kaZantip

• Kees Adam

Beste Jos,

je zit er helemaal naast.

Ik ben al een aantal keren op Kazantip geweest.

Het ligt met de taxi 20 tot 30 minuten van Yevpetoria af.

Aan de westkust van de Krim.

Kijk anders even op Google Maps.

Zoek op “Popivka, Autonomous Republic Crimea, Ukraine”

Want in het plaatsje Popivka (of Popovka) ligt het festivalterrein.

Als je de bovenstaande plaats intikt, dan zie je op de google-maps kaart onder het plaatsje Popivka zelfs het terrein aangegeven.

Tenminste als je inzoomt tot 500 meter of 200 meter.

• Jos

Beste Kees,

Klopt, ik ben er zelf nooit in Popivka geweest, wel in Yevpatoria. Ik zocht naar Kazantip en dan kom je aan de andere kant van de Krin terecht, bij Kazantip point. Sorry voor de verwarring.

Gr,

Jos

• Pavel

Tis echt cool daar! ook bij Villa Amsterdam geweest daar?

• Kees Adam

Met het risico dat ik net zo'n ouwe lul wordt als degene die ik dit altijd verweet: “Kazantip is niet meer wat het geweest is”

Dit jaar veel te veel westerlingen (waaronder ik dus, die medeschuldig is)

Veel te veel mensen die de praatjes geloofden dat het daar Sodom & Gomorra is.

Te weinig vrouwen (ik bedoel slechte ratio)

Niet zeker of ik volgend jaar weer van de partij ben.

• boudie

Beste mensen

Ik begrijp echt die negativiteit rond kazantip hier op deze site niet. :?

Heb me dit jaar echt prima vermaakt daar en ga volgend jaar zeker weer terug, maar dan wel met de opening omdat het dat blijkbaar wat drukker is.

De vrouwen zijn niet moeilijk daar maar je moet weten hoe je ze moet benaderen en dat is net iets anders als bij vrouwen in nederland!!! De vrouwen daar kijken volgens mij niet naar uiterlijk omdat daar de grootste en lelijkste boerenlul nog met een topmodel rondloopt. Je moet er gewoon meteen op af stappen en wat leuks te vertellen hebben en niet bang zijn om een blauwtje te lopen want die vrouwen zijn niet zo arrogant om je meteen weg te sturen en je te vernederen.

Het is alleen lastig om een leuk gesprek aan te gaan als je geen russisch kent want veel vrouwen kunnen geen engels of anders maar gebrekkig.

De laatste 3 dagen van onze vakantie is er een russische vriend die nu in nederland woont nog naar kazantip gekomen en die spreekt de taal dus vloeiend. Die man is 50 heeft een grijze kalende kop een bierbuik waar ik in pas en stinkt een beetje en hij versierde de ene naar de andere chick. Zelfs op de terugreis op het vliegveld had ie 2 bloedmooie meiden waar hij weer het telefoonnummer van kreeg. Gewoon een kwestie van tactiek dus!! Heb wel gemerkt dat een flesje champagne (van 4 euro) in je handen, ook wel eens wonderen kan doen.

Mensen die nog niet zijn geweest…… Kazantip is een superfeest!!! ik raad het iedereen aan. Verwacht alleen geen luxe want dat heb je daar echt niet. Een fatsoenlijk stuk vlees bij je avondeten is er niet te krijgen er zijn bijna geen verharde wegen, overal ligt rotzooi en de wc's zijn vies.(maar dat is op NLpartys ook)

Maar de partysfeer en het festivalterrein zijn echt geweldig, Heb nog nooit zoveel neonverlichting, lazers en andere lichteffecten bij elkaar gezien. De zee is helder de vrouwen zijn mooi en de champagne is goedkoop.

Heb in 10 dagen tijd geen ruzies op opstootjes gezien en iedereen doet relaxt. Als je gewoon een klein beetje normaal doet daar heb je van de beveiliging ook geen last want die zijn volgens mij niet te flauw als het mis gaat. Wel 1 tip: ga niet wildplassen op of rond het festivalterrein daar zijn ze echt heel fel op!!!

nou hoop dat er meer mensen positief over kazantip gaan schrijven want ik vond het echt GEWELDIG!!!

groetjes Boudie

• Kees Adam

Volgens mij zijn er maar een paar mensen negatief.

Dus dat valt wel mee.

Kazantip is leuk, maar het is niet datgene wat de organisatoren je wel eens willen doen voorstellen.

Oekrainse, wit-russische, moldavische en russische vrouwen zijn net zoals Nederlandse of duitse vrouwen.

Als je een beejte leuk en normaal doet, kom je een heel eind.

En op vakantie is iedereen wat uitgelatener en losser.

Bezoek anders Llorret de Mar of Ibiza maar eens. Daar zijn de dames ook ‘makkelijk’.

Je kunt overigens wel goed eten net buiten het festival-terrein. Op het pleintje in Popovka staat een goed restaurant.

Met steak, kip, Pilmeni, borsch, Okrochka, noem maar op.

• Erik

Wij komen er ook ‘net’ vandaan..

Ik vond de sfeer super goed. Je geniet relaxed van een dagje strand.. klets wat met Russen en Oekrainers.

's Avonds helemaal los tot vroeg in de ochtend.. als je om zeven uur naar je appartement rolt komen de eerste lui al weer binnen :) Geniaal 24/7.

De dance muziek die er gedraaid wordt moet je idd (met Kees Adam eens) even laten inwerken.. maar eenmaal in de vibe sta je rustig toch in de vroege uurtjes te feesten. Je komt ook buitenlanders tegen inderdaad (waaronder wij) maar bijna geen Nederlanders gezien.. überhaupt weinig bezoekers buiten Rusland en Oekraine.

De filmpjes zijn promo's jongens! Ga voor de gein eens filmpjes kijken van Defqon, Decibel, Extrema.. wathever. Dat noem je reclame!

Maar Youtube heeft filmpjes genoeg die niet alleen reclame zijn. Je kunt dan het sfeertje wel proeven.. en dat is echt heerlijk en gemoedelijk.

Check www.kazantip.nl, die hebben voor ons ook het reisje geregeld. In combinatie met een paar dagen Kiev.. Ook vet! (nog met een AK 47 geschoten en Chernobyl gezien.. Grtz)

• Dennis

Wij hebben al 2 jaar op de planning om naar Kazantip te gaan. En nadat we het afgelopen jaar weer gemist hebben besloten het volgend jaar echt te gaan doen. Om die reden willen we ook nu al wat kamers ofzo gaan boeken zodat we een stok achter de deur hebben om te gaan.

Waar we tegenop kijken is de reis. Vliegtickets vind ik niet onder de 650 euro pp, en dan ben je er nog niet eens.

Maar.. wat wij ons afvragen.. zijn er mensen hier die het eens met de auto hebben gedaan?

Heb nl een nieuwe leaseauto, kan in heel Europa gratis tanken met pas en daarbuiten achteraf declareren.

Met andere woorden: de reis is leuk én gratis op de tolwegen en een hotelovernachting na.

Is de reis in 2 dagen per auto te doen? Is het ook veilig?

• Marcus

Gisteren bij spuiten en slikken….was er een reportage over Kazantip.

Wat een geile bende zeg, je zag de mannen zelfs zonder zwembroek rondlopen, en de damet topless, en super de super mini broekje…of hoe je het noemen mag :)

Volgen jaar moet Marcus er toch maar even heen voor 2 dagen ofzo…..daarna ben ik die muziek wel beu…..of misschien wel eerder :)

Er gingen iets van 15.000 condooms doorheen tijdens het 5 weekse spectacel wat KAZANTIP heet.

Via “Uitzendig gemist” kun je de reportage nog terug zien…kijken dus op internet….wat een geil feest he Kees Amsterdam ??

Marcus.

Ps. met wizzair kun je via dortmund naar Kiev, dezelfde dag doorvliegen naar Simferopol, en dan de bus naar Pokava of zoiets (waar het festival is), Met een beetje mazzel ben je voor 150 euro heen en weer gevlogen all-inn.

• Kees Adam

2 dagen is te doen, maar dan moet je flink doorgassen.

De grens over bijvoorbeeld in Polen ter hoogte van L'viv.

Beetje rondvragen wat de beste tijden hiervoor zijn, want de wachttijden kunnen flink oplopen soms.

Dan richting Kiev en dan afzakken naar het zuiden richting Odessa en dan vervolgens ter hoogte van Kherson/Nikoalev richting de Krim gaan.

De weg is veilig maar niet altijd even goed.

Ik heb het een paar keer gedaan, maar 3 dagen is beter. En leuker, want het avontuur begint al in Oekraine.

Ik vertrok dan meestal 's avonds in Nederland omdat ik dan een flink stuk door het dan niet meer drukke Duitsland kon toeren.

Hotelletje nemen en de volgende dag door.

Dan de grens over Polen/Oekraine.

En dan daar ergens pitten. Een keertje in Vinnitsa gedaan. Hartstikke leuk.

En dan weer door.

Beznine is maar 75 cent.

Je mag met een lease-auto het land in.

Wat sommigen hier of op andere fora ook kletsen.

Wel is het verstandig om een verklaring aan te vragen bij de lease-maatschappij waarin zij aangeven dat jij in hun auto mag rijden.

Die geven ze dan in het NL, Eng, Du en Frans.

Is een standaard formulier.

Ik heb hem zelf ooit door een vriendinnetje laten vertalen in het Russisch.

Boven dit document heb ik toen het logo van mijn lease-maatschappij geplaatst (googe-afbeeldingen!) om het er officieel uit te laten zien.

Een stempel erbij was nog beter geweest (zo bleek later in Moldavie) maar die had ik niet.

Spuiten en Slikken gaf wederom een vertekend beeld.

Ik zweer je dat ik bijna zo'n zelfde reportage kan maken van Dance Valley of van Lowlands.

Ok, de zon schijnt wat meer en er is meer drank in het spel.

Dus het zal wel ietsjes heftiger zijn.

Bovendien gaan mensen altijd een beetje gek doen als er een camera in de buurt is.

Alsof ze weten wat er van verwacht wordt.