Laat ik eens even één ding zeggen…
Ik heb het helemaal niet over sjoemelen, maar als je maar een paar tientjes eronder zit, kan je toch allicht proberen met je baas te praten om een loonsverhoging te krijgen.
Daarnaast kijk ik helemaal niet door een roze bril, ik ken ook genoeg gevallen waarbij het niet goed gaat. Wat dat betreft moet jij eens beter lezen wat ik allemaal schrijf want volgens mij lees je de helft niet.
Een ander punt…een inkomenseis..prima, maar ze leggen de grens ieder jaar hoger en niet alleen maar de inflatie. Daarnaast werpen ze zoveel barricades op dat het voor sommige serieuze mensen gewoonweg niet meer haalbaar is.
Ik ben helemaal met je eens dat er grenzen zijn en dat je je daarbinnen moet houden, maar het beleid wat hier wordt gevoerd slaat helemaal door de andere kant op.
Dat is ook niet goed.
Trouwens nog een ander punt..als jij je huiswerk goed gedaan zou hebben dan zou je moeten weten dat de garantverklaring die jij tekent op het moment dat zij hier haar eerste VVR vergunning aanvraag echt niet ophoudt na 3 jaar..
Je kan deze niet zomaar intrekken en als je dit wel doet, betekent dat voor de ander dat haar verblijf hier simpelweg over is. Het is allemaal niet zo makkelijk als jij opsomt.
Een ander typisch voorbeeld van belachelijkheid is het nieuwe plan van de regering om de inburgering door mensen zelf te laten betalen. Op zich een goed plan maar ze slaan de plank natuurlijk helemaal mis door de mensen die het goed doen niet te belonen met een korting.
Ga er maar aan staan….als je even een rekensom maakt betekent dit dat je partner overhalen naar hier je de eerste 2 jaar alleen al 7000 euro aan kosten brengt.
Zonder te overdrijven…..
Dit is toch voor mensen die zelfs wat verder boven de inkomenseis zitten niet zomaar te betalen..
Je kan voor die 5000 euro van inburgering dan wel weer een lening krijgen, maar ik vind het geen goede oplossing.
Laat hen die er met de pet naar gooien maar flink lappen en beloon degene die serieus een poging doen om hier een goede plek in de maatschappij proberen te krijgen.
Tot zover…..bekeken met de roze bril :-p