Relatie problemen.. Advies nodig.

  • keeshh

    Arthur,

    Mijn huidige vrouw is niet Oekrains. Ik heb haar tijdens het zaken doen ontmoet. Nu is ze mijn zakenpartner (:P)

    Ps je bent niet naief. Je hebt het lef om je verhaal op het forum te gooien ook.

    groet

  • keeshh

    en info in te winnen. Ps Ik heb de tijd gehad de afgelopen dagen. Ik had griep. Dus zit thuis.

    Normaal zit ik niet zoveel achter de pc om mij te verdiepen in relatieproblemen. Succes en sterkte de komende tijd.

  • Uwe

    Hallo Marcus,

    Ik volg je een lange tijd op het prikbord.

    Ik kan wel lezen dat je een ervaringsdeskundige bent, je zult wel veel blauwtjes hebben gelopen!!

    jij met al uitspatting, echt het type sekstoerist

    jij lijkt me uitermate geschikt voor Thailand.

    Uwe

  • Ruud

    Beste Arthur,

    Ik heb met belangstelling jouw verhaal gelezen.

    Allereerst chapeau dat je jouw verhaal hier doet.

    Een aantal reacties laten al zien dat het veel geld kost om een Oekrainese dame hier naar toe te halen, je moet je serieus afvragen of je dat op kan brengen.

    Daarnaast heb je een enorm cultuur verschil, iets wat soms hilarisch kan zijn, maar meestal ergenis en ruzie oplevert.

    Het is een weg met veel hobbels en valkuilen.

    Hoe is het nu?

  • Stephan

    Hoi keeshh,

    Ik herken veel in je verhaal.

    Zelf heb ik ook een russische vrouw gehad.

    Ze was heel mooi en erg intelligent. Ze beheerste de nederlandse taal vloeiend in drie maanden en de sex was gewoon heel goed.

    Ik heb ontzettend veel van haar gehouden en mis haar nog steeds

    maar toch is de relatie stuk gelopen en dit kwam voornamelijk door de volgende dingen :

    - totaal niet bestand tegen de minste vorm van kritiek (als je zei : dit kun je misschien beter anders doen vertaald zij dat in “hij houdt niet meer van mij”)

    - altijd verwachten dat je haar op een voetstuk plaatst

    - gebrek aan spontaniteit, ze deed nooit spontane voorstellen om wat te gaan doen of mij ergens mee verrassen

    - ik had nooit het gevoel dat ik met haar de oorlog zou gaan winnen

    - toch heel erg vaag in veel dingen. Ik heb nooit echt geweten wat er werkelijk in haar omging.

    - ondanks uit moskou toch een hele ouderwetse instelling betreffende man-vrouw verhouding, kleding, opvoeding kinderen etc.

    Bovenstaande punten herkende ik ook in latere vrouwen uit Rusland/Ukraine die ik heb leren kennen.

    Ondanks dat deze vrouwen heel mooi en echt vrouwelijk kunnen zijn in vergelijking met NL vrouwen

    blijft het voor mij toch echt een struikerblok om een succesvolle relatie te hebben met Russiche vrouwen.

    Groeten,

    Stephan

  • Joris

    Ik heb mijn ervaringen vastgelegd in een boek. 

    Een visum voor Marina is een autobiografisch boek over de avontuurlijke zoektocht naar een Oekraïense bruid. De auteur werd opgelicht, vastgehouden, kwam in levensbedreigende situaties terecht, en werd het slachtoffer van corruptie en bureaucratie.

    Toch leerde hij een prachtig land kennen met een rijke geschiedenis en oersterke tradities. Hij vertelt openlijk over cultuurverschillen, liefde en seks. Zijn verhaal vormt de rode draad maar gaandeweg leert men over historische gebeurtenissen, politieke situaties, toeristische steden, schoonheidsidealen en culinaire specialiteiten.

    Waarom zijn mannen gefascineerd door Oost-Europese vrouwen en waarin verschillen deze van West-Europese vrouwen? Wat kunnen deze vrouwen van elkaar leren? Wat zijn de wolfijzers en schietgeweren die men bij dergelijke zoektocht tegenkomt?

    Een soms grappig en ontroerend, maar vooral leerrijk en boeiend boek voor mannen en vrouwen.

    Het werd uitgegeven via Uitgeverij StoryLand. Meer info en bestellen kan hier.

  • Mary

    ​I won't say too much about it or offer you much advice about it. As far as your “relationship” with her is concerned, I believe you should make the decision for yourself.