Met de (nacht) bus van KRAKOW naar LVIV??

  • Randy

    Hallo allen!

    Volgend weekend ga ik samen met een vriend voor een weekje naar Lviv. Omdat wij goedkoop vliegtickets konden boeken (45 euri pp) via Wizzair, vliegen we eerst naar Katowice en vanaf daar met de bus naar Krakow.

    Onze eindbestemming is Lviv. Nu weet ik dat er een nachttrein gaan (al vaker zo gedaan) maar helaas gaat die trein niet op Zondagavond 15 april :(. Ik ben op internet oude berichten tegen gekomen dat er rond 2 uur

    's nachts een nachtbus vanaf Krakow rechtstreeks naar Lviv zou rijden, maar deze berichten zijn al zo oud dat ik niet zeker weet of dit nu nog steeds het geval is…. is er IEMAND die mij zou kunnen bevestigen of die nachtbus

    nog steeds gaat en zo ja vanaf welk station etc??? Ik zou hier ontzettend mee geholpen zijn!! Ook is een optie om met de trein tot de grens te gaan, dan een busje te nemen tot aan de grenspost, lopend oversteken en vervolgens

    weer met een busje verder naar Lviv. Maar dit is geen eerste optie omdat de trein pas om 04:00 's nachts vertrekt vanaf krakow en ook de vele overstappen zie ik niet zo zitten, betaal liever wat meer en ga rechtstreeks! :)

    Ik hoop dat er iemand is die mij wat meer kan vertellen!

    Alvast ontzettend bedankt!!

    Groeten Randy

  • Marcus

    Pfff, wel een hele reis, had beter vanuit Dortmund rechtstreeks naar Lviv kunnen boeken.

    Dan stap je in Venlo voor 15 euro op de trein naar Holzwickede (Dortmund Luchthaven) en vliegt rechtstreeks op Lviv, ik heb voor 60 euro retour geboekt all-in met Wzz-air in Mei.

    Jullie moeten eerst naar Kattowice, om dan een busje van 1 uur naar Krakow te nemen, en dan weer ruim 11 uur met de bus naar Lviv, wat een gedoe, ik ben met 4 uurtjes daar, alles meegeteld vanuit Venlo :-)

    Alles bij elkaar kom je toch weer boven de 100 euro uit p.p. en 2 dagen uitrusten van de reis ;-)

    Zag wel dat er een trein op Krakow Glowny vertrekt zondag om 13.00 uur, en met 11 uurtjes ben je dan daar in de UA….bij de mooie vrouwen ;)

    Bussen weet ik helaas niet, maar dat zal geen pretje zijn denk ik, eenmaal de grens over bij Polen…stuiter je door naar Lviv ;)

    Marcus..

  • Randy

    Inderdaad Marcus… Een hele onderneming, Ik weet het! ;) maar het punt was, in de tijd dat ik deze reis heb geboekt, een aantal maanden terug, kwam ik er achter dat de vluchten van Dortmund naar Lviv gestopt waren, dus ik zag geen

    andere mogelijkheid dan het zo te regelen… Nu sinds een paar dagen ben ik er ook achter gekomen dat de vluchten dortmund-lviv weer hervat zijn, en dat voor hele mooie wizzair prijzen! :) Ik baal nu natuurlijk ontzettend dat ik alles al

    geboekt heb, maargoed…. een vriend van me gaat met me mee naar Lviv en hij is daar nog nooit geweest dus voor hem is deze reis misschien net iets meer avontuur dan rechtstreeks met het vliegtuig ;) (Ik probeer het positieve er maar

    van in te zien) en plus, nu kunnen we ook mooi Krakow nog even verkennen, zijn we toch op meerdere plaatsen geweest :)

    Wij zijn trouwens van plan om de trein van 04:30 vanaf Krakow naar Przemysl te nemen, doet er een paar uurtjes over.. maar inderdaad vanaf daar tot aan Lviv.. stiekem hoop ik op een goede (Poolse) toeringcar.. dan maar wat meer betalen.. maar of dat ook lukt… geen idee ;) !

    De volgende keer ga ik zeker via dortmund!! Kan je trouwens vanaf treinstation Holzwickede lopend naar het vliegveld of is dat te ver? op de kaart lijkt het dichtbij te liggen maar op de kaart lijkt alles dichtbij natuurlijk ;) of misschien een bus of tram daarheen?

    Op dit forum ben ik je naam al regelmatig tegen gekomen en ik denk dus ook dat jij vast veel van het uitgaansleven in lviv weet :) Kan je ons wat plaatsen (bars/clubs) adviseren om heen te gaan? Club Metro lijkt me wel een beetje de bekendere, maar het leukste zou een tent zijn met wat meer locals ;) liefst niet teveel toeristen en geen westerse prijzen, we gaan niet voor niks naar Oekraine natuurlijk ;)

    Groetjes!

  • Henk

    Dag Randy,

    Je kunt vanaf het station Holzwickede lopend naar het vliegveld van Dortmund. Het is ongeveer 1-2 kilometer.

    Er gaat ook regelmatig een bus die stopt voor de ingang van de luchthaven.

  • Randy

    Dank voor de info Henk! :)