Ja…ik heb me vergist met bevrijdingsdag…dat is voor ambtenaren nog steeds een vrije dag (tenminste..hoorde ik van een collega)
Ik vind dit een beetje vage/overtrokken reactie.
Ten eerste is een visumaanvraag niet zomaar even iets dat je regelt.
Als aanvrager moet je over de nodige documenten van de referent beschikken indien er sprake is dat er een persoon in Nederland is die uitnodigt.
Indien hier alle papieren van aanwezig zijn, wordt de aanvraag altijd gewoon behandeld. In veel gevallen is er bij de eerste keer (en soms ook bij latere keren) een interview.
In dit interview worden gewoon wat vragen gesteld, waarom je naar NL wil, waar je naartoe gaat etc. etc.
Ik heb nog niet gehoord van mensen dat een visum zomaar geweigerd werd.
Het bovenstaande verhaal suggereert mijn inziens teveel dat er iemand bij aanwezig zou moeten zijn.
Het enige “voordeel” wat er was toen ik er één keer zelf bij was, is dat het interview maar 3 vragen had en toen al klaar was.
In latere fases zijn haar moeder en haar zus allebei een keer geweest en in beide gevallen was het allemaal geen probleem. Zelfde dag met visum vertrokken.
Je moet gewoon zorgen dat je geen flauwekul of leugens gaat vertellen, ze komen er vroeg of laat toch achter en dan ben je wel de @!#$.
Als je gewoon open en eerlijk bent, is er niets aan de hand.
Het personeel mag dan wel niet altijd vriendelijk zijn, bij het interview zit een Nederlandse medewerker en dat zijn geen boemannen.
Ik heb een eigen probleem wat ik met de ambassade heb gehad aangekaart bij de Nationale Ombudsman.
In mijn geval betreft het gedrag van de hitler van de ambassase…de baardaap tegenover mijn vriendin.
Ik heb hierover met de Ombudsman gebeld en alles wat niet ouders is al een jaar kan als klacht worden ingediend als de ambassade er verder niets meer mee heeft gedaan.
Aangezien op mijn klacht email niet meer is gereageerd, ga ik het doorspelen aan de ombudsman.
Ik weet dat er meerdere mensen zijn die problemen met de ambassade hebben gehad of beter gesteld, met de lokale medewerkers.
Graag zou ik willen dat zij mij willen steunen door ook hun relaas te doen bij de Ombudsman zodat we gezamenlijk wellicht iets kunnen bereiken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?