algemene oekraine info

• Peter

Dit is de website van Owen & Sasha. :-)

http://www.dualcrew.net/oekraine

m.vr.gr.

Peter

• odie

trucker;50 euro p.m.

doktersass. 60 euro p.m. moet nog worden uitbetaald van de laatste 3 mnd!

voetbaltrainer, 35 euro p.m.

en alles wordt elke dag duurder!

odie.

• erik

Hoi,

Vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

Het idee om eens naar oekraine te trekken is pas vrij recent ontstaan.Een week geleden ben ik voor de eerste maal op dit prikbord terecht gekomen,vanaf heden heeft dit prikbord er een passieve bezoeker bij want hier valt toch wel een hele hoop info en ervaringen te verzamelen.Ik heb geen contacten in oekraine,weet niets van het land,spreek de taal niet en reis alleen,vandaar dat ik verzoek wat nuttige info te verzamelen alvorens als een kip zonder kop in Oekraine te landen:).Bij toeval heb ik deze week een kort gesprekje gehad met een overigens zeer mooie vrouw uit Oekraine die werkt en woont in Duitsland.Haar verhaal was niet erg positief,zelf wou ze buiten een vakantie verblijf niet meer terug naar haar geboorte land.Whatever,ik zie wel hoe mijn reisplannen zich verder ontwikkelen.

Erik

• Dik

Voor mooie vrouwen zou ik Jalta aanraden.Ik voel me in Oekraine veiliger als s'nachts in amsterdam.

• Lorrie

Ik woon nu ongeveer 3 maanden in Oekraine, Kiev (helaas ben ik nog niet buiten Kiev geweest). MIjn eerste indruk, zeker niet het grauwe grijze beeld wat wij in Nederland hebben van Oekraine.Kiev vind ik een mooie levendige stad, waar mensen elkaar op het plein of op de Krechatik opzoeken, heerlijk om mensen zo te zien genieten !

In het begin moest ik hier wel aan de mensen wennen. Ik vond ze maar chagerijnig, voornamelijk in winkels (het gevoel dat je echt als last wordt ervaren) en ik werd regelmatig ondersteboven gelopen op straat, terwijl ik echt niet kon uitwijken. Nu ik alweer een paar maanden hier woon, valt het me of niet meer op of ik word niet meer als nieuw ervaren, kan natuurlijk ook. Iedereen komt in ieder geval nu een stuk vriendelijker over op mij en misschien is het gewoon iets waar je ff doorheen moet prikken.

Maar Erik, als je wat wilt zien van de wereld, is Oekraine meer dan de moeite waard! Uberhaupt als je wat van de wereld wilt zien, niet teveel vragen stellen, maar gewoon doen en ervaren ;)