Banken in Kiev !

• Marcus

Zal moeilijk gaan als de banken niet meewerken.

Marcus.

• Frank

Je kan er normaal pinnen. de tegoeden van de mensen daar zijn bevroren. En er wordt wel september geroepen maar of mensen hun zuur verdiende centjes ooit nog terug zien….. Wat ik eerder al zij als je daar iemand kan helpen doe het dan. finacieel of anders. besef goed dat leven daar zeker in Kiev en Lviv duur is net zo duur als hier! soms zelfs duurder! en er zitten inderdaad mensen al 4 maanden zonder enige vorm van inkomen thuis. Ik heb nu mijn vriendin wat extras toe gestopt en dat kan ze goed gebruiken. Betaling van het salaris geschied inderdaad in een envelopje, ze storten op de bank de vaste lasten en wat er overblijft daar kunnen ze van leven. Pinnen kan overal, supermarkt, kedingzaak, tank station, hetzelfde als hier. Visa en Mastercard, en Meastro (normale pin pas zoals we die hier hebben) een Taxi van de airport naar de kiev kost tussen de 150 en 200 Hrievna. Ik heb daar eigenlijk nooit geld op zak, alles pinnen. Veel plezier in Kiev, geniet er van en help waar je kan, als je begrijpt wat ik bedoel.

• marcus

Wat een ellende daar in Kiev zeg, snap niet dat de overheid niet ingrijpt daar, als zoiets hier in NL zou gebeuren is het hek van de dam, en krijg je protest naar protest, snap ook niet waarom de bevolking niet in opstand komt tegen de regering daar. Dit is toch niet normaal meer, je kunt inderdaad de mensen wel helpen daar, maar is het geen bodemloze put vraag ik me af ? Ik las al op div. forums dat mensen advocaten in de arm hebben genomen, maar ja die moeten ze ook betalen, en als er geen geld is raken ze steeds verder in de put, het is eigenlijk water na zee dragen als ik het goed begrijp ;)

Marcus..

• odie

dat is al eens eerder gebeurt dat ze hun geld niet terug kregen…

veel mensen daar hebben niets met banken.

• wilfried giesen

Hallo!!

wie kan mij helpen?? ik ga 6 tm 10 maart naar mijn vriendin in Kiev.

Wat is verstandig: voldoende euro's op zak,of omwisselen,of gewoon pinnen???

is er speciaals waar ik op moet letten/mijn voordeel mee kan doen,als ik bv mijn vriendin een wasmachine wil geven? in euro betalen? afdingen?wat is een “normale prijs”"

voor andere tips!!! ik houd mij aanbevolen!!!!

wilfried giesen

• danny van veelen

als of je in nederland al je geld terug krijgt van fortis

dus geen negatieve onzin over de oekraine heb een zaak hier

dus ik weet waar ik over praat

dutchstandard.com.ua

• wilfried giesen

Geachte heer van Veelen,

dank voor uw positieve en geruststellende reactie!!!!

ik ben eigenlijk ook wel in uw ervaringen op zakelijk gebied in de Ukraine/Kiev geinteresseerd.Ik heb zelf een bedrijfje op het gebied van Salessupport,voor het maken van afspraken van Adviseurs Buitendienst,voor Financiele Dienstverleners,en diverse Banken.nb: GEEN CALLCENTRE!!!,maar ervaren professionals,die van huis uit werken,op basis van NO QUERE,NO PAY!!!,maar: goede mensen zijn “duur”",en bellen kan vanuit welk land dan ook plaaatsvinden.

Ik zou graag met U in contact komen,om eens te vernemen waar ik bij het opstarten van dingen in de Ukraine tegen aan kan lopen,en om eens te polsen hoe eea nu daar evt wel/niet gebeurt.

misschien kunt u mij eens mailen op mijn prive-emailadres: wilfriedgiesen_39@hotmail.com ??????

alvast hartelijk dank!!!!!

wilfried giesen

(nb:mijn leeftijd is 53,dus ik ben geen “”starter“”)

• joost

Iedereen heeft gewoon zijn geld van de Fortis bank kunnen halen, dus die man met zijn ‘eigen zaak’ zal wel gebakken lucht verkopen. Oekraine is inderdaad nog een vrij achterlijk land waar de sextoeristen goed aan hun trekken komen. Jullie liefjes krijgen ook van andere mannen wat extra's toegestopt dus over die laag van de bevolking hoeven jullie je geen zorgen te maken!

• wilfried giesen

dank voor je reactie,ben er inderdaad achter,dat er een heleboel zgn “'ondernemers”'uit Nederland in Kiev zijn. Wat voor soort ondernemingen het

best renderen,is mij inmiddels ook wel duidelijk.Het verhaal over liefjes,zal deels wel,en deels niet kloppen en ook niet voor iedere vrouw daar gelden.Ook daar zijn serieuze relaties uit ontstaan,maar… gezonde achterdocht is inderdaad niet overbodig.Dat de Oekraine vrij achterlijk is,zou ik niet willen zeggen,dat ze dringend echt beleid en sociale voorzieningen moeten oppakken,wel.!

Maar..zou zelf meer willen vaststellen,dat het land momenteel vrij geisoleerd blijft,terwijl er genoeg mensen zijn die het land willen opbouwen.Maar…Europese investeerders uit Duitsland,Polen etc weten goed hoe de werklooosheid uitgebuit

kan worden,en hoe ze snel zo veel mogelijk geld kunnen verdienen! Jammer.. het land heeft nl ook veel toeristisch perspectief,en daar bedoel ik dus geen sextoerisme mee!!!!