Trein naar LVIV ?

• Sjaak

Beste Oekraine kenners :)

Op 9 augustus vertrek ik samen met een vriend naar Krakau.

Nu willen wij de trein naar Lviv nemen, hoe laat gaat deze s'morgens vanuit Krakau?

Heb wel vernomen op internet dat dit een smokkeltrein blijkt te zijn, klopt dit??

Zijn er ook treinen die rechtstreeks gaan ?, (zonder in Prymozyl over te stappen).

Zijn de douane beampten niet corrupt ?, ik heb een geldig nederlands paspoort tot 2009, komt er dan een stempel in je paspoort als je naar de Oekraine reist ?

Oké, ik hoop van jullie goede adviezen te krijgen, en mischien weten jullie ook nog wel een paar leuke excursies-bezienswaardigheden in Lviv en omstreken.

Alle info is van harte welkom.

Alvast bedankt,

SJAAK.

• Jan W.

Hoi Sjaak,

Wat betreft treinen naar Lviv: kijk even op www.bahn.de. Dit is de site van de Duitse spoorwegen en geeft heel veel info.

Enkele treinen zijn direct (eindstation is meestal Kyiv), maar d.m.v. een overstap in Przemysl kom je wat eerder aan in Lviv. Kosten: ongeveer 40 euro.

De eerste directe trein vertrekt om 13.35 uit Krakow, station Glowny.

Je paspoort is in orde.

Wat betreft Lviv: fantastische stad. Ik kan een professionele gids voor je regelen die je de mooiste plaatsen van Lviv laat zien.

Prijsindicatie: EUR 30/40 voor 4 uur.

Mijn organisatie kan ook hotelreserveringen verzorgen voor vrijwel alle hotels in Lviv die zich in redelijk tot goede staat bevinden.

Laat het maar even weten als je gebruik wilt maken van deze diensten.

Ik wens je een geweldige reis toe!

Groeten,

Jan

• Sjaak

Jan.

Hoe lang doet die trein erover Jan ? (zag dat die poolse treinen er 10 uur over deden incl. 2x 2 uurtjes wachten schijnbaar (waar precies??)

Wat moet ik zoal tellen voor 2x één 1 persoons kamer in Lviv ?

Mijn vriend wil namelijk appart slapen.

Heb je iets voor rond de 25,00 euro p.p.p.d. ?

Bedankt, Jan.

Sjaak.

• Jan W.

Hoi Sjaak,

De directe trein vertrekt om 13:35 en komt 23:46 aan in Lviv (in Oekraine is het 1 uur later; incl. tijd voor douane). Eindbestemming: (waarschijnlijk) Odesa.

Je kunt ook met dezelfde trein vertrekken en in Przemysl overstappen (17:12 aankomst, 18:11 vertrek), je komt dan om 22:24 aan in Lviv.

Przemysl is overigens een bijzonder interessant en mooi plaatsje dat op verschillende heuvels is gebouwd, je kunt hier zo een dag doorbrengen!

Er vertrekt ook een trein om 14:30, maar dan moet je twee keer overstappen. Dat is dus minder aantrekkelijk.

Wat betreft accommodatie in Lviv: ik stuur de gegevens vandaag naar je e-mail.

Groeten,

Jan

• Jan W.

s.verhaar@home.nl schijnt niet te werken, heb je een ander e-mailadres?

• marcus

Ja, stuut het maar naar: muil777@hotmail.

Alvast bedankt.

Sjaak.

• Anna

Ik was net aan het kijken om een goedkope vlucht naar Oekraine te vinden. Echt, als ik jou was , dan zou ik vliegen, voor 330 euro rechtsteeks naar Kiev, in mijn geval en van Kiev gaan treinen in alle richtingen.Als je zo veel keren overstappen moet en wachten, eten en drinken onderweg betalen en nog misschien taxi's van een station naar de anderen, dan ben je nog duurder uit.Mijn advies: kijk zelf op Internet, er valt veel te vinden en dan heb je geen tussenpersoon nodig, die zo graag voor je alles regelt. He, een beetje geld bij verdienen door van prikboord gebruik te maken.

• sjakie

ja het zijn allemaal taffelaars op dit prikbord ,allemaal willen ze een graantje meepikken ik blijf wel lekker op de zeeuwse playa adios

• Owen

doe dat!

• Anna

Niet allemaal, je mag niet iedereen over een kam scheren. Het is een leuke site om met elkaar te praten en om de ervaringen te delen en met adviesen te geven, maar niet om zaken te doen. Maar wat jij doet, het is je eigen zaak, je mag je eigen mening daarover hebben.Duskusie over.Punt.