Yalta en Sevastopol op 1 dag?

  • Jaap2009

    Ik verblijf in Simferopol en ik wil naar Yalta en Sevastopol met het openbaar vervoer. Ik weet dat de afstand tussen al deze plaatsen twee uur rijden is.

    Is Yalta te bezichtigen in een paar uur of heb je een volle dag nodig? Ik hoorde dat de busrit tussen Yalta en Sevastopol de moeite waard is vanwege het uitzicht. Klopt dat?

  • Marcus

    Yalta is goed te zien in een paar uur.

    Is maar 1 lange boulevard met kraampjes en uitgaan.

    De omringende plaatsjes zijn best leuk, niet al te ver van Yalta is het “Zaluwsnest”…..een kasteeltje op een rots, maar je komt er ook voorbij als je in Yalta de tourist-boot neemt, kost je een paar grivna die rondvaart :-)

    Ga binnenkort weer naar LVIV ;)

    Marcus..

  • Gymbo

    Hangt allemaal af van wat je wil doen en of bezichtigen .

    Ik heb een week in yalta geweest en me geen dag verveelt.

    Als je enkel het stand wil zien, wat winkeltjes ben je gauw rond.

    Heb oa de boottocht gemaakt naar zwaluwnest, met de kabelbaan naar “ay petr” met bijbehorend tartaarse dorp

    Alusta en nog wat tochten.

    Sevastopol kan je ook wel meerdere dagen in ronddwalen. ao een prachtig park.

  • Armand Simonis

    Als je alleen de sfeer op de boulevard wil snuiven, ja, dan ben je in een paar uur klaar in Jalta. Als je echter in meer geinteresseerd ben (cultuur, historie, natuur) dan kan je er dagen doorbrengen. Ik ben er tig keer geweest en nog lang niet alles gezien.

    Een paar uur voor Sevastopol is veels te kort. Even sfeer proeven kan uiteraard in een paar uur, echt bekijken wat het te bieden heeft is onmogelijk, zelf al race je met een taxi alles af. Veel boeiende zaken liggen ook aan de verschillende kanten buiten de kern, dat naast de diverse bijzonderheden binnen de kern.