BOYCOT EK IN MAFFIASTAAT

  • KRITIKASTER

    zie artikel in DESTANDAARD.BE

    De Oekraïense politica Julia Timoshenko, die eind vorig jaar tot 7 jaar gevangenisstraf werd veroordeeld, zou in haar cel geslagen zijn. Dat zeggen haar dochter en haar advocaat. Timoshenko ging vorige week al in hongerstaking uit protest tegen haar opsluiting en kamp bovendien met een slechte gezondheid. De internationale gemeenschap reageert verbolgen, want ook haar celstraf wekte al veel controverse op in Europa. Sommigen pleiten er nu zelfs voor om de wedstrijden van het EK voetbal, deze zomer in Oekraïne, te boycotten.

    Graag medestanders om het EK te boycotten….!! GRAAG IDEEEN AAN ONDERSTAAND EMAIL ADRES

    reacties aan

    BOYCOTEKOEKRAIENE@GMAIL.COM

  • bob frederiks

    Waarom intresseert jou dat wat? Weet je uberhaupt wel wat daar speelt, denk je dat dat niet met andere mensen in de gevangenis gebeurd daar? Zij wordt een stuk beter behandeld dan de gemiddelde gevangene daar. Bovendien hoort die vrouw gewoon in de gevangenis thuis

  • Tinus de la Meuse

    Ik weet er om eerlijk te zijn het fijne niet van. Je hebt het over een maffiastaat, dat lijkt me een groot woord :((. Dat Oekraïne nog niet voldoet aan onze Westerse normen ben ik met je eens, dat zal meer tijd nodig hebben. In die zin is het dan denk ik goed dat de EK- voetbal mede daar plaatsvindt, het land komt nu immers in de schijnwerpers te staan. Maar, als je wilt,…licht dan je bericht nader toe.

  • Gymbo

    Voetbal kan zowiso al weinig interesse van me losweken. Voor mij is het gewoon een dom spelletje waarbij een nest overbetaalde acteurs doen alsof ze belangrijk zijn en verder de mensheid geven waar ze om vragen nl brood en spelen.

    Dit is mijn mening en staat los van het feit of een EK boycot nuttig is natuurlijk.

    Ik heb het gevoel dat Oekraine hier helemaal niet klaar voor is om zulks evenement te organiseren en dit vnl een opgevoerde politieke stunt is.

    Enkel deze wie geld hebben worden rijker de gewone mens echter profiteert hier totaal niet van.

    De inwoners van de wedstrijdsteden kunnen waarschijnlijk wat geld verdienen aan het toerisme, voor de gewone mensen in de vele kleine dorpen, gaat het leven gewoon voort enkel nog duurder dan voorheen.

    Wat Timosjenko betrekt , dit is een politieke afrekening tussen de huidige machtshebbers en de voor gewone burgers popupaire Yulia.

    Ze hoort dus niet in een cel thuis.

    Dat het er in de Oekrainse cellen en bij de locale militia niet altijd even zacht aan toe gaat zullen de vele supporters die naar ginds gaan om ff de hooligan uit te gaan hangen snel begrijpen. Hier gaat men heel weinig compassie mee hebben :)

  • KRITIKASTER

    dat Ukraine nog lang niet klaar is voor het EK blijkt wel uit het feit dat er op het vliegveld in LVIV nog van alles misgaat.

    Bagageafhandeling uit de jaren 30 is inmiddels wel aan vervanging toe; 2 mannetjes staan zich daar een uur lang de koffers een voor een op een kar te leggen…Schiet wel lekker op; wordt nog erg gezellig als daar straks tienduizend Duitsers op de luchthaven hun koffer ophalen…

    Toevallig liggen de vernietigingskampen in dezelfde regio als waar nu Duitsland speelt…Toeval ??

    Dat zo'n BOB FREDERIKS niet helemaal kan volgen wat een boycot inhoudt, is natuurlijk wel triest…Misschien is deze BOB FREDERIKS ingehuurd door Janoekovitsj….??

  • Nijntje

    Dat wordt wel heel erg saai dan. Dan mogen we nergens meer heen of aan mee doen.

    Dan hadden ‘we’ ook de vorige Olympische Spelen in China moeten boycotten, en de volgende winterspelen in Rusland. Owja en natuurlijk het volgende WK.

    Maar dan natuurlijk ook alle sportevenementen in barbaarse landen waar nog de doodstraf uitgevoerd wordt zoals USA….. En landen zonder persvrijheid…zoals bij voorbeeld Hongarije?

    Of landen waar zigeuners als tweederangs burgers gezien worden zoals Slowakije (daar spelen we wel een oefeninterland tegen) of Roemenie.

    Of een land waar echt alles mis is zoals Zuid Afrika. Of Quatar?

    Laten we nu niet ineens hypocriet het braafste jongetje van de klas gaan spelen.

    Wanneer je niet wil dat landen waar íets' mis is een evenement mag organiseren, laat dat dan helder zijn bij de inschrijving of kies deze landen niet.

    En ga niet een paar weken voor een evenement als dit ineens dingen lopen roepen,

    En val daar zeker sporters, supporters en inwoners van deze landen die allen hun beste beentje voorzetten in de allerlaatste voorbereidingen niet op aan zo vlak voor een evenement.

    Laat mij even helder zijn: Een politieke gevangene die, zoals het naar uitziet, geen eerlijk proces kan krijgen zoals Tymoshenko is niet goed te praten. Om maar te zwijgen van vermeende marteling. Hoewel ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat zij tijdens haar premierschap wel deals gesloten zou kunnen hebben waar je je twijfels over zou kunnen hebben. En ja, de EU had al veel eerder druk kunnen (en moeten) uitoefenen op Oekraine in de zaak Tymoshenko. Ook zonder het EK en op een door de EU uitgekozen moment en niet meegaan in een mediaoffensief van Tymoshenko zelf.

  • kees

    Tymishenko was de baas van het ministerie van gas en olie-import en tijdens die periode is ze schatrijk geworden, toch opmerkelijk.

  • rudi

    is het hier zoveel anders in ons mooie eu in belgie verplicht te gaan stemmen en dan een regering waar niet voor gekozen is,leve de DEMOCRATIE

    daar doen ze er tenminste iets aan wanbeleid voor uw land gevangenis in zouden ze beter in de eu ook doen

  • Tinus de la Meuse

    We gingen ook naar China en houden tevens goede betrekkingen met talloze landen die niet aan onze opvatting van de mensenrechten voldoen. De belangen met China zijn natuurlijk ontegenzeggelijk veel groter, ze produceren veel producten die wij gebruiken en willen ons bovendien steunen in de financiële tekorten van Europa

    Ik denk dat het hypocriet van ons zou zijn om onze normen op Oekraïne te projecteren.

    We zullen denk ik meer succes boeken door in gesprek te blijven met de huidige machthebbers aldaar.