retour mini-bus van Kiev naar Haarlem/amsterdam

  • martin

    Hallo, misschien kan iemand mij hier wat informatie geven.

    Ik wil mijn schoonouders op ong. 18 april hierheen laten komen per minibus en op 8 mei weer terug te brengen met die bus. data kan variabel zijn.

    Wie weet hier een goede website voor met prijzen voor retour.

    De reden met minibus is dat ze wat meer spullen meenemen en geen engels/duits spreken.

    Graag zie ik uw reactie tegemoed.

    Mvg, Martin

  • Slawa

    Geen goed idee, vind ik.

    Enkel reis met minibus kost 130-140 euro zonder korting voor retour. Dan moeten ze nog 40 uur in de bus zitten. Vliegtuig is goedkoper en makkelijker. Of grote bus voor 190 euro voor retour, die stopt in Amsterdam. Ik kies liever voor WizzAir of UIA. En qua bagage is ook geen verschil. Voor extra bagage moet je 1-1,5 euro/kilo betalen. Met WizzAir 2 mensen kunnen gratis 84 kg meenemen. Is dat niet voldoende?

    geen engels/duits spreken

    En dan?

  • martin

    Hallo Slawa,

    Dat ze geen engels/ duits spreken bedoel ik dat een transfervlucht via Duitsland of Oostenrijk niet zie zitten omdat ze dan zichzelf niet verstaanbaar kunnen maken als ze problemen hebben.

    Ua airlines en Klm zitten op dit moment ook met de prijzen boven de 750 euro.

    Wizzair is ook zo goedkoop niet meer als vroeger en dan moet ik ze ophalen in Dortmund met de trein dus komen die tickets er ook nog bij.

    Heb hier wel aangedacht trouwens maar heb ook slecht ervaring met Wizzair 2x vlucht gecancellled.

    Heb je misschien een adres voor de grote bus?

    Mvg, Martin

  • Slawa

    UIA kost momenteel 447,97 euro, inderdaad, veel. Vorig jaar heb ik 250 betaald. WizzAir heb ik vorig week voor 7 maart geboekt: 69 euro voor enkel reis. Benzine voor een rit Amsterdam - Dortmund - Amsterdam: ca. 70 euro

    Voor dit route ze hoeven geen buitenlandse talen spreken.

    Lviv-Inturtrans

  • Robert

    Wizz-air is de meest gunstige oplossing. Inderdaad per passagier max. 32kg en met bijbetalen kun je meer meenemen. Dortmund ophalen of daar de trein nemen. Maar zonder Engels of Duits wordt dat lastiger.

    Ruim 40 uur in de bus is ook geen pretje. Eurolines is dan de meest voor de hand liggende oplossing. En anders rest de auto.

  • martin

    Dank jullie voor jullie reactie.

    Heb nog eens naar Wizzair gekeken maar is nu rond die tijd die ik wil ook te duur. Gisteren hadden ze actie met 20% korting.

    Maar ja misschien komt die nog een keer.

    We hebben wel iemand gevonden 140 euro voor enkele reis pp + 10 euro voor de grens bij Polen voor snelle doorgang ;) en hij regelt het met de papieren daar.

    Aanbevolen door een kennis die haar moeder ook op die manier een paar keer hierheen heeft gereden.

    + is dat hij hun ook dan hier bij mij voor de deur aflevert in Haarlem dus dat scheelt ook.

    En een dvd speler aan boord voor een beetje afleiding.

    Morgen bellen we hem om wat beter door te spreken hoe het gaat en wanneer hij rijdt.

    Mijn schoonouders hebben er geen probleem mee en zo zien ze ook nog wat tijdens de reis. En ze willen graag servies voor ons meenemen en ik heb gezien hoe ze bagage uitladen in Frankfurt dubbele en driedubbele salto's van de tassen was blijkbaar normaal.

    Gelukkig zijn ze wel wat gewend in Oekraine qua lange reizen.

    Heb daar nu ook al 4x 16 uur in de trein gezeten van Kiev naar Feodosia en Mariupol.

    Belachelijke afstanden binnen in een land toch? Hier ben je binnen 3 uur het land uit.

    Maar het was wel gezellig in de trein. Eten,drinken,praten dan slapen en s'ochtends sta je op het perron op het strand, geweldig!!!

    Groeten Martin

  • Slawa

    Toch neem contact met Lviv-Inturtrans. 1900 UAH voor retour. Dat scheelt.

  • Mike

    Ik heb self op de mini-bus feel tijd van Ams - Kiev, Kiev - Ams

    normal reis tijd is 34-36 hour met een stop van 4 hr voor de grens inclusive.

    Ik find het normal, zonder problem.

    (excuse my nederlandse, not much practice for 7 years)

    Ik woon nu in Kiev.

    Mike Haley

  • wim

    hallo ik ben wim

    ik ben chauffeur van wawi wij rijden elke week na kiev voor 130 euro en geen kosten bij de grens ja soms als ze moeilijk doen meestal niet

    wij halen je thuis op en rijden ook soms na feodosia of odesa wat jij wil bel even als je meer wil weten

    vraag even wat dat kost dat weet ik niet uit me hoofd ze rijen niet elke week door na feodosia

    ik rij in een luxe mini bus max 7 personen (chevrolet)

    ik weet wel dat ze er mee bezig zijn om 2x per maand te rijden na kerch dat is de veer boot na georgie dat is dicht bij feodosia op de krim

    hier heb je het mail adres wawi2011@hotmail.nl

    vragen kan je altijd toch

    misschien zie ik je een keer in de mini bus ik ben nederlander en heb een vriendin uit feodosia

    groeten wim

  • wim

    ik heb het na gevraagd voor jou martin

    de kosten uit feodosia zijn 250 euro en ze worden dan opgehaald en bij jou in amsterdam gebracht

    de chauffeur is een nederlander auto ook dat helpt bij de grens gaat sneller

    er zit altijd iemand in de bus die oekrains praat en de chauffeur kan hen ook redelijk verstaan

    uit kiev kost het 130 euro maar dan moeten ze met de trein komen

    gezien ze niet elke week rijden na de krim ik heb gehoort dat ze 22 december na de krim rijden en weet ook dat ze in het nieuwe jaar terug komen

    mail als je meer wil weten wawi2011@hotmail.nl vraag hoe het zit

    ik hoop dat ik jou hier mee heb geholpen

    groeten wim