Ruud Schreef:
——————————————————-
> Kees,
> Ook jij moet toch wel enige vraagtekens zetten bij de moraal van de verhalen van Marcus.
> Het afwijzen van het misbruik maken van de situatie of personen is niet iets wat te maken
> heeft met de SGP of pedofielie.
> Het heeft te maken met ethiek en moraal, in een breder perspectief "hoe onze samenleveing eruit
> zou moeten zien".
> In dat kader vind ik, naast anderen op dit forum, dat sextoerisme een verwerpelijke zaak is omdat je
> misbruik maakt van de economische situatie of de persoonlijke positie van die dames.
> Elk weldenkend mens kan geen andere conclusie trekken dat het een verwerpelijk soort toerisme is
> en wat mij helemaal tegen de borst stuit is dat deze personen er ook nog trots op zijn.
> Overigens ben ik het wel met je eens dat een ieder zijn mening op het forum moet kunnen verkondigen.
Ik weet niet hoe onze samenleving er uit moet zien.
Ik weet het niet, en ik verwacht ook dat anderen het voor mij niet weten.
Want anders is het einde zoek en dan weten we allemaal wat er kan gebeuren.
In Iran vinden ze korte mouwen voor een meisje verwerpelijk. Nou, ik niet.
Grote delen van het CDA vindt homoseksualiteit een ziekte of in ieder geval moreel verwerpelijk. Nou, ik niet.
Dus ben ik vooral van “leven en laten leven”.
Zolang alles met beider instemming gebeurt en het volwassen mensen betreft, zie ik niets verkeerds in het gedrag van Marcus of van wie dan ook.
En ik stoor me aan woorden zoals Beest en Walgelijk en Beerput.
Oekraine is niet zo arm dat meisjes, jongens, dames en heren hun lichaam moeten verkopen. Zoals je dat bijvoorbeeld in sommige Aziatische of Afrikaanse landen nog wel lokaal tegenkomt. Dus er is wel degelijk een keuze in Oekraine.
Maar wellicht zullen sommige dames met hem uitgaan vanwege een financieel voordeel of een avondje uit dat ze anders zich niet kunnen veroorloven.
So what?
Er zijn ook mensen die mij in hun auto voor een habbekrats rondrijden om diezelfde reden. Die noemen we taxi-chauffeurs.
Wat ik wil zeggen is dat we allen wel heel heilig kunnen doen, maar we maken allemaal gebruik dan wel misbruik van de mindere financiele situatie van een ander.
We gaan op vakantie in landen die lekker goedkoop zijn.
En waarom zijn die landen goedkoop? Omdat de mensen daar geen zak verdienen.
Is dat dan zo chique?
En Jaqueline is wel het ultieme voorbeeld van een verzuurd persoon die alles door haar Nederlandse bril bekijkt.
Misschien lachen die meiden van Marcus zich wel helemaal suf als hij weer eens langskomt. Omdat hij zo'n zak geld achterlaat.
Of kijken ze reikhalzend naar hem uit omdat het een aardige kerel is en zij ook wel van een verzetje houden.
Misschien denken ze wel: “Wanneer maakt hij nou eens een move en beland ik ondersteboven in bed, want alleen dat handje vasthouden en een drankje drinken, dat weet ik nu wel.”
Maar nee, het is meteen misbruik en weet ik veel.
Want in de ogen van de Jacquelienen van deze wereld is een arme vrouw altijd het slachtoffer.
Paternalistisch, westers, achterhaald-feministisch gedachtengoed.