Tips nodig voor goedkoop bellen met Oekraine - Kiev

  • Marcel

    Beste allen,

    De laatste tijden is bellen naar oekraine met de goedkope 0900 nummers een crime.

    Nummers die je gebruikt werken van de 1e op de andere dag niet, en vaak wordt er verkeerd doorverbonden (vreemd genoeg wel altijdnaar dezelfde persoon)

    Het 0900-0819 nummer van Belbazaar, werkt opeens niet meer via de vaste telefoon (tele2), wel via mobiel.(kpn).

    Tele2 zegt, dat het komt omdat dat nummer alleen gebeld kan worden via de mobiele telefoon. Dat lijkt mij wel erg sterk, want het is voor bellen naar een vaste of mobiele telefoon. Het maakt toch hoop ik niet uit waarvanaf je belt en bovendien werkte het altijd goed.. Nu komt er ingesprek toon.

    Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden en tips hebben? Skype etc is voor ons geen oplossing.

    Via belbuitenland.nl kregen we uiteindelijk een goede (alhoewel goed..) verbinding te pakken.

    Groet,

    Marcel

  • Ruud

    Skype is geen optie vanwege het ontbreken van een computer/internet aansluiting?

    Ik vermoed dat je met een dame belt?

    Indien het serieus is dan kan je overwegen om hier of daar een goedkope, tweedehandse, laptop te kopen en die aan haar te geven.

    Internet kost in UA bijna niets en je hoeft voor Skype niet echt een snelle computer te hebben.

    Op de lange termijn wel een stuk goedkoper, een betere verbinding als met die 0900 nummers en je kan elkaar zien, wat zeker iets extra's toevoegd.

  • Marcel16100

    Als je zelf wel skype hebt, kun je haar ook bellen met skype.

    Is misschien iets duurder dan een 0900 nummer, maar de kwaliteit maakt veel goed.

    Ik heb een abonnement genomen en kan elke maand 2 uur met haar bellen.

    Geen frustraties meer over geen verbinding, of heel slechte verbinding met veel ruis.

  • Marcel

    Het gaat erom een normaal contact te krijgen met de ouders van mijn vrouw die daar vandaan komt.

    Het ging jaren prima, maar het laatste half jaar is het helemaal mis met de nummers. Televergelijk alle nummers afbellen en een enkele werkt voor een keer.

    De enige die tot nu toe steeds goed lijkt te werken is belbuitenland.nl

    Die houden we voorlopig maar even aan.

    Anders is het misschien toch handig een skype abbo te nemen.

    We zien het wel, iig bedankt voor de reacties.

  • Ruud

    Als het voor je schoonouders is, dan zou ik zeker een laptopje en een camcorder met oorset voor ze regelen en een internet verbinding.

    Skype kost helemaal niets als je beiden een Skype account hebt.

    Je kan elkaar ook nog eens zien en wat laten zien en onbeperkt in tijd.

  • Marcel

    Sja, ze hebben wel een goede pc, met internetverbinding. De mensen zijn echter niet meer zo jong en het is moeilijk om ze nog zoiets als skype aan te leren. Een email sturen gaat nog net.

    Maar waar een wil is is een weg, een headsetje kost niks, misschien met een goede handleiding erbij dat het wel gaat lukken :)

    We zien 't wel even.

  • Hans

    hallo Marcel,

    ik heb hetzelfde probleem, werk ook met Tele2, alhoewel verder nooit problemen met bellen en/of I'net. Tot nu toe heb ik succes met 0900-0784. Zie ook www.0900vergelijk.nl. Kosten ca. €0,10 per minuut en €04,5 starttarief. Suc6.

    Groet,

    Hans

  • Ruud

    Je onderschat de oudere generatie.

    Mijn vader is 82, heeft nooit een PC/laptop gehad, maar heeft 1 jaar geleden er toch een aangeschaft om met mij te kunnen Skypen.

    Mijn broer heeft alles geinstalleerd, een handleiding geschreven en het werkt fantastisch.

    We Skypen nu minstens 2x per week.

    Hij mailt en Skypt nu met al z'n vrienden en familie en begrijpt nu niet waarom hij er nooit eerder mee is begonnen. :))

  • Randy

    Probeer Jumblo!! 10ct naar Oekraine mobiel en 6ct naar vaste lijn!! Werkt prima, ik gebruik het al jaren om naar India te bellen (1,5ct pm) :) Je kan het programmatje gratis downloaden van www.jumblo.com,

    je moet dan 1 keer 10 euro opwaarderen (of zoveel je zelf wilt) het is een prepaid tegoed zeg maar. geen addertjes onder het gras en de gespreks kwaliteit is perfect!

    Voor die 10 euro heb je ook nog tot 90 dagen na je opwaardering gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland. Rusland is nu trouwens tijdelijk ook gratis…

    Je kan dus via je pc met een headset bijvoorbeeld gewoon naar een vaste lijn bellen voor een paar cent per minuut!

    laat maar weten wat je er van vind :)

    Groeten Randy