mvv advies

• Owen

Hoeveel zit je onder de grens?

Is er niet ergens iets bij te krijgen? Praat eens met je baas…zeker als het verschil klein is.

Reken aub niet op positief antwoord zolang je de inkomenseis niet haalt.

Het heeft totaal geen zin….dat is nou eenmaal het beleid waar Nederland zo achter staat (de mensen die geen @!#$ weten over hoe het allemaal werkelijk zit)

• Alex

Ik ben het volkomen eens met de inkomenseis. Ik ken mensen die daar mee sjoemelen ik ben geen verrader maar mijn vingers beginnen dan te jeuken.

De inkomenseis is zeer normaal. Dus Owen elke keer lees ik stukjes van jou sommige redelijk en sommige begrijp ik niet van jou. Er behoren toch regels te zijn.

Ik heb een advertentie gezet op een internetsite in het Russische en daar hebben een hoop vrouwen op gereageerd uit Rusland, Voormalige republieken en meer en ze zijn allemaal gescheiden hebben allemaal het Nederlands staatsburgerschap en op 1 na maken allemaal gebruik van de bijstand. deze vrouwen hebben geen werk gedaan in Nederland en hebben toch recht op een levenslange bijstand uitkering. De meesten mannen weten niet hoe een Russische vrouw denkt en behandeld wil worden zodat veel huwelijke niet goed gaan dus wil de regering daar wat stokjes voor steken. Ik vind zelf dat je kan eisen als een Nederlandse man een buitenlandse vrouw trouwd natuurlijk uit het buitenland en het huwelijk kapot gaat dat de man financieel aansprakelijk blijft voor de eerstkomende 3 jaar. Zodat de vrouw een andere woning betrekken of in de oude woning kan blijven zodat haar Nederlands op een goed peil is zodat zij zich kan redden in Nederland zonder financiele bijstand van Nederlandse regering. Ik zie teveel misbruik en nee ik zeg niet dat altijd de schuld is van de vrouwen. Maar Owen probeer eens genuanceerd te blijven ik zie veel van jou meningen op internet en je kijkt veel door een hele roze bril wees ook een beetje realistisch. En ik ben blij voor jou dat jou relatie met een mooie en lieve dame uit het buitenland wel werkt. Je ziet maar niets is onmogelijk het is alleen heel veel werk om zon relatie te laten slagen en dat vergeten veel mensen.

Groeten

• jana

Even een korte reactie:

he he eindelijk een realist.

Goed omschreven Alex , zo staan ze weer met beide benen op de grond.

Jana

• Kees

hoe denkt een russische vrouw, en hoe wil zij behandelt worden? Is dat niet hetzelfde als een nederlandse? Ik ben het niet eens met de inkomenseis, maar vindt wel dat men een stokje moet steken voor de uitkeringen-fabriek.

• odie

er moeten regels zijn ,maar ik kan in mijn situatie op dit moment geen

beeld geven van mijn inkomen . ik ben zelfstandig en ik verricht ook

loonwerk.dus ik ben (nog) niet in loondienst. in loondiest gaan betekent wel

een duidelijk beeld van het inkomen denk ik?en dat willen ze toch zo graag

zien? als mensen met een uitkering voor een mvv gaan kan het ook dus ik

ga de ‘'eis’'ook halen.

• odie

hebt u uw partner hier al en bent u deze obstakels al gepasseerd?

• Owen

Laat ik eens even één ding zeggen…

Ik heb het helemaal niet over sjoemelen, maar als je maar een paar tientjes eronder zit, kan je toch allicht proberen met je baas te praten om een loonsverhoging te krijgen.

Daarnaast kijk ik helemaal niet door een roze bril, ik ken ook genoeg gevallen waarbij het niet goed gaat. Wat dat betreft moet jij eens beter lezen wat ik allemaal schrijf want volgens mij lees je de helft niet.

Een ander punt…een inkomenseis..prima, maar ze leggen de grens ieder jaar hoger en niet alleen maar de inflatie. Daarnaast werpen ze zoveel barricades op dat het voor sommige serieuze mensen gewoonweg niet meer haalbaar is.

Ik ben helemaal met je eens dat er grenzen zijn en dat je je daarbinnen moet houden, maar het beleid wat hier wordt gevoerd slaat helemaal door de andere kant op.

Dat is ook niet goed.

Trouwens nog een ander punt..als jij je huiswerk goed gedaan zou hebben dan zou je moeten weten dat de garantverklaring die jij tekent op het moment dat zij hier haar eerste VVR vergunning aanvraag echt niet ophoudt na 3 jaar..

Je kan deze niet zomaar intrekken en als je dit wel doet, betekent dat voor de ander dat haar verblijf hier simpelweg over is. Het is allemaal niet zo makkelijk als jij opsomt.

Een ander typisch voorbeeld van belachelijkheid is het nieuwe plan van de regering om de inburgering door mensen zelf te laten betalen. Op zich een goed plan maar ze slaan de plank natuurlijk helemaal mis door de mensen die het goed doen niet te belonen met een korting.

Ga er maar aan staan….als je even een rekensom maakt betekent dit dat je partner overhalen naar hier je de eerste 2 jaar alleen al 7000 euro aan kosten brengt.

Zonder te overdrijven…..

Dit is toch voor mensen die zelfs wat verder boven de inkomenseis zitten niet zomaar te betalen..

Je kan voor die 5000 euro van inburgering dan wel weer een lening krijgen, maar ik vind het geen goede oplossing.

Laat hen die er met de pet naar gooien maar flink lappen en beloon degene die serieus een poging doen om hier een goede plek in de maatschappij proberen te krijgen.

Tot zover…..bekeken met de roze bril :-p

• Owen

Er zijn ook gevallen bekend van leuke nederlandse mannen…

Die laten iemand overkomen, moeder met kind…

Ze laat alles achter om bij hem te komen wonen en net voor de verlenging van de eerste vergunning is hij uitgekeken op haar en moet ze maar vertrekken.

Daar sta je dan…..moet je naar huis…nou ja..daar waar je alles verkocht hebt etc.

Tot zover al die vrouwen uit het oostblok die altijd maar profiteren….!

Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar doe niet alsof alle mannen uit Europa en Amerika zo heilig zijn!

• Renevh

Een forum is niet om elkaars ego's te vertrappen, maar om elkaars ervaringen uit te wisselen en ervan te leren wat de beste manier is om de procedure's door te komen en om aan de regeltjes te voldoen.

Er zijn zowel slechte als goede ervaringen. Ik ben heel blij dat het voor ons allemaal na een hoop bloed, zweet en tranen op de rails staat. Dit heb ik niet alleen gedaan, maar voornamelijk met behulp van mede lotgenoten op een uitstekende site waar ik al mijn vragen en problemen kon stellen. Door hier weer mijn eigen ervaringen te beschrijven heb ik andere ook weer geholpen.

Maar voor al die andere die hetzelfde willen als wij, maar waar het gewoon niet kan door bv bovengenoemd voorbeeld, proberen andere mensen weer ideeen/oplossingen aan te dragen. Dat is een goede zaak.

Natuurlijk goed dat er regeltjes zijn, maar ben wel van mening dat de wijzer te ver doorslaat de verkeerde kant op. Ze vergeten voor het merendeel goede ervaringen, de menselijke kant. Als ik naar Rita kijk vind ik er ook niets menselijks aan, dit is mijn eigen mening.

Met vriendelijke groet,

René

• Owen

Ik ga gewoon het voorbeeld volgen wat verschillende anderen al gedaan hebben.

Ik stop ermee hier want ik heb er gewoonweg geen zin meer in op deze manier.

Iedereen hier op dit prikbord, het ga jullie goed.

Indien nodig weten serieuze mensen me wel te vinden!

Tabee….