Geld overschrijven naar de Oekraine

• joris

Hallo,

In het verleden heb ik gebruik gemaakt van Western Union maar nu zou ik ook eens geld moeten overschrrijven naar de Oekraine.

Iemand daar ervaring mee? Want er is daar geen IBAN formaat.

Swiftnummer heb ik, rekeningnummer (voor de een of andere reden noemen ze dat kaartnummer terwijl dit hier toch 2 verschillende zaken zijn) en een MFO nummer. Heb ik nu alles wat ik nodig heb?

Of ontbreekt er nog iets?

Nog een fijn weekend

• Slawa

Liever als ontvanger een euro-rekening heeft. Jij moet SWIFT en rekeningnummer van hem hebben. Overboeking duurt 1-2 dagen. Kost 15-30 euro voor transactie (moet je voor de kosten van ontvanger kiezen) maar soms voordeliger via WU sturen. Sommige banken hebben beperkte limit voor uitgeven van contant valuta.

• glenn

Ik ben zelf van 20 mei tot 31-5 mei in de stad Nikoleave geweest.

Eindelijk haar ontmoet na drie jaar met elkaar gepraat te heb via webcam en berichten sturen.

Heb een goeie tijd meegemaakt en we hebben veel gepraat samen.

Ze heeft mij hemd van mij lijf gevraagd, dit kan ik wel begrijpen aangezien.

Dat zij met mij in Nederland wilt leven.

De vrouwen in de oekraine zijn zelfstandige vrouwen en weten,wat ze wel en niet willen.

En ze willen met respect behandeld worden.

En natuurlijk zijn er ook vrouwen,daar die alleen voor je geld gaan.

Dat heb ook wel gehoord van de tolk, die erbij was.

De tolk die wij hadden, vertaalde alles goed en daar had ik ook een klik mee.

De Tolk kon in haar vrije tijd bellen,als ik een goedkope taxi  wilde of als ik haar nodig had voor het pinnen of andere randzaken, want als je gaat pinnen staat alles in het russiche.

En waar je op moet letten,als de stad in gaat.(opletten moet je ook in Nederland als buitenlander).

Ze raden mij af om een auto te huren aangezien,dat je de sjaak bent als een ongeluk veroorzaakt.

Die man raakte 32000 dollar in een dag kwijt.

Een serieuse relatie begint met praten,dat is toch belangrijk.

Ze heeft mij in ieder geval de stad laten zien en waar je het beste kan eten.

Wat de mensen daar betreft , hoe ze leven en waar ze mee rond moeten komen is in vergelijking met nederland laag.

Ze zijn alleen maar bezig met geld te verdien om rond te kunnen  komen.

In het hotel waar ik zat heb daar met de lui gepraat,wat hun dromen zijn.

Dan keken ze verbaasd aan, daar zijn ze niet bezig(hebben ze geen tijd voor).

Gemiddeld werken ze 12 uur per dag,dat vier dagen lang,en sommige maken 6 dagen per week 12 uur.

Vakantie kennen ze niet zoals wij in Nederland recht hebben op twee weken achtereen.

Mag drie weken vrijnemen gespreid over de periode Sept/Jan.

Ik vond een mooie ervaring en we gaan elkaar zeker weer zien.

De cultureele verschillen zijn er zeker,maar zij kunnen nog gelukkig worden van kleine dingen kopen.

Hun denk wijze over het leven is totaal anders.

En hoe hun over relaties denken is ook totaal anders.

Maar voor beide partijen is het belangrijk ,dat je elkaar kan vertrouwen, liefde kan geven, en respect heb voor elkaar.

Dus dit was mijn verhaal.

En op dit forum heb ik veel opgestoken

Post is bewerkt op jun 3, 2016, 1:59 p.m. door glenn