Ik heb mijn vrouw naar belgie gebracht uit Odessa.
Wat betreft de documenten… Zij heeft nodig voor visum met oog op huwelijk of samenwonen: geboorte akte, akte van scheiding indien ze ooit getrouwd was, bewijs van nationaliteit,goed gedrag en zeden,medisch attest(enkel geldig wann ze onderzocht werd in het American hospital te Kiev), paspoort.
Dit alles (behalve paspoort) moet gelegaliseerd(appostille) worden en daarna vertaald worden naar het engels, nederlands of frans door een beedigde vertaler en documenten mogen niet ouder zijn dan 3 maand.
Jij moet zorgen voor de tenlastenneming en voor zoveel mogelijk bewijs dat jullie elkaar minimum 6 maand kennen (foto's, vliegtickets, hand geschreven brieven, enz…)
Best dat alles in haar bezit is zodat ze alles ineens kan afgeven op de ambassade.
Let wel…verzenden via post is niet zonder rissico…durft al eens te verdwijnen onderweg.
Ik heb toen mijn vrouw alle nodige documenten klaar had een vlucht naar Kiev genomen en zijn we samen haar en mijn documenten in de ambassade gaan bezorgen…dat geeft ook al goede indruk dat het echt wel menens is tussen jullie.
Veel geluk nog samen…
PS: Wij zijn nu 3jaar getrouwd en alles loopt prima, hebben ondertussen huis en 3 appartementen gekocht in Odessa en verhuizen op 10 Jan 2011 naar Oekraine