welke NL of europese bank is er in Kiev

  • Joop

    is er in Kiev of Oekraine een Nederelandse of Europese bank te vinden waar ik een betaalrekening kan openen? Indien niet, welke Oekrainse bank is betrouwbaar genoeg om een betaalrekening te openen, als dat tenminste wel kan voor een Nederlander?? Iemand enige ervaring en goed advies hierin??

  • vinnitsa.apartments@gmail.com

    Joop,

    als je het voor iemand anders nodig hebt kun je beter in Nederland een rekening openen en de persoon in Oekraïne het pasje geven, die kan dan bij iedere automaat pinnen, en jij houdt de controle over de rekening.

    Je kunt in Oekraïne bij iedere bank een rekening openen, paspoort meenemen en ze stellen enkele vragen over beroep, woonplaats etc, maken een foto van je en je hebt gelijk een pasje.

    Telebankieren als in Nederland hebben niet veel banken, en 't probleem is dat de websites van de meeste banken uitsluitend in het Oekraïens zijn.

    Privatbank.ua is een goede en gevestigde bank, en bieden hun diensten / website ook in het Engels aan.

    Let wel: medewerkers spreken vaak geen Engels, dus neem iemand mee.

    Indien je een storting op je bankrekening wilt doen, zul je een soort declaratieformulier moeten invullen met de herkomst van het geld.

    Deze declaratie wijze kun je omzeilen maar dan moet je me maar even mailen.

    grt

    vinnitsa.apartments@gmail.com

    Vinnitsa Apartments Hotels Tours & Excursions

    http://vinnitsa-apartments.blogspot.com

  • henkjandewit

    Het is niet zo eenvoudig als vinitsa appartments stelt, je hebt onder andere ook een tijdelijke of permanente verblijfsvergunning nodig om een rekening te kunnen openen. daarnaast moet je beschikken over een persoonlijke identificatie code (een soort sofi nummer). Zonder deze documenten kun je geen rekening openen volgens oekraiense wetgeving. Als je een tijdelijke verblijfsvergunning hebt kan er alleen een rekening geopend worden voor de periode dat deze geldig is daarna worden alle tegoeden op deze rekening bevroren (totdat je een nieuwe verblijfssvergunning hebt gekregen).

  • vinnitsa.apartments@gmail.com

    allemaal niet nodig, verleden week zelf nog een bankrekening geopend

  • freek302

    Gelul

  • Sjaak

    Bedankt voor je geweldige bijdrage aan dit onderwerp….. zeker zelf nog nooit over de grens geweest? Vakantie op de camping in Elburg…….

  • John

    Enige jaren terug wou ik ook een rekening openen, maar je heb zeker een id nummer ( sofi ) nodig.

    Zonder is het onmogelijk, ook al word hier het tegendeel beweerd.

    Indien je zover bent, dan adviseer ik de Privat bank en zeker niet AVAL.

  • henkjandewit

    kijk eindelijk iemand die het wel begrijpt ;)

  • Sjaak

    zoals John al schreef…… enkele jaren geleden.

    gelukkig veranderd er veel

    Zoals Vinnitsa Appartementen al schreef:

    Gewoon naar de bank en paspoort mee !!!

    http://www.pravex.com/eng/services/personal/accounts

    b) for foreign citizens who:

    -have their permanent residence in Ukraine - a passport document with a mark on the possession of a residence permit and permanent residence certificate;

    -are on a temporary stay in Ukraine - passport document

  • Slawa

    Met welk doel wilt U een rekening in Oekraïne openen, als mag ik het vragen?

    Voor de transacties naar zich zelf heeft dat weinig zin: U moet persoonlijk komen om groot bedrag op te nemen. Bedragen tot 10 000 euro p.p U mag naar Oekraïne contant zonder declaratie meenemen.

    Voor iemand anders liever als deze tweede persoon gaat zelf eigen (euro)rekening openen of als geeft U aan hem tweede pas van een Nederlandse rekening.

    Voor overboeking naar Uw eigen spaarrekening U moet ook persoonlijk verschijnen.

    De Oekraïense banken (in de theorie) geven U de mogelijkheden om via andere persoon Uw rekening te beheersen maar in de praktijk door grote aantal van oplichtersgevallen doen het bijna niet. Als gaat U zelf groot bedrag opnemen of overboeken, kunnen ze U vragen tegen videocamera te zeggen dat U deze opdracht echt geeft.

    In de afgelopen jaren heb ik met meer dan een tiental Oekraïense banken zaken gedaan. Geen enkele, die heeft geen INN (SoFi)-nummer gevraagd. Boven dit ze vragen vaste adres en een paspoort of verblijfsvergunning.

    Joop

    is er in Kiev of Oekraine een Nederelandse of Europese bank te vinden

    ING

    Maar dat is een Oekraïense ING die heeft geen verschil met andere Oekraïense banken en die opent de rekening alleen als U INN heeft.

    Als U INN heeft, dan adviseer ik U een rekening in Privatbank, VAB, Ukrgazbank, Ukrsibbank of VTB openen. Maar bestaan ook de andere banken aan die U mag vertrouwen.

    Ik heb zeer slechte ervaring met Pravex, Oschadbank en Aval gehad. Liever met Nadra, Mriya en Kyiv ook geen zaken doen. De bank Khreschatyk vind ik ook niet leuk.

    Als U vragen heeft, mag met mij contact via PB nemen.