Ik heb een leeswaardig stukje over scamming gevonden, het verhaal is triest en amusant tegelijk (zie hier) . Ik denk dat er geen bezwaar tegen is om via een dating-site contact te leggen met een dame. Je moet je, tenzij je op Bratt Pritt lijkt, niet laten verleiden tot de dames die in de “top 100” prijken,…. die krijgen al genoeg aandacht ) Met wat reële verwachtingen, zelfkennis en zelfvertrouwen kom je heel eind. Een relatie met een Russische dame is geen utopie en doorgaans sneller te verwezenlijken dan een date met Joke van de Hoek.
Wat Jason beschrijft zou in sommige uitzonderlijke gevallen werkelijkheid kunnen zijn. Er zijn alleen al in Oekraïne zo'n 800 dating-agencyies en een deel daarvan draait zijn hand niet om voor misleiding. Dating is, niet alleen in Oekraïne, handel….big business, er valt bonafide en helaas ook malafide veel geld te verdienen. Wat meer cijfers…, in een eerder bericht van mij plaatste ik een link met een lijst van circa 4.500 scammers, het totaal is groter en wordt in de diverse bronnen geschat op 8 à 10 duizend. Dat aantal lijkt nog veel groter dan het al is door het feit dat hardliners onder de scammers tientallen mannen aanschrijven, er is blijkbaar gemakkelijk aan e-mail adressen van potentiële klanten te komen. Ook weleens ongevraagd per mail een aanzoek gekregen van (Sn)Olga of Sletlana ? Sinds een paar jaar is scamming in Oekraïne overigens een misdrijf waar de laatste tijd hard tegen op wordt getreden. Onlangs werd er een scammers netwerk in Donetz opgerold,…. de verantwoordelijken kregen voor onze begrippen lange gevangenisstraffen. Het aantal “huwbare” dames in Oekraíne bedraagt circa 3 miljoen, 80.000 daarvan verkiezen een buitenlandse partner en zijn ingeschreven bij dating-agencies.
Ik denk dat voor diegenen die een relatie met Russische dame wil het, om te beginnen, een vrij veilige optie, de veiligste, weg is om je in te schrijven bij een groot dating bureau,nadien zie je wel verder en uiteindelijk moet je het zelf doen..iIvesteer bijvoorbeeld eens een 100€, dan, na wat heen en weer te schrijven, te bellen etc. vervolgens de stoute schoenen aan te trekken en haar persoonlijk opzoeken,..je bent voor circa 200€ al (retourtje) in Kiev. Met wat bijkomende kosten kun je voor een 500€ een geweldige all-in ) trip hebben, wie weet….