Hoi
In een dag zou mooi zijn natuurlijk, Zij komt uit Sevastopol.Doen ze die interview ook niet meer dan in de namiddag?
Hoe zit het dan met het laten zien van retourticket, Zij gaat die nog niet kopen als zij niet weet of ze een visum krijgt.
hi kees
ja het intervieuw is nog steeds, maar daar hoef je niet zo bang voor te zijn hoor, het intervieuw doen ze smorgens gelijk bij je aanvraag
`
een advies is om niet te praten over een ticket
je moet zeggen dat je met n minibus vanuit kiev naar holland gaat
het is n.l. mogelijk om met n busje van kiev naar nederland te gaan het kost 100.= euro enkeltje, deze zetten je vriendin in nederland af op de plaats waar je woont ( grotere steden )
hier komen ze je ook weer op halen als je terug wil naar de ukraine, als je wil heb ik het adres wel voor je, is denk ik wel makkelijk als je vriendin dat ook weet
minibus gaat dagelijks vanuit kiev en ook vanuit holland reisduur ongeveer 30 / 35 uur
groetjes
john
De visumaanvraag gaat soepeler als je vriendin “wel” een retourticket kan laten zien….. Het neemt gelijk twijfels weg op de ambassade als die er mochten zijn.
Trouwens je laat je vriendin toch niet 2 dagen in een busje zitten? Doe je het zelf?
Voor 200 euri op en neer dan kom je toch aardig in de buurt van een vliegticket…
2.5 uur van Kiev naar Amsterdam.
Succes
Marco
PS.. vliegtickets kan je klaar laten maken voor de desbetreffende persoon.
Waarna ze die gewoon op kan halen in Kiev.
marco schreef:
>
> Trouwens je laat je vriendin toch niet 2 dagen in een busje
> zitten? Doe je het zelf?
> Voor 200 euri op en neer dan kom je toch aardig in de buurt
> van een vliegticket…
> 2.5 uur van Kiev naar Amsterdam.
Mijn Oekraiense vriendin, met wie ik nu circa een half jaar in Nederland samen woon, houdt gewoon niet vliegen en vindt het zonde van het geld (hoewel ik het uiteraard betaal). Ze gaat binnenkort weer naar Kiev voor haar studie daar af te ronden, maar wat ik ook inbreng en aangeef dat het geld me niets kan schelen, ze wil perse met dat busje. Tja, wat doe je daartegen.. ;-)
Overigens, een zaak om in de gaten te houden: als je vriendin/vrouw een VTV heeft en vliegt via Borispol (heen of terug maakt niet uit), dan moet je er rekening mee houden dat de douane lastig kan doen. Bagage wordt extra nageplozen , over papieren gezeurd, het beruchte ‘stempeltje’ e.d. Sommigen schijnen er van te genieten om iemand te laten zweten of zij het vliegtuig terug nog wel haalt. Met een busje en de trein spelen die probleem veel minder. Zeker als men met veel bagage reist, een overweging.
Armand
Hans schreef:
>
> Ondanks de verhalen die de ronde doen hebben we zelf op
> totaal 8 x vliegen nog nooit enig probleem gehad op borispol.
Het gebeurt ook niet altijd; ik heb persoonlijk (als man uit het westen) zelf ook nog nooit enig probleem gehad. Ik ben al vele malen heen en weer gevlogen, en meestal met uitwisseling van een paar vriendelijke woorden door de controle heen - ze keken niet eens naar mijn spullen, soms vragen ze wat uit menselijke nieuwsgierigheid. Maar ik heb daarbij wel zelf(!) diverse malen Oekraiense vrouwen alleen(!), die in het westen wonen, met de nodige ellende bij de douane gezien - en dat ging echt om niets, ik stond zelfs tweemaal er vlak achter te wachten, ik stond als het ware op de eerste rij bij dit schouwspel. Dat is een feit, het zijn niet alleen verhalen.
Armand
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?