Gratis inkomende gesprekken?

• Armand Simonis

Piet schreef:

>

> Ik heb bericht gekregen van vodafone klantenservice zij

> vertelde mij dat ze dat ze geen sms interworking-overeenkomst

> hebben met oekraine zodat mijn vriendin geen smsjes uit

> oekraine kan sturen.Ik kan trouwens wel naar haar sturen.Mij

> vraag is aan de mensen die eerder op mij eerste bericht

> reageerden bij welke nederlandse mobieletelefoonaanbieder

> zitten jullie want jullie krijgen dus wel smsjes uit de

> oekraine.

Eigenaardig. Ik heb zelf een normaal Vodafone abonnement in Nederland. Mijn vriendin loopt al meer dan een jaar in Oekraine met een oud toestel van mij rond met daarin een Vodafone prepaid kaart die ik vanuit Nederland steeds aanvul. Zij gebruikt afwisselend UMC en Kievstar, afhankelijk van waar ze is en welke het beter doet. SMSsen werkt altijd, allebei de kanten op. Bellen soms lastiger, maar dat doen we toch eigenlijk alleen via vaste lijnen. Als ze namelijk ergens een langere tijd is (woont op de Krim, studeert regelmatig in Kiev, en werkt soms op weer andere plekken) dan smst ze me het tel.nummer van waar ze verblijft en bel ik haar op dat nummer. Simpel systeem, werkt feilloos.

Armand

• Piet

Zij heeft een telefoon met een prepaid kaart van UMC dus geen smsjes.Wat ik nou kan doen is een simkaart kopen van KPN (prepaid) hopelijk kan ik dan wel smsjes ontvangen.Toch raar dat een bedrijf als vodafone die international hoog aangeschreven staat geen sms overeenkomst heeft metUMC en onze Nederlandse trots KPN wel.bedankt voor jullie reactie groeten Piet

• john

hoi piet

kpn en umc zijn van hetzelfde

op een of andere manier kom je als vodafone er niet tussen

denk dat het een politiek of onderling spelletje is

het enige wat je kan doen is een kpn prepait aanschaffen

lukt zeker piet

succes

john

• peter

Werkt dit verder hetzelfde als bijv. telestunt, wat betreft de rekening via kpn enz?

bvd Peter

• Ilya

Verwissel toch niet een roaming van Vodafone in het netwerk van UMC/KS met eigen pakketten van UMC/KS.

• Yura

Na opgave van je rekeningnummer schrijven ze maandelijks de belkosten rechtstreeks af. KPN en de rekeningen die KPN stuurt staan hier geheel los van.

• Armand Simonis

Ilya schreef:

>

> Verwissel toch niet een roaming van Vodafone in het netwerk

> van UMC/KS met eigen pakketten van UMC/KS.

Dat verschil snap ik heel goed. Daarom adviseer ik dus ook, om als een Nederlander iemand goed in Oekraine kent (partner bijvoorbeeld, of familie daarvan) en daar graag smsjes mee uitwisselt om deze een Nederlands (pre paid of vast) abonnement te geven. Veel simpeler en betrouwbaarder.

Armand

• odie

berichtje op mijn mob.

bel van je vaste toestel naar oekraine voor slechts 13 c.p.min.

via 0900-8181, het proberen waard.

bellen is toch veel leuker?

• Beja Kluiters

bellen via 1649 nu euro 0,05

via 0900 1400 euro 0.08

bel ze!

• john

hoi bela

let wel op

je moet je eerst aanmelden

en dan loopt het via je bankafschrift

het is maar waar je voor kiest