Visum voor Nederland

• KeesH

Mijn vriendin in Oekraïne heeft geen werk,geen geld, geen eigen woning, geen kinderen. Wat kan ik nog meer doen dan alleen een garantverklaring onderteken ? Ik weet dat er veel visumaanvragen worden afgewezen, omdat visumaanvrager geen binding heeft met Oekraïne en omdat ze bang zijn dat aanvrager in Nederland blijft.

Wie heeft goede tips voor mij ?

• willem

Zie deze link :

www.prikpagina.nl/read.php?f=1354&i=1722&t=1720

Voor dit soort vragen is het prikbord van :

www.buitenlandse.partner.startpagina.nl

erg nuttig.

• willem

…de laatste link moest zijn :

www.prikpagina.nl/list.php?f=1354

• KeesH

Had al veel gezocht op diverze prikborden e.d..Maar het gaat mij meer om de Ambassade in Oekraïne. Wat kan je eraan doen als je in beroep gaat, wat moet je dan aantonen. ? Wie heeft hier ervaring mee, specifiek voor Oekraïne.

• john

Hoi kees

heb je al geprobeerd om via de normale prosedure

een visum te verkrijgen voor je vriendin ?

hoe lang ken je jou vriendin al ?

ben je al vaak in de u.a. geweest ?

wil je vriendin voor een korte vakantie komen of wil ze

een verblijf in holland ?

gaarne verneem ik je andwoorden, hierna kan ik je wat helpen

groetjes

john

• KeesH

Zij heeft in augustus een visum aangevraagd maar is toen afgewezen omdat haar werkgever niet wilde meewerken voor werkgeversverklaring.

Ik ken haar al een jaar en ben al vier keer bij haar geweest in Oekraïne. De laatste keer drie weken, was in dec/jan.

Ze wil op vakantie komen voor 2 of 3 maanden.

Ze is nu werkeloos,dus probleem met werkgever is opgelost.

Zij wil nu deze maand een visum aanvragen voor 3 maanden, Ik wil voorkomen dat deze word afgewezen. Vandaar tips zijn welkom.

Zij is 30 en ik ben 43. Dit kan ook negatieve invloed hebben.

• john

hoi kees

de leeftijd speelt in deze geen rol

normaal is het voor de ambasade, dat ze zekerheid hebben, dat ze terugkeerd naar haar land en dat ze niet in de illegaliteit verdwijnd.

als ik je mag adviseren

zou ik opnieuw een visum aanvragen !

de ambasade in kiev is tegewoordig bevoegd om zelf een beslissing te nemen of het visum wel of niet word afgegeven

meestal op dezelfde dag van aanvraag al.

Geven ze b.v. een negatief advies kun je ook vragen om de redenen.waarom het visum is afgewezen

de reden kun je vaak zelf oplossen om aan hun voorwaarden te voldoen

john

• KeesH

Hoi

Ik denk dat leeftijd wel een rol kan spelen , omdat ze meschien eerder denken aan een schijnrelatie.

Als je al meerdere malen een visum hebt gekregen willen ze deze wel in een dag afgeven maar ik denk niet dat ze dit nu bij haar doen.

keesH

• willem

KeesH, jullie leeftijdsverschil heeft hier niets mee van doen..

Zolang zij maar boven de 21 jr. is.

Ik ken vele -recente- gevallen met 15-20 jr. verschil in leeftijd, die in een later stadium hiermee ook geen problemen ondervonden met de mvv/vtv.

Het gaat inderdaad dus om hun vrees dat ze niet vrijwillig terug zal keren.

• john

hi kees

leeftijd speelt absoluut geen rol

klopt ook wat willem zegt, ze moet wel 21 zjn

en het is nieuw ! sedert een paar maanden dat de nederlandse ambasade zelf bevoegdheid heeft om te beslissen of ze een visum afgeven

dit gebeurt op de zelfde dag

je vriendin moet s`morgens voor 11.30 uur een verzoek indienen

en kan ze dezelfde dag na 16.00 uur het visun ophalen

of het moet zo zin dat ze geen visum krijgt, als zij het visum niet krijgt geven ze hieromrent ook de redenen waarom het word geweigert.

als het negatief is, dan kun je pas stappen ondernemen of in bezwaar gaan.oftewel de ontbekende informatie c.q. documenten aanleveren.

maar laat je vriendin het maar eerst eens proberen

komt ze uit kiev zelf ?

groetjes

john