trein krakow Lviv

  • Neals

    Hoe laat vertrekt de trein van Krakow naar Lviv of gaan er meerdere per dag? Vanaf welk trein station in Krakow. Waar koop ik een ticket. Hoe bestel ik een ticket op het station en bij welk loket ( internationaal? ) Welk type kaartje bestel ik? Ticketprijzen. Spreken ze engels of duits of enkel pools? Veel vragen……..

  • Nijntje

    Heb dit paar jaar geleden gedaan.

    Makkelijkste manier zijn de directe treinen. Dat is wel even wielletjes wisselen op de grens.

    check Poezda.net voor alle treintijden. (rechts bovenin knop ‘'engels’').

    Ik kwam een dag en een nachttrein tegen

    eerste tijd is vertrek, tweede aankomsttijd.

    052 Wroclaw Glowny A Lvov 12:59 00:07

    036 Wroclaw Glowny A Lvov 21:08 06:03

    Er zijn ook mogelijkheden om tot de grens te gaan en daar over te stappen. Dit is goedkoper.

    Kosten gok ik op eurotje of 40…. (dit is een schatting)

    Ik kocht mijn ticket gewoon op station in Krakow.

  • Neals

    Bedankt voor reaktie. Welke klassen heb je in de tein? Hoe worden de verschillende klassen benoemd. Spreken ze engels aan de service desks?

  • Nijntje

    Wanneer je naar de website van http://www.seat61.com/ gaat dan vind je antwoord op al je vragen.

    Nachttreinen hebben 3 klasses:

    SV (1e klas) is een coupé met 2 bedden naast elkaar. Erg comfortabel.

    Coupé (2e klasse) 4 bedden. Je kunt ze ook alle 4 boeken zodat je een privé cabine hebt.

    Platskart (3e klasse). Een hele wagon met open bedden.

  • Neals

    Bedankt voor reaktie. Gaat er ook een direkte bus van Krakow naar Lviv. Of tot de grensplaats Przemysl?

  • ad

    hallo

    ik wil met de trein van kiev via de binnenland naar 3e stad van oekraine reizen.

    Maar hoe is het treinverkeer. Als je tussentijds stop in een plaats, gemakkelijk met je engels taal, hotelkamer te regelen.

    Het boeken van een treinkaartje, hoe gaat dat in de oekraine. Uit verhalen gemakkelijk of zeer moeilijk, maar dat waren verhalen over 2004 en 2005

    graag info

    ad

  • Gymbo

    Hoi Ad,

    Trein is een van de goedkoopste en comfortabelste manieren om te reizen.

    3e stad, ik neem aan Dnjepropetrovsk?

    Vanuit Kiev is elke grote stad goed bereikbaar per trein.

    Tickets haal je aan het loket in Kiev Passajirskij.

    Laat je niet oplichten door iemand die je wil “helpen”

    Doe het zelf, maak eventueel op voorhand een briefje in het Russisch met welke trein je nodig hebt, naar waar, welk uur. Dit kan je opzoeken op russticket ofzo.

    Goeie raad, reis in Kupe (4 personen in 1 coupe) niet platzkart. Platzkart zit je met 50 mensen in een grote slaapcoupe wat niet altijd even aangenaam is. Coupe is 2e klasse. Lange trips gaan meestal overnacht, dus slaap je in de trein en kom je in de ochtend aan.

    Slaapplaatsen zijn makkelijk te vinden. In elk groot station vindt je wel iemand die apartments verhuurt. Vraag op voorhand de prijs (skolko?)

    Ze horen dat je buitenlander bent, daar profiteren ze van. Betaal geen 500 Hrivna, hou het bij max 300Hryvna/nacht. Je kan natuurlijk ook op hotel gaan maar dat is veel duurder.

    Best zoek je dan op voorhand uit welk hotel je wil. Boeken kan je ter plaatse. In de grote steden kan je op hotel wel terecht met Engels verder zal je je moeten behelpen in het Russisch.

    Reizen naar Oekraïne zijn best wel leuk maar zorg dat je je voorbereid, leer wat basisrussisch om je plan te trekken (russian for dummies).

    Gymbo

  • Bruce

    Hoi Ad,

    Ik reis volgende week vanuit Kiev naar Zaporozhye, Dit keer mijn trein tickets geregeld via internet, via een Oekraïense site (in engels vertaald).

    Je kunt of een kaartje reserveren of in zijn geheel betalen. (Via Credit Card). En als je het niet doet is het een kaartje kopen in Kiev, maar je kunt via deze site ook zien of er nog plaatsen vrij zijn. Zodat je weet of je sowieso wel met trein X mee kunt. Je krijgt dan een documentje wat je uit printen of het nummer noteren. Dan in Kiev nog omwisselen voor een echt kaartje (omwisselen moet met je paspoort erbij).

    De link is: http://www.uz.gov.ua/en/passengers/reservation_purchase_travel_documents/

    daarna klikken op de ‘testversion….enz’, maar dit is geen testversie meer, maar werkt gewoon!!

    Nu maar hopen dat niet te veel mensen dit lezen :-)

    Succes

    Bruce

  • Jaap

    Voor reizen per trein adviseer ik Bahn.de

    Groet Jaap

    Lviv.nl

  • Theijs

    Vanaf December 2012 rijden er minder treinen tussen Wroclaw-Katowice-Krakow ivm werkzaamheden, de nachttreinen naar L'viv en Kiev worden ingekort tot Krakow.