Vliegen op Kiev

• Marcus

Beste Ukraine liefhebbers :-)

Vanaf Maart 2011 vliegt Wizzair vanuit Dortmund rechtstreeks op “Zuljani” Airport in Kiev.

Is toch mooi, want dan kunnen de mensen die met de trein verder moeten eerder naar het Treistation. Naar mijn weten ligt Zuljani Airport in het centrum van Kiev, dus geen 30 minuten meer in de taxi vanaf Borispol…mooi toch.

Heb het voornemen om met de Carnaval even een nieuw vriendinnetje van mij in Nikolaev te bezoeken. Dus wizzair….ik ga weer een ticket bij jullie boeken, kan voor 70 euro klaar zijn zag ik al. (50 euro vliegticket heen/weer, en 10/15 euro trein heen/weer Kiev - Nikolaev.

Dus Svetlana……Marcus komt eraan :)

Ps…..trouwens in Nikolaev de moeite waard ??, weet “Kees Amsterdam” hiervan wat ??

• kees

Dat is mooi, want 30 min. haal je al niet meer als er file is in Kiev. Kben weleens in een busje door Nikolaev gereden op weg naar de krim, graauw zooitje, de buitenwijken, maar dat is overal in oekrainse buitenwijken. Marcus, je gaat toch geen valse verwachtingen wekken bij die dame hoop ik?

• Marcus

Hoi Kees,

Nou ik ken haar al een tijdje via de chat. (gratis chat box).

Wil haar gewoon eens zien, en zij denkt er ook zo over.

We kunnen wel tot “sint juttemus” chatten, en dan weet je nog niks.

Hub erheen, en we zien wel, heb tenminste dan weer een gids ter plaatse.

Ga natuurlijk niet over 1 nacht ijs,we zien wel wat er uit voort komt.

Beter er zo spontaan heen, als via zo'n relatie-buro (agency) is mijn mening.

Staat Ukraine trouwens ook op de vakantiebeurs ?

Ga er morgen eens kijken daar in Utrecht.

Fijn weekend jullie allen.

Gr. Marcus..

• Oekrainefan

Niet alleen de vluchten vanaf Dortmund, maar alle Wizzair-vluchten gaan van Borispol naar Zhulyany.

"Kyiv-based Wizz Air Ukraine intends to change its base airport in Ukraine from Boryspil to Kyiv airport (Zhuliany) on March 27, a press release issued by the airline on Friday says.

According to the release, the company will fly from Kyiv to Simferopol, Antalya, Cologne, Dortmund, Hamburg, Memmingen, Katowice, London, Oslo, Stockholm and Venice from the Kyiv airport."

De verandering van vliegveld komt nogal uit de lucht vallen, Borispol wist volgens Korrespondent nergens van.

Het zal zo zijn voordelen hebben, de vliegtickets lijken in ieder geval duurder te worden. Daarnaast maakte Wizzair bekend dit jaar geen nieuwe binnenlandse vluchten te openen. Kiev-Simferopol blijft bestaan.

Over low-budget maatschappijen gesproken: een vriendin van me vertelde me laatst dat er weer geruchten zijn rondom Kharkiv Airport. Ryanair zou opnieuw met het bestuur van het vliegveld om te tafel gaan zitten. Eerder haakte Ryanair af omdat de twee partijen het niet over de kosten eens konden worden.

• Slawa

Naar mijn weten ligt Zuljani Airport in het centrum van Kiev

Zjuljani, officieel: “luchthaven Kyiv”, bevindt zich niet in centrum maar wel in Kyiv zelf.

• Kees Adam

Ik weet weinig van de vluchten af.

Wel ben ik een paar dagen in Nikolaev geweest.

Veel is er niet te beleven zoals ik ervaarde (of ervoer?).

Maar misschien heb ik wel niet op zitten letten.

Er is een grote wandelstraat in het centrum en daar paradeerde iedereen de hele avond op en neer.

Snel contact maak je er niet.

Wat me opviel was dat in het hotel waar wij zaten, heel wat internet-lovers ontmoetingen hadden.

En dat zag er heel treurig uit.

Maar ja, het zit nu eenmaal niet iedereen mee in het leven.

De stad heeft niet veel aan schoonheid te bieden op architectuur gebied.

Het was ooit een belangrijke scheepsbouw-haven.

Maar een autootje huren en wat rondtoeren kan altijd.

Odessa is niet heel ver weg.

Maar er zijn volgens mijn mening leukere bestemmingen.

• kees

Marcus: groot gelijk jongen, jij lijkt me een echte avonturier, ik heb een vaste vriendin in Vinnitsa anders zou ik het ook zo doen. Nikolaev leek mij ook niet veel aan, grauw zooitje. Ik hou het maar bij Vinnitsa en vakantie naar Yalta.

• Gilbert

Hey Marcus,

Nikolaev is best een aardige stad. De Sovetskaya straat is de Kreshatik van Nikolaev.

Storm en Delerium zijn de places to be voor wat betreft disco/club.

Het scheepvaartmuseum is de moeite waard. Als je vanaf Sovetskaya naar de haven loop ligt het links langs het water. Verder zijn er een aantal shoppingmalls uit de grond gestampt, zeg maar zoals DreamTown in Obolon (Kiev)…. Ook wel aardig om de tijd door te brengen (Koffie, bowling, winkels, junkfood etc)

Verder is er een heftig grote dierentuin, waarbij de dieren niet zo in die kleine hokjes zijn weggestopt zoals in Kiev. Bezoek lijkt mij echter gunstiger in de lente of de zomer.

Mocht je er in de zomer nogmaals naar toe gaan, kan ik je aanraden om naar Koblevo te gaan. Wordt toch wel gezien als een van de mooiste stranden van Oekraïne als je het schiereiland Crimea niet meetelt.

Greetz

• Den Danny Belgie

haha de Marcus(tu)

leuk makker

je bent echte ukriane fan!

70€ das voor niets bijgod, geweldig, wowww

vriendinnetje haha:) fantastisch!

ja dat boeregat ken ik niet maar ne vette zal het niet zijn hé, je zal voor de vrouwen moeten gaan

succes

Den danny, binnenkort op TV lloll

carnaval in mijn boeregat is dat 1ste WE van januari dus al passé, aalst carnaval is 1ste WE maart

• Den Danny Belgie

haha op de vakantiebeurs

met wat moeten die daar staan?

wat vodka en vrouwen ofzo?

ik denk Marcus, dat er betrekkelijk weinig mensen naar ginds op gewone vakantie gaan hoor haha

olé

svetlana, oksana en tatyana, olé, er zijn ginds maar 20tal namen precies