2 dagen is te doen, maar dan moet je flink doorgassen.
De grens over bijvoorbeeld in Polen ter hoogte van L'viv.
Beetje rondvragen wat de beste tijden hiervoor zijn, want de wachttijden kunnen flink oplopen soms.
Dan richting Kiev en dan afzakken naar het zuiden richting Odessa en dan vervolgens ter hoogte van Kherson/Nikoalev richting de Krim gaan.
De weg is veilig maar niet altijd even goed.
Ik heb het een paar keer gedaan, maar 3 dagen is beter. En leuker, want het avontuur begint al in Oekraine.
Ik vertrok dan meestal 's avonds in Nederland omdat ik dan een flink stuk door het dan niet meer drukke Duitsland kon toeren.
Hotelletje nemen en de volgende dag door.
Dan de grens over Polen/Oekraine.
En dan daar ergens pitten. Een keertje in Vinnitsa gedaan. Hartstikke leuk.
En dan weer door.
Beznine is maar 75 cent.
Je mag met een lease-auto het land in.
Wat sommigen hier of op andere fora ook kletsen.
Wel is het verstandig om een verklaring aan te vragen bij de lease-maatschappij waarin zij aangeven dat jij in hun auto mag rijden.
Die geven ze dan in het NL, Eng, Du en Frans.
Is een standaard formulier.
Ik heb hem zelf ooit door een vriendinnetje laten vertalen in het Russisch.
Boven dit document heb ik toen het logo van mijn lease-maatschappij geplaatst (googe-afbeeldingen!) om het er officieel uit te laten zien.
Een stempel erbij was nog beter geweest (zo bleek later in Moldavie) maar die had ik niet.
Spuiten en Slikken gaf wederom een vertekend beeld.
Ik zweer je dat ik bijna zo'n zelfde reportage kan maken van Dance Valley of van Lowlands.
Ok, de zon schijnt wat meer en er is meer drank in het spel.
Dus het zal wel ietsjes heftiger zijn.
Bovendien gaan mensen altijd een beetje gek doen als er een camera in de buurt is.
Alsof ze weten wat er van verwacht wordt.