen in group MVV van yahoo;

http://groups.yahoo.com/group/MVV/ moet je wel een member worden, stelt op zich niet veel voor, dat lid worden bedoel ik dan. Daar zitten een paar leden die volgens mij bijna alles weten, een prawolewo (schijnt advocaat te wezen) en een olga, ze vertellen niet alles rechtstreeks maar wijzen je naar de juiste plaatsen waar je de info kunt vinden. Als je die prawo verteld over jouw situatie kan hij je vast wel veel meer vertellen.

• kees

Ik ben met alle site's bekend en weet wat ik allemaal nodig heb voor een MVV aanvraag. Moet alleen nog even een baan vinden met minimaal een jaarcontract.

• Arnold

Merkwaardig als een tweede toeristen visum wordt afgewezen.

Is het officieel afgewezen of werd het niet in behandeling genomen?

In Kiev is het al vaker voorgekomen dat Ukraiens personeel daar een beetje de baas speelt, zonder dat het Nederlandse personeel daar vanaf weet.

Zal wel voortkomen uit jaloezie.

Het klopt zeker dat er 100 % verschil zit in de bejeging bij het wel of niet begeleid worden door de partner.

Overigens moet je voor een visum kort verblijf niet bij de IND zijn, maar bij het ministerie van Buitenlandse zaken of Justitie (afhankelijk van welk land het betreft).

Het kan ook geen kwaad gewoon de ambassade te Kiev opbellen en opheldering te vragen.

• Gerben Erfmann

Ik weet niet precies hoe het gegaan is,ik heb de indruk dat het gewoon niet in behandeling is genomen.Het personeel was erg hatelijk en boosaardig en ze wilden ook nergens naar luisteren volgens mijn vriendin. Ik kan wel bellen maar ze kan nu toch niet komen, haar moeder is ziek geworden, mijn vriendin moet haar verzorgen en kan waarschijnlijk de komende 2-3 maanden toch niet komen, daarom wilde ik toch maar voor de MVV gaan omdat dat toch mijn eind doel is.

• Arnold

Info van ministerie van buitenlandse zaken:

'Bij de weigering van een visumaanvraag zal aan u een schriftelijke en gemotiveerde beschikking worden uitgereikt of toegezonden.'

Zoals eerder vermeld speelt lokaal personeel soms eigen baas, sterker nog, deinst er niet voor terug in het Russisch/Oekraiens intimiderende opmerkingen te maken, terwijl het Nederlandse personeel achter hun staat of aanwezig is bij bijvoorbeeld een interview.

De applicant voor een visum is afhankelijk, dus zal het meestal over zich heen laten komen, helaas. Want hierdoor kunnen dit soort praktijken gewoon door blijven gaan.

• Gerben Erfmann

bedoel je hiermee dat ik een schriftelijke en gemotiveerde beschikking moet krijgen, of zou mijn vriendin die gehad moeten hebben of nog krijgen?