Routeplanner

  • john

    hi Yara

    Ik weet van dit systeem, maar heb zelf nog niet eerder met een minibus

    naar kiev of andersom mee gemaakt, in de toekomst wil mijn vriendin hiervan wel gebruik maken

    omdat zij niet durft te vliegen.

    Stuur wel regelmatig pakketjes of dergelijke met de chauffeur mee, hij belt en kan dan pakket afgeven

    op het station, en komt altijd aan in Kiev, waar onze vrienden het zo op kunnen afhalen.

    Als hij terug gaat naar Kiev zitten er altijd maar heel weinig passagiers in de minibus,

    van Kiev naar Holland zit hij altijd vol.

    Je gaat dit weekend ? Ik wens je een hele fijne tijd in de Ukraine, maar dat lukt altijd, zeker weten.

    John

  • Nick

    hallo

    www.Lviv-intutrans.com.uajohn schreef:

    >

    > hi Yara

    > Ik weet van dit systeem, maar heb zelf nog niet eerder met

    > een minibus

    > naar kiev of andersom mee gemaakt, in de toekomst wil mijn

    > vriendin hiervan wel gebruik maken

    > omdat zij niet durft te vliegen.

    > Stuur wel regelmatig pakketjes of dergelijke met de chauffeur

    > mee, hij belt en kan dan pakket afgeven

    > op het station, en komt altijd aan in Kiev, waar onze

    > vrienden het zo op kunnen afhalen.

    > Als hij terug gaat naar Kiev zitten er altijd maar heel

    > weinig passagiers in de minibus,

    > van Kiev naar Holland zit hij altijd vol.

    > Je gaat dit weekend ? Ik wens je een hele fijne tijd in de

    > Ukraine, maar dat lukt altijd, zeker weten.

    > John

  • Nick

    www.lviv-intutrans.com.ua.

    john schreef:

    >

    > hi Yara

    > Ik weet van dit systeem, maar heb zelf nog niet eerder met

    > een minibus

    > naar kiev of andersom mee gemaakt, in de toekomst wil mijn

    > vriendin hiervan wel gebruik maken

    > omdat zij niet durft te vliegen.

    > Stuur wel regelmatig pakketjes of dergelijke met de chauffeur

    > mee, hij belt en kan dan pakket afgeven

    > op het station, en komt altijd aan in Kiev, waar onze

    > vrienden het zo op kunnen afhalen.

    > Als hij terug gaat naar Kiev zitten er altijd maar heel

    > weinig passagiers in de minibus,

    > van Kiev naar Holland zit hij altijd vol.

    > Je gaat dit weekend ? Ik wens je een hele fijne tijd in de

    > Ukraine, maar dat lukt altijd, zeker weten.

    > John

  • Yura

    Hi John, Nog even een aanvulling op jouw informatie. Het was inderdaad weer super om in Oekraine te zijn. De mensen daar zijn absoluut top! Het ritje met de bus verliep uitstekend, maar de grensovergang Polen naar Oekraine op de heenreis was een langdurige affaire. De route liep vanuit Nederland via Berlijn-Poznan-Warschau-Ljublin en dan grensovergang Jagodin. De eerste “grote” plaats in Oekraine op weg naar Kiev is dan Rivne (Rovno). De totale tijd voor uitgaande Poolse en inkomende Oekraiense grenscontrole beliep bijna 6 uur. Waarbij we op enkele minuten na voor paspoortcontrole van Oekraine in de bus moesten blijven zitten. Van deze tijd werd ca. 5,5 uur door de Poolse procedure in beslag genomen. Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat het veel te maken had met onderlinge pesterijen tussen Polen en Oekraine. Oekrainse bagagecontrole hebben we collectief afgekocht via onze chauffeur die wekelijks deze passage maakt en dus de juiste personen wel kent. Kosten p.p. ca. 5 euro. Absoluut een goede deal. Op de terugweg was dit betalen niet nodig en duurde de hele oversteek slechts een uur. Jouw melding over meer passagiers van dan naar Oekraine kan ik uit deze ervaring niet bevestigen. Op de heenweg zaten we vol (= 8 passagiers) en op de terugweg met 6 mensen. De bussen waarmee werd gereden waren behoorlijke nieuwe Volkswagen LT bussen (kenners van bedrijfswagens weten dat dit samen met Sprinters van Mercedes, het is technisch vrijwel dezelfde auto, de beste in hun soort zijn) die speciaal ingericht zijn voor het lange-afstandsvervoer: buitengewoon goede stoelen in vele standen verstelbaar, radio/tv-installatie met muziek en films in onderling overleg en fatsoenlijke beenruimte (zelf ben ik bijna twee meter en ik heb prima gezeten!).

    Kortom: deze wijze van vervoer is zeker een goede optie. In Nederland kun je van en naar huis worden gebracht. Het is mogelijk extreem veel bagage mee te nemen (ik had bijna 100 kg) tegen een geringe vergoeding. Zelf betaalde ik 25 euro extra maar daarvoor heeft de chauffeur flink helpen sjouwen en omstapelen. Ergens anders krijg je het zeer waarschijnlijk niet goedkoper. Al met al een aanrader qua prijs/kwaliteit verhouding. Houd rekening met een reistijd van ca. 30 uur (Randstad-Kiev). Poka, Yura

  • john

    Hi Yyra

    Dank je voor je reisverslag

    en voor de info omtrent de reis

    ik dacht dat er 14 personen in de mini bus mee reizen

    maar zoals jij zegt 8 dat valt me mee

    Nu op naar de volgende reis Yura ! ! !

    Waneer ( sjoetka )

    john