eerste x naar Oekraine

• RJH

Ik ben dus van plan om voor het eerst naar de Oekraine te gaan. Nu ben ik niet echt moeilijk en ik red me overal wel. Maar is taal daar nu echt een probleem?

Mijn engels is vloeiend, en het duits ook.

Waar kan ik het beste naar toe gaan? ik hou wel van lekker weer.

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Bedankt

RJH

• Marcus

Lees dit prikbord goed door, alle vragen op jou antwoorden vind je hier.

Gebruik ook de “zoek” functie in het menu, en deuren gaan open !!

Marcus

• RJH

Haha, ik heb alles zo een beetje door gelezen.

En Marcus. Je bent goed bezig.

Wanneer ben je voor het laatst geweest?

Ik wil in juli een week gaan. Maar zit nog te twijfelen aan Sevastopol of Lviv. wat adviseer jij?

Qua klimaat en dames?

Bedankt

RJH

• Marcus

Pfff, moeilijke vraag :)

Zijn beide leuke plaatsen, alleen is het in Juli op de KRIM (Sevastopol, Yalta, Simferopol) erg heet, oftewel BLOEDJE heet.

Temperaturen dik boven de 30 graden en hoge luchtvochtigheid, ik was vorig jaar in Juni op de Krim, maar was blij om terug te kunnen naar Kiev…was mij te warm daar in Sevastopol, Yalta, en Simferopol.

Beter kun je in Mei op de Krim zitten, qua temperaturen dan goed vol te houden.

Dus ik zou voor Lviv kiezen in jou geval……maar omdat het jou 1e keer UA wordt zou ik voor KIEV gaan.

Ook al omdat je in Lviv moeilijker kontacten maakt (aangezien er weinig mensen Engels machtig zijn).

Ga je voor goedkoop dan is Lviv perfect, biertje drink je er bijna overal voor minder dan 1 euro per halve liter.

Kiev is wel DUUR, maar ja vakantie mag wat kosten he ;)

Lviv heeft dan weer geen strand, wel een zwembad, maar dat is toch anders.

In Kiev kun je naar Hydropark, niet ver er vanaf heb je een speciaal aangemaakt kunstmatig strand. Wel Leuk !!

Ga voor Kiev….op Krechatic-street gaan de ogen voor je open…..alleen al die korte rokjes maken me gek ;)

Marcus…

• RJH

Bedankt voor de info .

Dan is de KRIM bij deze voor nu afgevallen, en word dat project 2012, of het naseizoen 2011.

Lviv of Kiev, goedkoop of duur. Het maakt mij niet zoveel uit. Overdag wil ik een beetje relaxen, beetje dingen zien.

In de avond lekker hapje eten en een beetje feesten.

Het is voor mij niet eens mijn hoofdvakantie, ik zie het als de vervanger voor mijn ski vakantie. Slechte knie, dus nu maar naar de UA.. haha.

Marcus, als je het prijsverschil aan moet geven tussen Lviv en Kiev waar praat je dan over?

Hoe en waar was jou eerste keer dat je naar de UA ging. Ben je alleen gegaan de eerste keer?

Hoe zit dat met roken? Mag je roken in restaurants en clubs?

Als je nu zegt je kan beter eerst naar een andere plaats gaan dan hoor ik het graag Marcus.

Dank

RJH

• Marcus

Mijn 1e keer was in 2006, met de trein Krakow (Polen) naar Lviv samen met 1 maat, in die tijd had je nog geen low-budget vliegtickets naar UA.

Prijsverschil Kiev met Lviv is toch wel het dubbele, voorbeeldje…entree disco Kiev = 10 Euro….Lviv meestal 5 Euro.

Biertje Lviv 1 Euro, in Kiev ruim 2 euro in disco.

Roken doe ikzelf niet, maar volgens mij mag dat in Ukraiene bijna overal, kunnen ze ook moeilijk afschaffen in zo'n land :)

Ga voor Kiev, ik hoor graag je avonturen hier.

Marcus..

• RJH

Kiev it is.

moet ik je nog 1 x lastig vallen met de vraag welke tenten zijn hot en welke not? haha. je bent hier de kenner.

Ik blijf een dag of 7 a 10. Heb nu echt de kriebels om te gaan.

Vlieg vanaf Dortmund met Wizz.

bedankt voor je hulp, als ik nog vragen heb kan ik dan posten?

thanks

RJH

• Martin

Ik zou de optie Odessa ook in je plannen overwegen. Zeker voor een dag of 7 in de zomermaanden, dan heb je alles wel gezien.

Overdag kun je lekker naar strand, tis meestal goed weer en 's avonds zijn er behoorlijk wat tenten met bijzonder knappe dames

uit alle lokale windstreken. Ik vond het in het begin lastig om contact te maken, maar dat ik een kwestie van gewoon doen.

Martin

• Marcus

Uitgaan is persoonlijk, ik vond Carreabean club erg leuk.

Deze zaak is vlak bij de Opera van Kiev. Je kunt hier lekker swingen op de salsa en mirenge ;)

Arena club is ook wel leuk, komt alleen wat jonger publiek zo tussen de 18 en 30 zeg maar, Carreabean 25 tot 60 jaar :).

Aangezien ikzelf bijna 42 ben….iets te jong voor mij ;)

Hoorde van vrienden dat momenteel D-Lux en Danthe, en Shooters wel erg leuk zijn.

Ben er zelf nooit geweest, de keren dat ik uitging bleef het bij de gezellige barretje op Krechatic street, en Carreabean club, en Arena club.

Boek gewoon een app. op de site van booking.com, dan weet je ook dat alles goed komt.

Betaal dus ter plaatse het bedrag in Grivna, de site van “booking” geeft dat aan.

Pak ook voor jou 1e keer Kiev een appartement op “Baiseina street”…(booking.com heeft ze op de site staan).

Dan zit je SUPER centraal…..en alles op loopafstand.

Laat je ook ophalen vanaf de luchthaven door de taxi van je app. verhuurder.

Je betaald dan ongeveer 10 euro (100/120 Grivna) voor dat ritje Zulyani (airport)-centrum Kiev.

Natuurlijk mag je vragen blijven stellen, daar zijn we hiervoor toch ;)

Marcus

• Marcus

Inderdaad, Odessa is ook leuk voor 1 week, alleen ben je dan wel 1 dag met reizen kwijt als je de trein Kiev - Odessa neemt. En heen en weer kost je dan toch 2 dagen.

Kunt natuurlijk ook vliegen van Kiev naar Odessa, maar hier weet ik de verbindingen niet van, en of ze aansluiten op de Wizz vluchten kan ik je ook niet zeggen.

Odessa is wel leuk ja, vooral in de zomer, maar je moet dan wel 1 hotel nemen bij Arcadia (strand Odessa)…vanuit het centrum naar het strand is toch wel 15 minuten met de taxi.

Het strand van Odessa deed mij ook een beetje denken aan het Lloret de Mar van Spanje toen ik 20 was :)

Veel van die barretjes aan het strand, een grote kermis, uitgaan, alles loopt door elkaar daar in Arcadia.

Aan het strand zitten idd. leuke uitgaans tentjes, waar ook veel Moldaviese dames komen uit Tiraspol….want dat is maar een klein stukje voor hun met de bus.

Marcus