Dortmund - KIEV

• marcus

Beste Andre,

Airport Dortmund ligt in “Holzwickede” (buurtschap van Dortmund) maar staat goed aangegeven, airport ligt eigenlijk aan de autosnelweg.

Als je betaald wil parkeren moet jij hem op P7 neerzetten (gewoon de borden volgen). Kosten zijn dan 4 euro per dag. (lekker goedkoop in vergelijk met Schiphol :) Geloof als hij er 7 dagen of langer staat kost het nog minder dan 4 euro per dag. Maar GRATIS parkeren kan ook (vertel het niet tegen iedereen ;)

Je kunt gewoon aan de doorgaande weg (tegenover een “OPEL” dealer) hem gratis neerzetten, wel opletten dat je hem 10-15 meter voor de taxi standplaats neerzet !!, anders zou je een bon kunnen krijgen !!, voor 3-4 dagen zet ik hem daar altijd neer. Nooit problemen gehad, en ik heb het al minimaal 5x gedaan ;)

Loop dan naar P7 (zijn ongeveer 100 meter) en pak de Airport-shuttel bus, stap gewoon in niemand controleerd in die bus, zo word je ook nog Gratis op de luchthaven afgezet :)

Ps. met een vrij nieuwe auto zou ik het niet doen (daar parkeren), maar een oude bak (zoals ik heb) maakt het niet uit. Alles is dan namelijk op eigen RISICO (is maar dat je het weet, en niet bij mij komt aankloppen als er ingebroken is ;)

Marcus..

• Mikael

En als je niet met auto naar Dortmund wil, wat is de beste manier om naar vliegveld te komen vanuit Zuid Limburg? Ik heb begrepen, dat je kan met Wizz air vanuit Dortmund maar ook vanuit Keulen naar Kiev vliegen, alleen weet ik niet welke is het handig om te nemen. Ik heb nooit van te voren vanuit Duitsland naar Kiev gevlogen, alleen met de trein via Berlijn of rechtstreeks vanuit Amsterdam met UIA of KLM.

• marcus

Keulen (Köln):

Via Venlo de A61 richting Düsseldorf en dan Keulen aanhouden (vanaf Venlo 85 km tot Keulen luchthaven).

Dortmund:

Via Venlo dan de A40 richting Duisburg en dan Dortmund aanhouden (vanaf Venlo 110 km tot Dortmund luchthaven).

Er zullen best nog wel andere mogelijkheden zijn, maar ik pak deze altijd.

Ik kan dus tussen 2 luchthavens kiezen :)

Marcus..

• marcus

Sorry, jij wilt met de trein reizen ?

Heb jij geen auto soms ?

Vanuit Venlo of Maastricht moet je naar Dortmund (Duitse trein).

Je kunt maar tot ongeveer 5 km voor de luchthaven geraken (stadion holzwickede).

Ga in Holzwickede eruit en neem dan de bus/taxi naar de therminal, zal ongeveer 10 minuten duren.

Marcus..

• Stef

Waar zien juliie Keulen staan op de website van wizzair ?

Staat toch niet in de lijst .

Stef

• Mikael

Ja ik wil met de trein reizen, want soms moet ik in Kiev langer blijven dan vooraf is gepland, dus het zou handig zijn als je niet afhankelijk bent van parkeerplaats en laat je geen auto achter. Bedankt voor informatie, ik zal zeker daar gebruik van maken.

Mikaeli.

• Marcus

Cologne = Keulen (Köln).

Jij moet nog veel leren Stef ;)

Marcus..

• Robert G

Man ik heb het gevoel dat ik in andere tijden leef. Laatste keer dat ik vanaf schiphol ben vertrokken was het €317. Ik weet ech niet waar jullie die prizen van €280 vandaan halen. Ik nu Duitsland ontdenk voor zeer lage prijzen en mij zien ze voorlopig niet terug op schiphol. Echt niet.

• frank2

Ik kom weer terug op mijn actie.

Mail wizzair en vraag wanneer ze vanaf Eindhoven gaan vliegen.

de vluchten van en naar Dortmund zitten vol met Nederlanders of doorgangers naar Nederland.

Wizzair hurry up.

• dreetje

Hallo,

ben van plan om voor mijn vrouw en zoontje van 11 maanden een vlucht te boeken van dortmund

naar kiev. Reuze voordelig natuurlijk maar in de voorwaarden staat aangegeven dat de nu aantrekkelijke

vluchttijden (13.30 heen en 11.00 terug) tot op het laatste moment nog kunnen wijzigen.

Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb liever niet dat mijn vrouw en kind bijvoorbeeld laat in de avond

nog moeten aankomen ik Kiev.

Oh ja,

hoe zit het met (kort) parkeren op Dortmund? Kan dat met Credit CArd of ook lekker gewoon met

euro munten?

Wie het weet mag het me zeggen!