dating en scam handleiding

  • Andre

    Dating en scam handleiding

    Op het internet is veel geschreven over ‘419 scams’ en dat heeft vooral betrekking op Russische en Oekrainse vrouwen. 419 scams is een advance fee scam wat betekent dat er een worst voor je neus wordt gehangen door de mooie dame en op een moment wordt er gevraagd om geld te sturen om uiteenlopende redenen zoals:

    · Waterleiding afgesloten

    · Kan vertaler niet meer betalen (en dus niet meer met je praten)

    · Moeder/ oma/ zusje ziek, bijna ziek, van het dak gevallen

    · Internet access per maand kan niet meer betalen etc etc

    · In een later stadia: visum regelen, ticket, naar de ambassade op en neer

    Daar trappen we dus niet in

    Wanneer is er nu wel scam en wanneer gaat er achter de email een oprechte dame schuil? Mijn eigen ervaring is dat er zeker 50% van alle emails die bij je binnenkomen scam betreft. Misschien wel 75%!! Er zijn een paar indicatoren makkelijk te hanteren:

    · Too good to be true (fotos van dames die in lingerie staan te strijken is voor mij een red flag), zo ook de meeste bikini fotos en lingerie in het algemeen. Als je serieus bent ga je niet dit soort fotos opsturen zeker niet in het begin.

    · Cut en paste het email adres in google.com tussen “ “ dus natasya1234@yahoo.com. Als er dan een lijst van scam etc etc opdoemt, weet je genoeg.

    · Mocht er niets opdoemen, pak je een zin en doe je hetzelfde: “better view of what kind of person I am. Ok? When I saw your” doe dit met een aantal verschillende zinnen en je ziet vanzelf of de dame ergens op een scam lijst staat.

    · Reacties op jouw email waarin jouw vragen helemaal niet worden beantwoord; er wordt gebruik gemaakt van standaard tekst

    · Als de dames jouw als eerste contacteren, daarom zet ik altijd de eerste stap

    · Als ze na een 3 emails al hebben over ‘love you’, kan niet na drie onpersoonlijke emails.

    · Zakelijke scammers werken alleen tijdens kantooruren dus kijk op naar de tijdstippen waarop de emails zijn verstuurd naar je.

    Mocht je een scammer ontmaskeren klik dan meteen op report abuse en ze ligt er meteen af. Meestal is het trouwens geen ze maar zit je met een hem (mannelijke) scammer te babbelen. Vandaar dat bellen en liefst skype camera zo belangrijk is.

    Bovenstaande is niet 100% waterdicht maar het belangrijkste filter je er wel tussenuit. Er zijn zeker mooie dames bij en ook die zijn op zoek en ook die sturen fotos. Dit heb ik zelf meegemaakt. Die dames heb ik ook ontmoet en zijn 100% geen scammer. Die standaard texten worden ook gebruikt en die gebruik jezelf meestal ook, zeker in het begin.

    Dus als de communicatie eenmaal verloopt moet je zo nu en dan die zinnen blijven checken in google. Wat ikzelf doe is om een telefoonnumer vragen en eventueel de mogelijkheid om te chatten. Als de dame inderdaad zo onder de indruk van je is zie ik geen reden waarom ze dat niet zou geven. Als je chat of belt kan je heel snel alle correspondentie van haar checken, zoals waar ben je nu, wat doe je, als dat allemaal consistent is zit je goed. Je hoort ook misschien wel babies gillen op de achtergrond als je pardoes opbelt.

    Het is zo dat ik meerdere keren heb meegemaakt dat er een zeer persoonlijke email conversatie had (geen standaard texten, netjes reageren op mijn vragen,opmerkingen op mijn fotos) en dat er op een moment werd voorgesteld om langs te komen. Hmm., dan gaat de red flag omhoog want dan moeten er xx dingen worden betaald. Mijn strategie is dan:

    · Laat haar niet komen maar ga altijd zelf langs. Je kan dan meeten praten met haar vrienden (wat zeggen zij over haar) en met haar ouders (kijk naar haar moeder en je weet hoe het overige enige tijd ook voor komt te staan). Met haar ouders is helemaal niet gek want de volgende stap is wel dat haar dochter naar een ander land toe gaat. Vergeet ook niet dat de meeste dames nog nooit de binnenkant van een vliegtuig hebben gezien.

    · noem het argument dat zijn een visum nodig heeft en daarvoor heb jij overigens haar kopie paspoort nodig en jij kan zo zonder visum even zonder enige verplichting langskomen

    · als jij langskomt ga je in een apart hotel oid., terwijl als zij langskomt (je kent haar geen eens), waar gaat ze dan slapen; bij jou denk je?

    · Een serieuze vrouw heeft echt liever de veilige optie en dat jij dus eerst naar haar gaat.

    · Wil je het simpel en elegant houden zeg dan dat je helemaal in wolken bent en haar op gaat halen. Dat is onze gentleman cultuur.

    Okay, we zijn door alle wirwar van misleiding en potentiele scammers heen (echt geloof me, tussen de 50 en de 75% is gewoon scammer). Waarom wilt een oekrainse vrouw nu perse met een Westerse man. Vergeet niet, er zijn ook Turkse, Koreaanse mannen, de hele wereld zit op diezelfde datingsite. Mijn eigen ervaring is alsvolgt:

    · Dat je niet al te knap bent is echt niet zo belangrijk. Het is natuurlijk altijd wel een pre

    · Het is daar heel normaal dat je met je 25ste toch wel aan de man bent een kind hebt

    · Mijn indruk van de maatschappij is dat er mooie dingen zijn en zeker ook mensen met geld maar dat de sfeer wat neerslachtig is. Ik weet het niet maar misschien daarom is alcohol echt een groot probleem.

    · De vrouwen die ik heb leren kennen op de datingsite willen niet langer zoals hun moeder slaafje thuis spelen en zijn op zoek naar een meer vrouwelijke man; ofwel een man waarbij ze meer te vertellen hebben. Het is nog steeds geen vergelijk met een Nederlandse dame maar ze willen graag iets betere ‘positie’ hebben dan bij hun ongeinteresseerde in trainigsbroek gehulde rokende en drinkende man.

    · De meeste Russische mannen zijn gewoon geen gentleman en de vrouwen zijn op en top. Dus daar wringt het ook

    · Last but not least; de Westerse man is verondersteld een veel betere financiele zekerheid te kunnen geven. Wat ze zoeken is zekerheid. Misschien is dit toch wel het belangrijkste punt. Je hoeft niet rijk te zijn maar wel fininacieel stabiel zijn. Echter, als ze in het thuisland een leuk flatje opgeeft en ze komt opeens in Spangen terecht zal het geen succes worden. De liefde heeft zijn grenzen, let maar op.

    Dan is het zo dat het in Rusland normaal is dat je je als een gentleman gedraagt, dus alle rekeningen betalen, voorgaan bij het uitstappen en je hand rijken om te helpen bij het uitstappen, jij zorgt goed voor haar en je hebt de beste vrouw die je maar kan bedenken.

    Wat ik nu niet zo goed achter gekomen ben is of het normaal is dat vrouwen en mannen over het algemeen denken dat ze hun ouders verschuldigd zijn als hun ouders eenmaal ouder zijn. Ik heb mijn vriendin wel eens horen zeggen dat zij vind dat haar ouder in haar een investering hebben gedaan en alles wat ze nu heeft bereikt aan haar ouders te danken heeft. Als haar ouders haar nodig hebben dient zij (jij dus) bij te springen.

    Mocht je eenmaal de dame van je dromen hebben ontmoet, dan is het normaal dat ze je vraagt om dingen voor haar te betalen, jij bent de man en zij het zwakkere geslacht. Zo stelt ze zich ook op (geen onzin dit) en wat je vooral moet laten blijken is dat je een sterke schouder voor haar hebt te bieden en vooral – ik zeg het nog maar een keer – stabiliteit. Ikzelf doe dan niet tig duizenden dollers opsturen maar koop zelf een ticket voor haar via internet (let op de condities zodat als ze toch opeens niet komt je je geld kan terugkrijgen, dit zijn meestal de duurdere tickets), skype credit kan je ook allemaal zelf doen, voorzie ze van wat ze nodig heeft maar betaal dit liefst zelf. Een maand internetten in een cafe kost trouwens tussen de 5 en 20 euro. Laat haar eerst praten en als ze 100$ vraagt weet je weer genoeg. Het maandloon is gemiddeld in Kiev 500 euro en daarbuiten 300 euro. 10 uur in de trein zitten kost misschien 12 – 15 euro. Leuke restaurantjes zijn 5 – 7 euro per persoon, ik noem maar wat dingen dan heb je referentie.

    Als je eenmaal langsgaat maak je niet te druk, Oekraine is naar mijn smaak behoorlijk veilig en de mensen zijn geen lachebekjes maar wel beleefd. Bijna niemand praat engels dus je moet echt een goede reisgids meenemen. Als je niet van plan ben iets serieus te gaan doen met de dames kijk dan op de volgende link:

    http://kiev4tourists.com/Nightlife.html

    hotels zijn erg duur, zelf kijk daarom meestal op (ze komen je ook ophalen op het bus/trein station airport):

    http://www.res.com.ua

    http://catalogue.horse21.net/ukraine+hotels/kiev+hotels/hotels5/cheap/hotels3/priceUp

    http://www.travel2sevastopol.com/Apartments-in-Zaporozhye.html

    dus laat je je niet scammen en veel succes, het internet staat er vol van, google gewoon op ‘women ukraine scam’ en dan weet je genoeg.

    Andre

  • Joris

    Een visum voor Marina is een autobiografisch boek over de avontuurlijke zoektocht naar een Oekraïense bruid. De auteur werd opgelicht, vastgehouden, kwam in levensbedreigende situaties terecht, en werd het slachtoffer van corruptie en bureaucratie.

    Toch leerde hij een prachtig land kennen met een rijke geschiedenis en oersterke tradities. Hij vertelt openlijk over cultuurverschillen, liefde en seks. Zijn verhaal vormt de rode draad maar gaandeweg leert men over historische gebeurtenissen, politieke situaties, toeristische steden, schoonheidsidealen en culinaire specialiteiten.

    Waarom zijn mannen gefascineerd door Oost-Europese vrouwen en waarin verschillen deze van West-Europese vrouwen? Wat kunnen deze vrouwen van elkaar leren? Wat zijn de wolfijzers en schietgeweren die men bij dergelijke zoektocht tegenkomt?

    Een soms grappig en ontroerend, maar vooral leerrijk en boeiend boek voor mannen en vrouwen.

    Het boek is verkrijgbaar via Uitgeverij StoryLand op https://pod.storyland.be/shop/index.php/catalog/product/view/id/455294/s/een-visum-voor-marina-een-avontuurlijke-zoektocht-naar-een-oost-europese-bruid-207893-pod-storyland-be/