Wat te doen in Borispol

• Pieter

Hallo allemaal,

Volgende week heb ik een overstap van 7 uur (de tijd tussen aankomst en volgend vertrek) in Kiev Borispol. Als ik het goed heb begrepen mag ik uit de luchthaven met mijn Nederlandse paspoort. (Iemand ervaringen met overstappen in Kiev met Ukraine international airlines?).

Nu vind ik de tijd net te krap om naar het centrum van Kiev te gaan en de luchthaven zelf heeft weinig faciliteiten. Heeft iemand nog tips om tijd door te brengen in Borispol. Heeft het plaatsje Borispol zelf nog wat leuke cafés of restaurants?

Groeten,

Pieter

• Gilbert

Hoi Pieter,

In Borispol zijn voldoende eet en drinkgelegenheden. Echter als je 7 uur de tijd hebt kan ik toch aanraden om even de stad in te flitsen. Je hebt immers tijd zat. Je kunt je koffer op Borispol achterlaten.

Veel plezier.

• Slawa

een overstap van 7 uur

Naar centrum van Kiev is ong. 40-50 min met taxi te rijden.

• Marcus

Zou inderdaad naar het centrum gaan, er staan ook bussen (links op de hoek voor de ingang airport), die brengen je voor rond de 2 euro naar het centrum (treinstation Kiev).

7 uur op Borispol hangen zou ik afraden, de luchthaven heeft weinig tot geen airco, waardoor het bloedje heet word naar verloop van tijd.

Ook is centrum Borispol te ver om te lopen, en alles is daar grauw en vervallen, ga lekker naar Kiev :)

Marcus

• Marcel16100

Hey Marcus,

Heb je al wat ervaring met Zhulyany? Ben er nu geweest, maar daar is echt niks.

In september moet ik weer 12 uur wachten op mijn vlucht naar Simferopol.

Heb je informatie om naar het treinstation te komen met de bus of zo?

Wanneer ga je weer die kant op?

Groet Marcel

• Marcus

Marcel,

Ben pas 1x op Zhulyany geweest.

Heb toen 1 taxi genomen naar het centrum, aangezien we erg laat aankwamen pas tegen middernacht.

Taxi was iets van 120 Hrivna, natuurlijk teveel, maar om 24.00 had ik geen zin om nog voor 'n bus te kijken, dan is 10 euro eigenlijk niet zoveel, aangezien ik het ook met 1 maat kon delen :)

Normaal zal 1 ritje Zhulyany - treinstation Kiev iets van 7 euro kosten denk ik zo, al weten de taxichauffeurs dat wij toeristen zijn, en ze durven ook gewoon 50 euro te vragen hoor, trap er niet in, ze gaan vanzelf omlaag in prijs, zeg anders gewoon dat je de bus neemt, haahaha…geloof dat de bussen recht tegenover de uitgang staan, wel even de weg oversteken, en dan aan je linkerhand staan de bussen richting centrum, of anders vraag even.

Geloof dat er iedere 30 minuten een bus richting centrum gaat.

Wanneer ik weer naar Kiev ga…..mmmmmm, even kijken, weet het nog niet precies, was vorige week nog in Belgrado, ook een erg leuke feeststad.

Met veel van die boten in de rivier de Sava waar iedere avond party is….en dat vaak gratis entree of 1 euro :)

Uitgaan drank en eten is super goedkoop in Servie (Belgrado en Novi Sad) waar ik was 6 dagen.

De groeten,

De Marcus..

Nou de groeten

• Gilbert

Taxi naar het centrum vanuit Zhulyany kost max 40 grivna. Zoals Marcus al aangeeft, loop je de aankomsthal naar buiten richting de grote weg. Ga daar langs de kant staan en steek je hand op bij de eerstvolgende taxi die langs komt rijden. Ook bij andere, maar wel oudere voertuigen, zoals bijvoorbeeld Lada's of Deawoo's kun je je hand opsteken. Zij brengen je ook graag naar het centrum. Is meestal ook nog eens goedkoper dan een taxi.

Succes.

• Gymbo

Op Borispol is idd niet veel te beleven. indien je een laptop bijhebt kan je gratis surfen, er is iets te eten en te drinken en dan ben je uitgepraat.

Centrum Kiev is vlot te bereiken met polit bus. Voor terminal B kan je ze vinden met nr 322. (prijs 25 Hrvna) Deze vertrekken om de 15 a 20 minuter en op een uurtje sta je dan aan passajirskij vokzalna, central railway station . Daar kan je alle kanten uit met metro of gewoon in de buurt rondhangen.

Polit bussen komen aan aan nieuwe kant van het station, om richting centrum te gaan moet je door het station richting oude kant. Als je buitengaat en rechtdoor stapt ben je op 15 a 20 minuten in centrum Kiev.

Wil je de file in centrum vermijden stap dan uit aan Kharkivska (eerste stop van de bus, prijs is dan 20 Hrvna) en stap de metro op richting Centrum, 10 haltes later sta je in het centrum.