Routeplanner

  • Jaap

    Beste prikkers,

    Weet iemand een site waar ik een routeplanner kan vinden van Nederland naar L'viv.

    Wil de volgende keer namelijk met de auto afreizen.

    M.v.g. Jaap

  • Armand

    > Weet iemand een site waar ik een routeplanner kan vinden van

    > Nederland naar L'viv.

    > Wil de volgende keer namelijk met de auto afreizen.

    Helaas kan ik je niet rechtstreeks daarmee helpen, en heb ik ‘slechts’ een indirecte tip: op de mailinglist van de Stichting Samenwerking Platform Nederland- Oekraine (zie www.oekraine.org hoe je daar aan mee kan doen - zeer de moeite waard, ondanks de wellicht wat ‘zware en afschikkende’ naam van die stichting) zitten veel mensen die ervaring hebben met het per auto reizen naar Oekraine, en dan zeker ook richting L'viv. Naar hun ervaring zijn er belangrijkere factoren dan de kortste weg, o.a. welke grenspost, hoe laat je het beste kan arriveren bij de grensposten, de beste wegen etc.

    Veel succes met plannen van je reis.

    Armand

  • john

    Weet niet of je al eerder met de auto naar de ukraine bent geweest ?

    Ik persoonlijk wil het niet aanbevelen.

    Bij de grensposten zijn n.l. lange wachtijden voor buitelanders

    Mijn advies:

    Ga met de auto of trein naar Berlijn, vanaf Berlijn gaat er dagelijks

    een trein naar Kiev en die stopt ook in L`viv, geen problemen en

    heel erg leuk om per trein te reizen.

    Vertrek Berlijn 21.45 u(nachttrein) aankomst L`viv 17.00 uur in de middag.

    Succes Jaap

  • Nick

    je kunt naar L'viv de route is

    venlo,Hannover Berlin, Cattbus , lignica, wrocolaw, Katowice , Krakow , Ternow , Rzeszow , Jacoslow, Michalowka,

    er zijn 2 grensen in de buur Przemysl & Krakovec, lviv

    27 Juni 03 ga ik naar Ukraine met de Auto

    vele groetenJaap schreef:

    >

    > Beste prikkers,

    >

    > Weet iemand een site waar ik een routeplanner kan vinden van

    > Nederland naar L'viv.

    > Wil de volgende keer namelijk met de auto afreizen.

    >

    > M.v.g. Jaap

  • Nick

    je kunt naar L'viv de route is

    venlo,Hannover Berlin, Cattbus , lignica, wrocolaw, Katowice , Krakow , Ternow , Rzeszow , Jacoslow, Michalowka,

    er zijn 2 grensen in de buur Przemysl & Krakovec, lviv

    27 Juni 03 ga ik naar Ukraine met de Auto

    vele groetenJaap schreef:

    >

    > Beste prikkers,

    >

    > Weet iemand een site waar ik een routeplanner kan vinden van

    > Nederland naar L'viv.

    > Wil de volgende keer namelijk met de auto afreizen.

    >

    > M.v.g. Jaap

  • Jaap

    De laatste keer per bus ben ik over de grenspost Przemysl gereden, daar vielen om middernacht het aantal wachtenden nogal mee richting de Oekraine.

    De heenweg per trein vanuit Warschau was misschien wel comfortabler, het prijs -en tijdsverschil met de bus is aanzienlijk.

    Voor de trein was ik voor 2 personen 260 Zloty kwijt = ongeveer 65 Euro

    reistijd 9 uur.

    Voor de bus was ik voor 2 personen 160 Hryvnia kwijt = ongeveer 30 Euro

    reistijd 12 uur.

  • Yura

    Jaap, Hoe lang duurde het oversteken van de grens ongeveer (inclusief wachttijden) en andere zaken? Ik reis dit weekend per minibus naar Kiev via genoemde grensovergang en zou graag mijn vrienden in Oekraine globaal een verwachte aankomsttijd geven. Hoor graag. Met vriendelijke groet, Yura

  • Jaap

    Yura,

    Alles bij elkaar duurde het ongeveer een uur.

    De bus was zo goed als vol, dus een man of 40 moest worden gecontroleerd.

    Door mijn visum, was mijn eigen “checktijd” bijna 10 minuten, mensen uit de buurt, Oekraine en Polen, konden haast moeiteloos doorlopen.

    Met een minibus schat ik dat een half uur mogelijk is, maar een uur re"eler.

    Als het net zo rustig is natuurlijk :)

    Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel.

    M.v.g. Jaap

  • john

    Hi Yura

    Reis je vanuit nederland naar de ukraine per minibus ?

    Hoeveel moet je betalen voor de reis, en is dit enkel off retour ?

    John

  • Yura

    Dag John,

    Ik het gaat om een retour Utrecht-Kiev v.v. en ik betaal hiervoor 190 euro. Gewoon contant aan de chauffeur. Het is een Oekrainiens bedrijfje dat iedere week drie keer in beide richtingen rijdt. Ze staan nergens vermeld, maar hebben een kantoor in Kiev en alle chauffeurs hebben Nederlandse mobieltjes. Via deze nummers bel je hen om te reserveren voor een bepaalde vertrekdatum en een dag voor vertrek bellen ze om af te spreken waar en hoe laat je wordt opgepikt. Ze zijn nl. niet te beroerd om een beetje creatief door Nederland te rijden om her en der wat passagiers op te pikken. Er is wel een voorwaarde: je moet enigszins Russisch spreken, want de chauffeurs spreken alleen Russisch. Da's alles.

    Groet, Yura