Trein naar LVIV ?

• odie

nee mosselen krijg je inkoopsprijs!!

• Paul

Hallo,

Ik vertrek in augustus van Krakow tot Kmelnitsky met de trein. Wij zijn met drie personen. Weet iemand wat de trip met de trein kost en of men een coupé kan reserveren zodat men wat meer privacy en veiligheid heeft.

Alvast bedankt.

• Owen

Als je iemand ter plaatste kent die voor je tickets reserveert kan dat misschien wel…een eigen coupe…

Anders wordt het lastig.

Oh ja..de trein rechtstreeks nemen is heeel wat duurder dan de trein naar de grens nemen, dan de grens over lopend..en dan weer de trein nemen. Dat scheelt heel veel.

Ik zou zeggen…kom eens naar onze site (www.ua-couples.org) en vraag het op het forum eens aan Guus. Hij heeft deze reis afgelopen jaar gemaakt en weet de route, de mogelijkheden en de tarieven van wat het ongeveer kost (de tarieven zijn per juni behoorlijk verhoogd in Oekraïne)

• Paul

Zal ik zeker doen. Bedankt voor de info.

• Thomas de Leeuw

Zijn de douane beampten niet corrupt ?

Corruptie is niet ongekend in Oekraine, maar dit zal per persoon verschillen. Ik zou me niet zorgen maken, maar wat wel lastig is is dat vrijwel niemand een gangbare taal met je kan spreken. Wat ik zelf doe in zo'n trein is op tijd (dus vrijwel vanaf het begin) mensen in je omgeving zoeken die Duits/Engels spreken. Stel dat je problemen krijgt met conducteur of overige beambten weet je in ieder geval wie je kan helpen en op wie je terug kan vallen voor vertaling.

ik heb een geldig nederlands paspoort tot 2009, komt er dan een stempel in je paspoort als je naar de Oekraine reist ?

Ja - daarnaast krijg je een immigratiekaart met datum + krabbel van binnenkomst en deze moet je bewaren tot je het land weer verlaat. Dan krijg je uitgangsstempeltje en onderteken je opnieuw het immigratiekaartje.

http://www.tomtalk.nl/?cat=zomervakantie 2006