Huisvesting Kiev

• Lorrie

Hallo allemaal,

Komende zomer ga ik voor 4 jaar naar Kiev vanuit mijn werk. Nu moet ik zelf op zoek naar een appartement, nu heb ik al hier en daar gekeken op sites, maar dit zijn meestal appertementen volgens mij voor korte tijd, daar er prijzen per dag staan.

Heeft iemand tips voor mij. Overige tips over Kiev zijn natuurlijk ook van harte welkom !!

Groetjes Lorrie.

• Kees H

Je moet toch eens contact opnemen met deze mensen, er is vast wel over te praten, ze hebben dan immers 4 jaar dat het verhuurd is. Als ze voor korte periode's verhuren is de prijs natuurlijk veel hoger. Maar de meeste appartementen zijn meestal maar een paar maanden verhuurd en de rest staan ze leeg. Het rendement is dus niet heel hoog. Ik denk dat je voor een lange tijd huurt dat je ongeveer 40 euro per maand moet betalen.

• Lorrie

Hoi Kees,

Dank je wel. Ik zit er sowieso aan te denken om in juni ergens een week daar naar toe te gaan om rond te gaan struinen bij makelaars, maar heb jij, of iemand anders hier, toevallig adressen in Kiev van Agents of makelaars die goed bekend staan ?

• Gilbert

Hallo,

Voor 40 euro per maand krijg je geen appartement meer in Kiev. De huurprijs voor een een-kamer-appartementje ver buiten het centrum van de stad kost op dit moment tussen de 120 en 150 dollar per maand inclusief telefoonaansluiting. In het oude gedeelte aan de Linkeroever van Kiev in richting van Borispol zouden de appartementen iets goedkoper kunnen zijn, maar ik denk van niet.

Gegroet,

• Kees H

Ja, daar heb je inderdaad wel gelijk in, in Kiev is het natuurlijk een stuk duurder dan in een een kleinere stad. En de prijzen in Oekraine zijn ook flink aan het stijgen. Hoge euro koers maakt weer wat goed omdat alles in dollars is.

• john

hoi lorrie

als je wil kan ik je een adres geven van een kennis die in Kiev woont

en die je wil helpen c. q. bemiddelen voor een appartement, tegen een kleine onkosten vergoeding natuurlijk, denk aan 50 euro of zo voor bemiddeling.

het ligt er een beetje aan waar je komt te werken in Kiev

deze stad is erg groot, en als je van de ene naar de andere kant moet, om te werken, kost dit al snel een uur reis tijd.

in Kiev heb je geen makelaar zoals hier in Nederland

• Kees H

Kiev apartments rent service, Kiev, Ukraine, 04210.

Geroev Stalingrada street.

Building 43, room 56.

Mobile phone: +38 044 203-03-09

Office number: +38 044 413-54-66

Fax number: +1 425 955-40-84

• Lorrie

Dank jullie wel, kan dus nu aan de slag en flink met voorbereidingen beginnen.

Oh nog een vraagje wat me te binnen schoot, hoe zit het met electriciteit daar ? Alle apparaten die ik hier heb, bijv. magnetron, kan ik die zo in een stopcontact aldaar stoppen ??

• Peter

Ik ben verleden week in Kiev geweest. Voor zover ik weet kun je al je apparaten daar in het stopcontact doen. Geen probleem.

Succes,

Peter.

• Kees H

Ja, dat is geen probleem. Je moet wel oppassen met computers en zulk soort apperaten. Daar zou ik wel een spanningsbeveiliging tussen zetten.