AD zoekt mensen die Charkov kennen

  • suzanne docter

    Hallo,

    voor de krant van maandag 5 december maak ik een verhaal over Charkov. Wat is het eigenlijk voor stad waar het oranjelegioen neerstrijkt. Zijn ze er daar blij mee en moeten wij er blij mee zijn. Kortom, iedereen die ook maar iets over de stad weet, wil ik vragen zich zsm bij te melden.

    Alvast heel hartelijk dank!

    Suzanne Docter

    Nieuwsdienst AD

    s.docter@ad.nl

  • Ruud

    Ik kan u in contact brengen met een inwoonster van Kharkov.

    Zelf heb ik ook foto materiaal.

  • danny

    ik heb 5 jaar in kiev gewoon en een bedrijf gehad en nu weer hier een bedrijf

    maar ik mis het ga weer terug denk ik

    dutchstandard.com.ua

  • pieter

    HALLO SUNE MAIL MIJN EVEN MALEE1959@YAHOO.COMZAN

  • pieter

    malee1959@yahoo.com

  • Olena Krynytska

    Geachte mevr Docter,

    Mocht u voor de komende tijd tot het EK meer informatie willen over Kharkov. Ik kan u alles erover vertellen. Ik heb daar 22 jaar gewoond ben Oekrainse. Heb voor verschillende Magazines gewerkt.

    Tevens op het Gemeenthuis van Kharkov gewerkt . Nu woon ik bij mijn vriend in Steenwijk en ben in bezit van een verblijfsvergunning. We gaan tijdens de EK 2 weken naar Kharkov en zijn bij alle wedstrijden aanwezig. Ik ben ook beschikbaar om een blog te schrijven wekelijks of wat jullie willen.

    Met vriendelijke groet,

    Olena Krynytska

    06-34347980

    isita@mail.ru

  • andre

    kharkov is een behoorlijke sovjet en industrie stad, forse gebouwen, brede straten, mensen zijn geen lachebekjes, in de parken met festivals veel jongeren in smakeloze trainingspakken met behoorlijk ordinaire dames en rinkelende lege bierflessen. Maar de meesten hebben goed fatsoen, als je iets vraagt (in het russisch) wordt er altijd beleefd antwoord op gegeven. Ik heb zeker niet de indruk dat deze stad gevaarlijk is zoals wel eens wordt gesuggereerd in de media. Bij de mensen thuis is er een grote mate van gastvrijheid en het eten in restaurants was ook goed naar mijn idee. Dit zijn mijn ervaringen van 2011. Er is trouwens een directe bus van de Kiev airport naar Kharkov die er 6 uur over doet en koste volgens mij iets van 25 euro.