De onvriendelijkheid van de NL ambassade in Kiev.

• PeterSW

Ander emailadres: kie-vz@minbuza.nl of kievz@minbuza.nl

• Ron en Natasha

Helaas kan ik niet vanaf mijn werk bellen omdat deze nr's standaard zijn geblokkeerd en wil je daarvan gebruik van moeten maken moet je dit aanvragen.

We bellen thuis normaal altijd via een 0900 (spaartelecom) nummer.

Ik zal kijken of ik morgen wat eerder naar huis kan gaan maar morgen is goede vrijdag en dan is het de vraag of ze wel werken.

• Owen

Normaal gesproken hebben ambtenaren op goede vrijdag vrij…

• PeterSW

Citaat: Normaal gesproken hebben ambtenaren op goede vrijdag vrij…

Die tijd is geweest Owen. :-(

• Katie

Vorig jaar heeft mijn vriend een visum aangevraagd bij de ambassade en dat was eerlijk gezegd geen enkel probleem. Hij kon vrij snel terecht voor een afspraak, ik zou met hem meegaan maar had een stomme vergissing gemaakt met mijn vliegticket waardoor ik aankwam op het moment van zijn afspraak (en ik ben niet eens blond:)). Anyways, op de ambassade moesten ze wel lachen om dat verhaal en hebben ze zelfs zo geweldig meegewerkt dat we dezelfde dag nog (!!) zijn visum op konden halen. We waren ook nog eens als eerste aan de beurt bij het afhalen!

Het was de eerste keer dat hij een private visit visum voor Schengen aanvroeg.

Dit jaar heb ik per e-mail contact opgenomen over een formulier wat benodigd is voor een nieuwe aanvraag maar waarvan zij het origineel in hun archief hebben liggen. De volgende dame: Bogush, Anna is voor mij het archief ingedoken en heeft alles uitgezocht. En snel!!

Kortom - zowel mijn vriend als ik hebben tot nu toe alleen positieve ervaringen gehad met de NL ambassade.

Ik weet niet of ik het e-mail adres mag geven, maar stiekem doe ik het toch ;)

Succes!!

• Ka

Ja, alleen de werkende mens is nog vrij op goede vrijdag.

p.s. grapje

• Ron en Natasha

Iedereen bedankt voor de reactie's .

Vanochtend via e-mail een antwoord gekregen van Nicoline Griffioen van de consulaire afdeling Ambassade Kiev.

De afspraak van 6 juni is door Nicoline geannuleerd en ze heeft een nieuwe afspraak gemaakt voor 17 mei om 10.00 uur 's morgens.

Dus probleem is opgelost en ik dacht dat je normaal dezelfde dag je toeristen visum kan afhalen. Schoonouders waren weer blij zodat ze toch nog op tijd in Nederland kunnen zijn.

Nicoline gaf verder geen reactie op de onvriendelijkheid van de ambassade maar ja dat geldt voor sommige lui die daar werken.

In ieder geval zoals Owen al eerder zei krijg je binnen 2 dagen per e-mail een antwoord.

Iedereen wensen we nog prettige paasdagen en denk eraan niet te veel eieren eten :)

Ron en Natasha

http://oekraina.eu

http://ukraina.nl

• Lorrie

Hallo Ron en Natasha,

Soms werkt het dus als je iets prikt ;)

• odie

maar lang niet iedere aanvrager krijgt een visum of is de kans van slagen groter

als de gastheer naar kiev reist?

wanneer dan,bij het inleveren van de aanvraag of voor een aparte afspraak??

• Ka

Als de aanvrager na een afspraak de visumaanvraag indient moet deze persoon ook op gesprek komen bij ambassade personeel en als je er dan zelf(gastheer) bij bent zal dat zeker geloofwaardigger overkomen.