kaZantip

• Dennis

Bedankt Kees!

Ik had er niet eens bij stilgestaan dat je met een lease eventueel het land niet in zou mogen. Ik dacht dat je met een groene kaart altijd overal naartoe kon.

Maar zal ff zo'n formulier laten maken tegen die tijd. Moet geen probleem zijn, want de wagenparkbeheerder is m'n rookmaatje en hij zei van de week al: “gewoon doen met de auto vd zaak”. Maargoed, misschien toch verstandiger om met een georganiseerde busreis of vliegreis te gaan. We gaan nog goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

Wij hebben idd ook de BNN-uitzending gezien. Ben erg blij dat ze hem nu al uitgezonden hebben, want die miljoen nederlanders die er nu ineens ook heen willen, zijn dat volgend jaar allang weer vergeten :-)

• Kees Adam

Het gaat om de bezitter van de auto.

En dat is de leasemaatschappij. Die staat ook op de autopapieren vermeldt.

Je moet niet georganiseerd gaan. Dan stoppen een hoop mensen geld in hun zakken dat je beter zelf unt spenderen.

Hotels zijn er daar niet echt.

Wel wat gebouwen die in de verte op een hotel ljken.

En die vragen nog rustig 50 euro voor een nacht.

Maar dat is wel het beste wat je zo'n beetje in Popovka kunt krijgen.

In de grotere stad Yevpetoria staan wel goede hotels, maar dat is echt te ver weg.

En de charme van Kazantip is juist ook dat je een paar uurtjes gaat, effe weer naar je kamer en dan weer terug.

Soms niet alleen….

De ‘hotels’ kun je wel bespreken, maar dat zegt niks.

Want als er iemand andere komt, verhuren ze hem zo.

En je hebt ook nog kans dat ze een aanbetaling vragen en later van niks weten. Weg poen en kanppe jongen die in Oekraine zijn recht krijgt.

Voordeel van de auto is dat je ook uitstapjes kan maken. Bijvoorbeeld naar Sewastopol (Zwarte Zee-vloot van de Russen, een tof museum over de Krim Oorlog en griekse ruines)

Of naar Balaklava met een ondergrondse onderzeeer-basis van de sowjets.

Of naar Yalta met ontelbare clubs vol met de mooiste dames (Russen, Oekrainers en Wit-Russen)

• Piet

Voor meer informatie over kaZantip, Oekraïne en het boeken van een reis: www.bookkazantip.nl

• Henk

Via www.bookkazantip.nl kun je al heel goedkoop het festival bezoeken. Een 8-daagse reis met alles erop en eraan kost nog geen 700 euro!

• Kees Adam

Klinkt aanlokkelijk, maar is het helaas niet.

Je vliegt waarschijnlijk met Wizzair.

Dus moet je eerst zelf naar Duitsland zien te komen (staat op hun site).

Dus dat is al weer extra geld.

Zal niet veel zijn, maar heen en terug toch snel 100 Euro.

Dus de 700 Euro die zij aangeven wordt al 800 Euro.

Dan… je slaapt op een 4-persoons kamer.

Lekker dan!

Zeker als je met z'n 2-en bent.

Dan slaap je dus met 2 andere personen op een kamer.

Heeeeel veilig!

Terwijl je voor 50 euro per nacht dus ook voor jezelf een kamer met toilet en douche kunt krijgen.

7 x 50 euro is 350 euro.

En ben je met z'n 2-en, dan deel je die en kost het je nog maar 175 Euro.

In Kiev moet je misschien 2 x overnachten.

Dat hoeft niet als je de vluchten met KLM of partners maakt.

Want die sluiten lekker aan.

Kortom, een gevalletje spam.

• Gilbert

Yup, veel en veel te duur.

Vlucht Wizzair Dortmund -> Kiev, gemiddeld € 90 retour (kan zelfs veel goedkoper als je op tijd boekt)

Vlucht Kiev -> Simferopol = € 70,- retour (met wizzair, Aerosvit of UIA)

Je kunt dezelfde dag door, dus geen oponthoud in Kiev.

Busrit van Simferopol naar kazantip kost maximaal € 10,- enkele reis.

Apartment huren kost in de buurt van Kazantip € 30,- per dag per appartement. (dan heb je in ieder geval je eigen toilet en douche). Ook dit kan goedkoper.

De entreekaart voor kazantip is het duurst. Die kost volgens mij $ 140 dollar.

Als je met z'n tweeën gaat deel je dus de kosten van het appartement en ben je nog goedkoper uit. (+/- € 340 p.p.) = scheelt dus gewoon de helft.

• Hans

Top dat er hier zo veel nuttige informatie over Kazatip te vinden is. Wij zijn ook van plan om zelf onze reis te regelen. Weet iemand of je je accommodatie vantevoren moet boeken (dacht ergens gelezen te hebben dat dat niet veel zin heeft…) of dat je het gewoon ter plekke kan regelen? En als je het vantevoren wil boeken, waar en hoe kun je dat dan het best doen?

Laatste vraag: is er niet gewoon een soort van festivalcamping?

Groeten,

Hans

• Kees Adam

Er is geen camping.

Maar ik denk dat je je tentje kan neerzetten waar je wil.

En anders betaal je iemand een euro en dan mag je hem wel in zijn tuin neerzetten.

En voor een extra paar euro mag je dan vast wel effe binnen douchen.

Mensen verdienen nu eenmaal niet veel in dit van godverlaten oord.

150 dollar in de maand is al heel wat in die afgelegen dorpen in de Krim.

Campings bestaan ueberhaupt maar weinig in UA, en als ze er zijn, dan vaak erbarmelijk slecht.

Vantevoren boeken heeft niet veel zin (denk ik)

Je kunt het wel doen, maar als er iemand anders komt, dan verhuren ze het gewoon aan die persoon.

Want de Oekrainer denkt: “Geld is geld en nu is nu” En terecht

Maar er is altijd wel wat te vinden, behalve misschien bij de opening en het eindfeest.

Maar zelfs dan zal er wel iemand z'n eigen slaapkamer verlaten als je in de buidel tast.

Of je gaat 3 dorpen verder zitten en je laat je voor 3 euro met de auto brengen.

Of in een luxe hotel in Yevpetoria en dan 10 euro voor de taxi

• Andrey

Beste Jos en allemaal die onzin (sorry voor onbeschaafdheid - niets personelijk) hier achter laat

,

dit is allemaal niet waar wat je zegt. Kazantip ligt zo juist aan Zwarte Zee! Van uit Yevpatorija rijd elke 30 min bus naar Popovka. Binnen 40 min ben je er geen! En over de mijden op Kazantip: Chikies zijn echt makkelijk te forceren en me te nemen! anders hebben jullie het niet goed gevraagd :)-D

Take it easy, be simple and the world will face you! otherwise go to Ibiza and play macho! Kazantip is a one big family!

Groeten

Andrey

• Jeroen

Ik vraag me serieus af of dit wel de moeite waard is.

Goedkoop is het niet en dan moet je ook nog een hoop moeite doen om er te komen.

Is wel een groot festival, maar zo zijn er tig in elk land.

En er komen niet eens bekende bands.

Voor de sfeer kun je ook naar Lowlands of Roskilde en sex kun je op elk festival wel vinden als je er goed uitziet.

Nee, ik denk dat ik liever die reiskosten bespaar en het wat dichter bij huis zoek.