Reisje naar Dnepropetrovsk

  • Martijn

    Hoi, ik ben aan het overwegen naar Dnepropetrovsk in Oekraine te gaan. Nu weet ik vrij weinig van die stad.

    Ook lees ik over hepatitis, difterie, tuberculose etc. Hoe veel zorgen moet ik me daarom maken? Is de kans dat je daarmee in aanraking komt groot in een grote stad?

    Ik ga me wel laten inenten voor hepatitis A en DTP, maar een TBC-inenting is nooit helemaal beschermend.

    Graag reacties van mensen die vaak naar Oekraine reizen. Beter nog van iemand die naar Dnepropetrovsk is geweest.

    Bvd, Martijn

  • VISAGOLLANDIA

    Martijn,

    Je hoeft je niet veel zorgen te maken. Inentingen tegen hepatitis A en DTP zijn genoeg.

    Voor de DTP betreft het 1 herhaling inenting als je op de kinderleeftijd alle inentingen hebt gehad.

    TBC-inenting is niet nodig. In principe wordt deze alleen aanbevolen voor mensen die langer dan drie maanden naar het buitenland gaan.

    En die daarbij vaak in nauw contact komen met mogelijk besmette personen. Hierbij moet je vooral denken aan artsen en verpleegkundigen die bijvoorbeeld ontwikkelingswerk gaan doen.

  • Martijn

    Bedankt Visagollandia!

    Ik heb me vanmorgen laten inenten en info opgevraagd bij de travel kliniek hier.

    Als iemand nog specifieke informatie heeft wat betreft veiligheid in Dnepropetrovsk hoor ik dat graag….