visum aanvraag

• Gerben

Mijn vriendin uit Lugansk heeft in juni vorig jaar een visum gehad voor zichzelf en daar geen gebruik van kunnen maken, in december heeft ze een visum aanvraag gedaan voor haar dochter en zichzelf en dat werd afgewezen. Nu blijkt dat die laatste aanvraag niet geregistreerd is, de afwijs reden was dat ze geen reden had om terug te keren, geen baan en ze wilde haar dochter meenemen. Nu blijkt dat die aanvraag niet in de administratie staat en dus waarschijnlijk, zoals op deze site stond door jaloers Ukrainisch personeel is gedaan. De ambassade sugereert natuurlijk dat mijn vriendin niet geweest is.Hoe kan ik er nu voor zorgen dat een volgende aanvraag wel wordt toegewezen en ze haar dochter kan meenemen voor een kort vakantie visum naar Nederland. Tevens als ze het visum krijgt hoe snel kun je dan een vlieg ticket krijgen?

• KeesH

Ja, dit soort vragen heb ik ook al meenigmaal gesteld hoe je moet bewijzen of zij wel terugkeert.Ik denk dat het van belang is dat je genoeg bewijsmateriaal meestuurd dat aantoond dat er een serieuze relatie is.Ze weten dan dat ze terugkomt om een MVV aan te vragen en zo niet in de illegalieteit verdwijnd. Zou niet nodig moeten zijn ,het is toch een toeristenvisum.Maar wat doe je ertegen, bezwaar maken bij afwijzing ? en wat moet je ze dan vertellen ?

Wat betreft vliegticket is geen probleem, kan je altijd en meestal wel direct kopen.

• Gerben

Waar kun je dat ticket kopen, bij klm of Ukrainian airlines in Kiev? Ook zo typisch dat die tickets bij klm in Kiev duurder zijn voor Kiev - Amsterdam en retour als voor Amsterdam - Kiev en retour. Dat busje vind ik helemaal niks. Hetzelfde met het verhaal dat het gemakkelijker gaat als je een retour ticket kunt laten zien, dat wil ik wel kopen als ik zeker weet dat ze het visum krijgt anders is het weg gegooid geld. Als je de ambasade daar vragen over stelt krijg je een antwoord alsof je een oneerbaar voorstel doet.

• KeesH

Retourticket hoef je pas te tonen als zij het visum afhaald. Heeft geen invloed op het beoordelen van wel of geen visum. Zij krijgt bericht van afwijzing of toewijzing en kan daarna ticket kopen.Tickets kan je bij reisbureau's kopen maar ook bij KLM en Ukraïnian airlines. Even informeren bij verschillende reisbureau's voor prijzen, kan je veel besparen.

• Hans

Over visums te Kiev. Hopeloos, en mens onwaardig voor de aanvragers.

Op dit moment is de werkwijze dat de aanvraag 's ochtends ingediend kan worden

en in principe 's middags het visum opgehaald kan worden.

De beslissing wordt tussen de middag genomen door NL ambassade personeel en niet door de lokale bevolking aan het loket.

De lokale medewerkers intimideren, geven misleidende informatie en vertellen leugens! Ook de veranwoordelijke NL medewerkers van de visum afdeling weten dit!

Enige tips bij een moeilijk doende medewerker:

- noteer loket nummer, vraag naam, als deze niet verstrekt wordt: onthoud kenmerken van het uiterlijk, eis een weigeringsbeschikking en bel gelijk als Nederlandse referent de ambassade te Kiev om opheldering te vragen over de gang van zaken.

• Gerben

bedankt Hans maar ik wilde toch mee gaan dus kan ik gelijk opheldering ter plekke vragen. Ik had toch al zolangzamerhand de indruk dat het er een zooitje begint te worden door alle verhalen op internet en ook door eigen ervaring, daarom wilde ik deze keer toch goed voorbereid er naar toe gaan, hoe meer ik weet des te beter.

• john

Gerben schreef:

>

> Mijn vriendin uit Lugansk heeft in juni vorig jaar een visum

> gehad voor zichzelf en daar geen gebruik van kunnen maken, in

waarom heeft ze zich niet gewoon via een bericht afgemeld ?

en de reden op gegeven waarom ze niet naar nederlands is gegaan ?

> december heeft ze een visum aanvraag gedaan voor haar dochter

> en zichzelf en dat werd afgewezen. Nu blijkt dat die laatste

> aanvraag niet geregistreerd is, de afwijs reden was dat ze

> geen reden had om terug te keren, geen baan en ze wilde haar

> dochter meenemen. Nu blijkt dat die aanvraag niet in de

> administratie staat en dus waarschijnlijk, zoals op deze site

> stond door jaloers Ukrainisch personeel is gedaan. De

> ambassade sugereert natuurlijk dat mijn vriendin niet geweest

> is.Hoe kan ik er nu voor zorgen dat een volgende aanvraag wel

> wordt toegewezen en ze haar dochter kan meenemen voor een

> kort vakantie visum naar Nederland. Tevens als ze het visum

> krijgt hoe snel kun je dan een vlieg ticket krijgen?

• john

KeesH schreef:

>

> Ja, dit soort vragen heb ik ook al meenigmaal gesteld hoe je

> moet bewijzen of zij wel terugkeert.

weet u hoeveel dames/meisjes er in de illegaliteit cq prostitutie verdwijnen ?

Ik denk dat het van

> belang is dat je genoeg bewijsmateriaal meestuurd dat

> aantoond dat er een serieuze relatie is.Ze weten dan dat ze

> terugkomt om een MVV

de ambasade weet niet dat als mensen eenmaal in nederland zijn geweest, terug gaan naar hun vaderland, om dan direct een MVV te starten !

de nederlandse ambasade zit niet echt te wachten hoor om al de dames uit de ukraine te laten vertrekken naar holland om daar zich te vestigen ?????

aan te vragen en zo niet in de

> illegalieteit verdwijnd. Zou niet nodig moeten zijn ,het is

> toch een toeristenvisum.Maar wat doe je ertegen, bezwaar

> maken bij afwijzing ? en wat moet je ze dan vertellen ?

> Wat betreft vliegticket is geen probleem, kan je altijd en

> meestal wel direct kopen.

• john

Hans schreef:

>

> Over visums te Kiev. Hopeloos, en mens onwaardig voor de

> aanvragers.

> Op dit moment is de werkwijze dat de aanvraag 's ochtends

> ingediend kan worden

> en in principe 's middags het visum opgehaald kan worden.

vind het een enorme vooruitgang

vroeger moest je alles laten verlopen via het min. v. buitelandse zaken, het duurde soms wel 1 maand voordat je uitsluitsel had betreft een visum

bovendien moest je formulieren invullen vragenlijsten beantwoorden loongegevens meestruren en dergelijke

nu weet je het in 1 dag !!!

> De beslissing wordt tussen de middag genomen door NL

> ambassade personeel en niet door de lokale bevolking aan het

> loket.

> De lokale medewerkers intimideren, geven misleidende

> informatie en vertellen leugens! Ook de veranwoordelijke NL

> medewerkers van de visum afdeling weten dit!

> Enige tips bij een moeilijk doende medewerker:

> - noteer loket nummer, vraag naam, als deze niet verstrekt

> wordt: onthoud kenmerken van het uiterlijk, eis een

> weigeringsbeschikking en bel gelijk als Nederlandse referent

> de ambassade te Kiev om opheldering te vragen over de gang

> van zaken.

• john

Gerben schreef:

>

> bedankt Hans maar ik wilde toch mee gaan dus kan ik gelijk

> opheldering ter plekke vragen.

is een goed idee Gerben

maar zorg wel dat je HEEL goed voorbereid bent

vooral voor het intervieuw gesprek wat je hebt in het kamertje van de nederlandse ambasade in Kiev tussen het ambasade personeel en jou met je vriendin !!!!

Ik had toch al zolangzamerhand

> de indruk dat het er een zooitje begint te worden door alle

> verhalen op internet en ook door eigen ervaring,

wat voor ervaringen heb je dan al Gerben

heb jou vriendin al vaker voor vakantie naar Nederland laten overkomen ?

daarom wilde

> ik deze keer toch goed voorbereid er naar toe gaan, hoe meer

> ik weet des te beter.