Huisvesting Kiev

• Kees H

Ik ken ook Nederlanders die in Oekraine wonen en die spreken heel anders dan jij hierover. Wat betreft het zoeken naar appartementen, dan vind je alleen de appartementen voor toeristen, en die prijzen zijn nogal een stuk hoger, dat zou jij moeten weten als je daar woont of leef jij als toerist in Oekraine.

• Beja Kluiters

Hallo

Ik wil je veel succes toewensen!

Huisvesting Kiev; volgende week komt een kennisje van mij uit Kiev, zij kan je

helpen met het zoeken van een flat. Zij zal hier 2 weken blijven, misschien kan je

kennis met haar maken en kan zij voor je zoeken.

Een advies, neem een flat met vaste telefoon (ben jij vanuit Nederland goedkoop te

bereiken) en dicht bij een metro station, is wel iets duurder,maar gemak dient de

mens. Kiev is heel groot nameleijk en met de metro ben je snel ergens, geen file.

Electra; gewoon 220 volt, alle apparaten werken hier, maar voor je computer extra

voorzorg nemen i.v.m. stoom storingen

Telefonie; Mobiel zijn er diverse mogelijkheden. Je gaat voor 4 jaar dan adviseer ik

je een abonnement te nemen op naam van een Oekraiener kan dit. Op je werk

zal wel iemand zijn die je helpen wil, dit is goedkoper dan pre paid.

Indien je het leuk vind, kan ik je ook met Oekraiense studenten in contact brengen die Nederlands leren. Snijdt het mes aan 2 kanten.

Ik ben zelf 5 keer per jaar in Kiev voor mijn humaniatire werk.

Ik hoor het wel.

Groetjes Beja ps kijk ook op www.oekraine.org kan je ook info vandaan halen!

• Henk

Hallo Kees

Ja, ik leef anders en zit in zaken, doch als je naar Ukraine gaat moet je nog steeds begrijpen dat het een armoede land is, en goedkoop appm.geen verlichting hebben in de trappenhuizen, en je buren niet altijd die zijn die je wenst, en de taxi je brengt of niet? en de criminaliteit er natuurlijk ook is.

Er gelden andere wetten dan in Nederland, en wat softies uit de UK zijn al weken zoek hoorde ik, misschien verkeerde vrienden en in hun appartement zitten nu weer Polen??

Het is een land van de sterksten, en dat heb je de laatste tijd gezien op de tv.

Ik zit al vanaf 1980 in de CIS en ik leef nog, ik gun iedereen een fijne studie in het buitenland maar waarom in godsnaam in een land waar niemand weet wie de baas is, ik zou mijn dochter gewoon niet naar een CIS land willen hebben alleen.

Ga je toch zoek een vertrouwd iemand, waar je steeds mee in contact bent, als je weg bent via mobile.

Groeten

• Kees H

Hallo Henk,

Wat je zegt is helemaal waar, ik begrijp wat je bedoeld. Ik weet wat er gaande is.

Er zit ook verschil of je in een grote stad bent of in een kleindere. Als Ik die kant op ga weet ik dat ik genoeg kennissen en vrienden heb die ik wel vertrouw.

Groeten, Kees

• Henk

Bedankt Kees

Eindelijk iemand die wel iets begrijpt van de situatie, en aan iedereen die naar een CIS land gaat, zorg voor een goede back up en een goede mobieltje geen pre paid ding maar een echte gsm.

Wij hebben al genoeg backpackers geholpen de afgelopen jaren, niet alleen van Ned. maar allerlei jongens en meisjes vanuit de EU.

Veel plezier in het mooie CIS

PS: er zit nog een andere Henk op de lijn ik stop ermee.

• Beja Kluiters

een pre paid ding gaat volgens mij ook in een gsm…………..

je kan als niet inwoner van UA alleen maar een pre paid kopen.

vind je een Oekrainer die voor jou een abonnement wil kopen dan ligt het anders, maar de meeste kennen geen Oekrainer die gelijk een abonnement met en vast bedrag per maand, borg wil staan.

groetjes Beja

• Henk

Hallo Beja

Ja ik heb een abonement dus ik weet niet hoe pre paid werkt maar ik bedoel maar zorg voor een goede telefoontje met of zonder pre paid.

En heb je toegang tot internet en je kunt landen pagina openen discusie mischien als men hulp nodig heeft, je een oproep kunt doen via deze site.

Er zijn altijd wel Ned. in de CIS die dit lezen en misschien kunnen helpen.

Zo maar een idee hoor.

• Lorrie

Lieve mensen,

Ik ben net terug van vakantie, vandaar pas mijn reactie. Dank jullie wel voor jullie reacties, heb er zeker wat aan.

Henk,

Ik had ook naar Nairobi uitgezonden kunnen worden, maar dat schijnt qua criminilatieti nog erger te zijn. Ik ga voor een Ministerie bij de Nederlandse ambassade werken, dus ik neem aan dat mijn werkgever weet hoe/wat. In Amsterdam is het ook niet veilig en zo is er denk ik overal wel wat. Ook wil ik Russisch en Oekrains leren, zodat ik weet wat er evt. achter mijn rug om wordt gezegd als het niet in het Russisch is. Tijd zal het leren.

Beja,

Graag zou ik in contact willen komen met anderen die ervaring hebben met Kiev enz.. Ik zal mijn emailadres hier vrijgeven, zodat je mij kunt mailen als je dat wil. Dank je wel voor het meedenken !!

Groetjes Lorrie.

• Alfred

Hallo Lorrie

Ik weet niet of je al wat gevonden hebt maar anders heb ik hier

een paar adressen waar je misschien wat kan vinden in ieder

geval succes met je werk!!!

Groetjes Alfred

http://meta-ukraine.com/en

http://hoppa.com/ea/ua/index.nl.pl.gz

http://www.teren.kiev.ua/index.php?lan=eng